Nõukogude aegne tuuning Mossedel

Välimuse ja salongiga seotud teemad
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Nõukogude aegne tuuning Mossedel

Postitus Postitas MAZ »

Nii siis avaldage arvamusi ja mõtteid, mida kasutati 70datel ja 80datel oma mossede tuunimiseks asju mida oli saada. Toon siit väljavõtte ladaklubist mida Ladadel kasutati osa asju kattub mossel kasutatudega ka:

Edit by Ladaklubi kasutaja Doris

Lada tuunides ei tohi unustada:

1. tuulekogujad esikapotil,
2. AVTOEXPORT rohelisel (või sinisel) ribal esiklasasi ülaosas, 3. maanduslint (parem kaks) auto all,
4. spoiler tagaluugi kaanel,
5. ribikardinad tagaklaasi siseküljel,
6. katuseluuk,
7. ukse alaääres kleepekas: LADA,
8. uste küljes helkuritega plastist piirajad,
9. fiiberantenn!,
10. kõlarid tagaaknal,
11. kojameeste küljes plastist (soov. roosad) tuule(misiganes)juhitjad (nimi teadmata),
12. äärakivi-alarm,
13. MB ilukilbid,
14. tagaluugi luku juures NIVA luugi konks,
15. esi- ja tagapamperid NIVALt,
16. suunatuled pamperi sees (Kanadski variant)
17. sportrooli (või siis tavalisele roolile lambanahkne kate
18. transportööri lindist porilapakad kolmnurksete helkuritega
19. lipu narmaid esiklaasile ja klaasitihendi vahele võiks toppida metallraha.
20. Tagaklaasi sisepoolel kaks punast lisa pidurituld varraste otsas
21. Punutud plasribadest tagaklaasi siseküljel päikesevari (roosa valgega) on shefim kui ribakardin siseküljel
22. Võiks olla ka plast ribakardin tagaklaasi välisküljel
23. Tagaaknale kunstmaterjalist kaks kahevärvilist(roheline,punane)patja
24. armatuur köikvöimalikke kleepekaid täis.
25. ette ärge unustage udutulesid
26. ette põrkeraua alla täies laiuses
porikumm(tänase spoileri eelkäija)
27. Ratastele tuleb panna plekist kilbid, keskelt punase täpiga, et rattapoldid ära ei kaoks
28. tagaaknale ka ventilaator
29. kärukonksu otsas peab raudselt olema kas lõhkilõigatud tennisepall,-aknoolipudel või - kummiloom
30. Tuuleklaasi küljes peab olema iminapaga märkmik koos pastakaga
31. "Keskkonsoolis" ühe kõlariga (ka samas) ühe kõlariga keeratavate "tissidega" raadio
32. Ees iluvõre küljes käib talvisel ajal mingi punasest või pruunist nahast kate
33. Katuselt ei tohi puududa katuseraam
34. kõva sõna oli ka hobuseraud iluvõrel
35. 80-ndate lõpu poole Gruusias olid moes ruudulised istmekatted
36. Käigukanginupp läbpaistev kus sees on miski 20ndate auto mudel
37. Tahavaatepeegli küljes 110 erinevat suveniiri
38. koopalaiendid!!! ja kindlasti veljed laiemaks keevitada
39. lapik ribidega sumpsi ots, kõvematel meestel oli neid kaks
40. väga hea ja kasulik asi oli pea sentimeetri laiune fooliumist isekleebitav tagaklaasi soendusriba.
41. kuljepeegel peab olema arav6etav
42. Numbri kinnitamiseks panna helkurpeaga poldid (oranz ja punane),
43. samu polte tuleb kruvida ka taga tolkneva kummiriba (maandus) külge.
44. siis tuleb veel lisada see nilbe antenn mis saab alguse esi poritiivast ja lõpeb taga ukse juures katuse kyljes klambriga
45. Vimpel peegli küljes peaks olema mingi "Rapla rajooni metsakombinaadi" või "Rahvaste spartakiaadi tsempioni" sümboolikaga.
46. Armatuuril olgu selline teekonnamõõtur,kus tuleb näpuga teekonna alguse kilometraazh ette keerata
47. 06-e ja 03-e originaal nikkeliluvõre saab asendada kooperatiivi omaga ,mis on plastmassist
48. Null ühele saab taha panna zaz-i(seebikarbi faceliftitud mudel)tagatuled
49. 08-l ja 09-l on hea kui on C-piilari küljes mustast plastikust tagaakna porisekssaamise vältijad
50. Eksportvariandil olgu tagaaknal kleepekas "Lujaa laatua- Lada".
51. Autol võiks olla turvalisuse huvides massilüliti ,tabalukuga suletav pedaalilukk ja ukse juures asuv laetule lüliti ühendatuna otse signaaliga.Halba ei teeks ka igal õhtul eemaldada autolt välispeegel,jagaja kaas, kojamehed ja aku
52. Esi külje akendele väljapoole tuule püüdjad (rohelise varjundiga hajutatud).
53. kopikal esitulede ette lendavad taldrikud soovitavalt rohelised ja täpp keskel peab läikima.
54. Kojameestele oli saada suht nilbeid ribisid, vist spoileri põhimõttega
55. Null-viitel ja seitsmetel olid tulede ees metallvõred
56. esiklaasi ülaservas soovitavalt lilla,oranz, roheline või punane sirm kirjaga Rally, Rallye, Estonia vms (neid saab kamazile ka panna, mõlemale esiklaasile
57. Istmekateteks olid mõnedel juhtudel need puust munadest massaazhieffektiga katted, mida ka tänapäeval näha on
58. Käigukangi nupu sees olid peale auto ka krabid ja lilled
59. Armatuuri keskel ventilatsiooniavadel olid lisasuunajad.
60. Esitiibadel ümmargused lisapeeglid
61. VAZ i tagaotsa sai väga efektselt üles kergitada lihtsa meetodiga-tennisepallid tagavedrudesse.Olid olemas ka spetsiaalsed kummist jurakad,mis vedru keerdude vahele topiti.
62. eraldi armatuuri alla paigaldatud õlirõhu näiturit ega ka sigaretisüütajasse topitud aku indikaatorit
63. selline plok, mis pandi mingite nippidega süütesüsteemile vahele ja siis seal plinkisid dioodid samas taktis nagu pool ja küünlad töötasid. See oli ju mootori diagnostikaks iga edasijõunud mehele hädavajalik
64. Vigriga vesipilt armatuurile. "Tallinn Puhtaks!" vms, olümpiarõngastega tagumised porilapatsid,
65. kas lillevaasi juba mainiti?plastmasslille?neoonkleeps,soovitavalt roosa ja igale poole ning läbipaistva teibiga kopikad armatuuri külge.Ärge unustage ka Žiguli RAAMATUT mis kindalaekas PIDI olema,samuti mingi ENSV teede kaart
66. Mootori tuuningust - plokikaane tihend paksemaks (või kolvipõhjad õhemaks), sai A76 bensiiniga sõita (praegu siis sobiks 80).
67. suurem peegel mis käis 2 kummipaelaga originaal peegli külge.

Viide ladaklubis arutletud samale teemale: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 955&page=1
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
kOll
Postitusi: 450
Liitunud: 04 Veebr 2009 21:39
Asukoht: NWO Lõuna Sektor
Kontakt:

Re: Nõukogude aegne tuuning Mossedel

Postitus Postitas kOll »

Ok, teen otsa lahti,
MAZ kirjutas:...
2. AVTOEXPORT rohelisel (või sinisel) ribal esiklaasi ülaosas,
...
GRAND PRIX! Enam kõvemat päikeseriba mossele(SL) pole olemas :D
Pilt
Respek Mah Authoritaaa!!! → http://www.facebook.com/RedStarKustomz
BTG Nordschleife 12:43
GT Nürburgring 3:42
Kasutaja avatar
Lauri-L
Postitusi: 362
Liitunud: 07 Jaan 2013 19:13
Telefon: 53707925
Asukoht: Rakvere

Re: Nõukogude aegne tuuning Mossedel

Postitus Postitas Lauri-L »

Pildil oleva auto roolil ka vene aegne kate peaks vast tuuning detail olema, kunagi oli päris paljudel sellised kasutusel.
Iž 2715 1988 / Volvo S40 / Mitsubishi Pajero 1990
Soodsad keevitus tööd Rakveres.
53707925 - Lauri
Kasutaja avatar
kOll
Postitusi: 450
Liitunud: 04 Veebr 2009 21:39
Asukoht: NWO Lõuna Sektor
Kontakt:

Re: Nõukogude aegne tuuning Mossedel

Postitus Postitas kOll »

Lauri-L kirjutas:Pildil oleva auto roolil ka vene aegne kate peaks vast tuuning detail olema, kunagi oli päris paljudel sellised kasutusel.
Rahu, ainult rahu! Küll me ka selleni jõuame :smokin

Niisiis;
MAZ kirjutas:...
17. sportrooli (või siis tavalisele roolile lambanahkne kate
...
Peale lambanahkse roolikatte olid mossemeeste tuuningvalikus ka:
Pilt
17.1 Plastikust punutud roolikate
17.2 Nahkne punutisega roolikate
17.3 Nahkne trukkidega roolikate
Respek Mah Authoritaaa!!! → http://www.facebook.com/RedStarKustomz
BTG Nordschleife 12:43
GT Nürburgring 3:42
Kasutaja avatar
kOll
Postitusi: 450
Liitunud: 04 Veebr 2009 21:39
Asukoht: NWO Lõuna Sektor
Kontakt:

Re: Nõukogude aegne tuuning Mossedel

Postitus Postitas kOll »

MAZ kirjutas:...
32. Ees iluvõre küljes käib talvisel ajal mingi punasest või pruunist nahast kate
...
Pilt
Selline asi siis ja istub vaid vanemale IZ 412-le.
Respek Mah Authoritaaa!!! → http://www.facebook.com/RedStarKustomz
BTG Nordschleife 12:43
GT Nürburgring 3:42
Kasutaja avatar
Seenior
Postitusi: 637
Liitunud: 18 Apr 2009 15:20
Asukoht: Lavassaare

Re: Nõukogude aegne tuuning Mossedel

Postitus Postitas Seenior »

See kunstnahast(dermantiinist)asi on vägagi tuttav,igal suuremal automajandil oli sadulsepp,kes tegi neid vastavalt autopargile,sõiduautode omi müüdi ka poes(vahetevahel). Kogu nimekirja ei saa ainult tuuninguks nimetada,oli ka praktilisi asju nt. topelt plokikaanetihend koos umbes millimeetri paksuse vahelehega oli ka mossedel kasutusel,et saaks kasutada odavamat (loe-riigi tagant varastatud) 76 bensiini.Siit ka N-liidu ajal eraautode ökonoomsus-umbes 3 liitrit sajale.Selgituseks-ülevaatusel pandi kirja auto läbisõit ja kui need kilomeetrid jagati ametlikult müüdud bensiini kogusega,oligi tulemus selline.Kõik Gaz ja Zil veokad sõitsid ju 76 besiiniga.
hulgus
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Juul 2012 23:07

Re: Nõukogude aegne tuuning Mossedel

Postitus Postitas hulgus »

MAZ kirjutas:Nii siis avaldage arvamusi ja mõtteid, mida kasutati 70datel ja 80datel oma mossede tuunimiseks asju mida oli saada. Toon siit väljavõtte ladaklubist mida Ladadel kasutati osa asju kattub mossel kasutatudega ka:

Edit by Ladaklubi kasutaja Doris

Lada tuunides ei tohi unustada:

...
23. Tagaaknale kunstmaterjalist kaks kahevärvilist(roheline,punane)patja...
...
... kahele padjale tuleb lisada ka kindlasti kohustuslik apteegikarbike, mis nõrgematel oli labane valgest plastikust punase ristiga, õigel automanikul aga kenast kunstnahast. (peaks teadma ka, et õigel juhil oli apteegi kohustuslik atribuut 50gr. pitside komplekt, min.2tk. ravimmikstuuride manustamiseks suukaudsel meetodil).

Kindlasti pidi olema ka "Salvo" painduvatest konstruktori elementidest (pool)kaareke armatuuril, milles oli hea hoida vajalikke nipsasju, müntidest pastakateni.
Laepolstri aukudesse saab riputada ventiilid, vähemalt 2tk oli igal endast lugupidaval juhil varuks.
Stangele lisatud udulaternad peavad olema kindlasti kaetud lendavate taldrikutega, vabal tahtel võib lisada teibiga kirje "CIBIE" (ausalt, olen ise selliseid kunagi kohanud).
kirjutas: ...
67. suurem peegel mis käis 2 kummipaelaga originaal peegli külge
...
Ju ma siis juba nii vana olen, aga see üks lisadest mida siiani olen ka ise kasutanud. Katab kenasti parema tagumise pimeda nurga, annab ülevaate tagaistmel toimuvast ja seega annab võimaluse kiirelt üle õla füüsilise pedagoogikaga tegelda.
80.-te viimases otsas oli neid peegleid igatsorti lisadega saadaval, kellaaega näitavad neist vast lihtsaimad. Mõnel oli neid nuppe seal lausa kalkulaatori jagu.
Kasutaja avatar
kOll
Postitusi: 450
Liitunud: 04 Veebr 2009 21:39
Asukoht: NWO Lõuna Sektor
Kontakt:

Re: Nõukogude aegne tuuning Mossedel

Postitus Postitas kOll »

MAZ kirjutas:...
42. Numbri kinnitamiseks panna helkurpeaga poldid (oranz ja punane),
...
Tegu siis tegelikult peitepesadega(kinnitamiseks on tavalised 6-sed poldid), millel helkurist katted:
Pilt
Ette käivad ikka valged, tagumisteks kas siis oranzid või punased.
Respek Mah Authoritaaa!!! → http://www.facebook.com/RedStarKustomz
BTG Nordschleife 12:43
GT Nürburgring 3:42
Kasutaja avatar
Lauri-L
Postitusi: 362
Liitunud: 07 Jaan 2013 19:13
Telefon: 53707925
Asukoht: Rakvere

Re: Nõukogude aegne tuuning Mossedel

Postitus Postitas Lauri-L »

hulgus kirjutas:
Kindlasti pidi olema ka "Salvo" painduvatest konstruktori elementidest (pool)kaareke armatuuril, milles oli hea hoida vajalikke nipsasju, müntidest pastakateni.
Mida sa selle salvo konstruktori all täpsemalt mõtled, ehk oskad mõne pildi lisada, googlest tuli küll pilte, aga ei osand vaadata mis sa selle all täpsemalt mõtled.
Iž 2715 1988 / Volvo S40 / Mitsubishi Pajero 1990
Soodsad keevitus tööd Rakveres.
53707925 - Lauri
hulgus
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Juul 2012 23:07

Re: Nõukogude aegne tuuning Mossedel

Postitus Postitas hulgus »

Lauri-L kirjutas:
hulgus kirjutas:
Kindlasti pidi olema ka "Salvo" painduvatest konstruktori elementidest (pool)kaareke armatuuril, milles oli hea hoida vajalikke nipsasju, müntidest pastakateni.
Mida sa selle salvo konstruktori all täpsemalt mõtled, ehk oskad mõne pildi lisada, googlest tuli küll pilte, aga ei osand vaadata mis sa selle all täpsemalt mõtled.
Pole päris kindel, kas tootjaks just Salvo oli, aga tegu siis pehmest plastist värviliste (valge, punane sinine) ~2cm x ~4cm ristkülikutega, millel nurkades "emme ja issi" kinnitused. Lihtsalt ühendades moodustasid lindi, kuid kombineerides sai neist mitmesuguseid huvitavaid mahulis kujundeid, lihtsaim ehk kera. Müügis ei mäleta et neid oleks olnud, nagu ka salvo aegumatut "mõtle ja ehita" (loe:Lego) konstruktorit.
Vasta