1. leht 6-st

mosse sõiduomadustest ja liiklemisest teedel

Postitatud: 02 Nov 2011 13:04
Postitas moskiito
Teen teema kus saavad mossehuvilised suu puhtaks rääkida kõigest mis puudutab mossega sõitmist. Põhjus on lihtne. Paistab et härra Gustav auto teema kippub selleteemaliseks rohkem minema kui teemale kohane. Seltsimees WAX, ehk nihutad vastavad postitused siia rubriiki. siis saame teemal rahulikult edasi vaielda ja arutada :D

Lisaks muutsin natuke teema pealkirja et asi oleks natukenegi üldisem kuid siia palun postistada postitused mis lähevad teemasse. Kui vaja, teen "poksiringi" teema kus võib kõigest rääkida :beer

Re: mosse sõiduomadustest

Postitatud: 02 Nov 2011 17:12
Postitas moskiito
Manks kirjutas:
Ah jaa, manks kle, sa muretse vähem ja sõida, siis ka autod koos püsivad :beer
Pigem ma pean silmas läbitavust. Mosse on raske auto, raskus ees ja veab kerge tagasild. Eks omal ajal sai kombiga igapäevaselt sõita ja mõnigi kord pidi traktori appi kutsuma. Imestan ainult, et 88 asta uuel kombil pidas orginaalaku 7 aastat probleemidetta vastu, enne kui kustus.
kui mokitsaga kinni jääd, siis on kaks probleemi. Kas viga tihendis rooli ja istme vahe või valed rehvid alla pandud. Tagasilla veol pole häda kedagi, kui sõita oskad :D

Re: mosse sõiduomadustest

Postitatud: 02 Nov 2011 18:57
Postitas Martpoiss
Teema pealikiri võiks olla siis mosse igapäevasõiduomadused :)

Mina väitsin et igapäevaaeutoks on mosse mõttetu pidada. Põhilised argumendid:
-Ebatöökindlus. Kui nt tööl käimine sõltub autost siis on päris halb uudis kui hommikul avastad et pidurid on kadunud, jagaja võll pooleks, genekarihma seib on pooleks ja muud imeasjad mis mul on juhtunud.
-Ebamugavus. Mootori- ja maanteemüra sees ei viitsi pikki otsi sõita eriti kui nädalas korra oleks vaja Võrust Tallinnas käia
-Dünaamika. Maanteel möödasõitu olete proovinud teha?
-Kohutav ebapraktilisus. Ülipisike pagasiruum mida ei saa salongi arvelt suurendada.

Talvel ei ole mossega väga sõitnud aga arvan et ega tal lahti ajamata teel väga hea läbivus ka ei ole

Muidugi kõik need miinused on tühised kui Mosse on lihtsalt suvine hobiauto ja vajadusel on teine auto võtta. Igapäevaautoks on mul vana Opel Astra diisel, 55 kW niiet need punktid on enamus Opeliga võrreldes saadud. Suvel ilusa ilmaga linna minnes valin igal juhul Mosse, sõpradega Pärnusse mereäärde sõiduks ka, aga kui nt korraks vaja Tartus käia siis ei näe küll mossega mõtet minna.

Re: mosse sõiduomadustest

Postitatud: 02 Nov 2011 19:14
Postitas stern100
Nojaaa. Kuidas kellegile jälle. Mina sõitsin suve jooksul maha oma helerohelisega 9700km ja näppima ei pidanud juppide poolest MITTE MIDAGI. Loomulikult võib arvestada seda et eelmise suve lõpus sai alles auto ehitus valmis ning enamus kuluvad jupid on uued. Selle kilometraasi ajal tuli ainult aeg ajalt lisada mootori, käigukasti- ja tagasillaõli. Sõidumugavus on nnii ja naa. Olen 18 aastane, kuid sõitnud mossedega juba nii 6-7 aastat julgelt. Ilmselt järgmine aasta, ka ülikooli ajal jääb mosse mulle suvel igapäevaliikuriks, kuna ma lihtsalt ei jõua paremat autot osta ja oma helerohelist ei raatsi maha ka müüa. Arvan et mingi 1000 eurine 95 aasta sahver pole vägapalju parem, kui korralik mosse. Pole helerohelisega kordagi tee peale jäänud, kuna pagassi on alati 5 liitrit tagavarabensiini :D

Aga teisest küljest, olen mossedega juba kena 4 aastat ka rallit sõinud. Võib tunnistada, et siis läheb juppe küll hoolega, aga võrreldes lääne masinatega on need tunduvalt odavamad.

Re: mosse sõiduomadustest

Postitatud: 02 Nov 2011 19:27
Postitas moskiito
Ebatöökindlus. Kui nt tööl käimine sõltub autost siis on päris halb uudis kui hommikul avastad et pidurid on kadunud, jagaja võll pooleks, genekarihma seib on pooleks ja muud imeasjad
No jah, aga keegi ei anna kindlust et 85 aasta volkariga, audiga, fordiga või prantsuse panniga sama juhtuda võib. See on suhteline asi ja pealegi, oleneb sellest kuidas autot hoiad ja hooldad.
Ebamugavus. Mootori- ja maanteemüra sees ei viitsi pikki otsi sõita
Suhteline, mina näiteks naudin mootori ja maantee müra kui hommikul tööle sõidan ja õhtul koju. Isegi makki panen haru harva tööle
Dünaamika. Maanteel möödasõitu olete proovinud teha?
Olen, ja korduvalt. Samas oleneb kuidas sul segu reguleeritud on. Kui veel lisaks ka düüsid karpas ära vahetad omavahel, siis hoia piip ja prillid et need sulle kurku kinni ei lendaks :D Vend tegi enda 412-ga sedasi. 8 meetrised rehvi juttid asfaldil nagu naksti. Küttet muidugi ka mehiselt läks. 35L sajale :evil
Kohutav ebapraktilisus. Ülipisike pagasiruum mida ei saa salongi arvelt suurendada.
Ja arvad et WV Golf hiilgab selle pakiruumi mahutavusega :D
Talvel ei ole mossega väga sõitnud aga arvan et ega tal lahti ajamata teel väga hea läbivus ka ei ole
vaidlen vastu, olen ise mokitsaga seal sõitnud kus isegi jeep kinni jääb. Vend isegi mängis 2140-ga traktorit. Naabril oli vaja talvel maakodu külastada. teed täis tuisanud, vend rahulikult esimese käiguga tiksus taluni välja. Vahemaa peateega oli tserka 1,5km. Jah, kapoti alune oli muidugi lund pärast totaalselt täis, aga ära sõitis. Ah jaa, siis olid masinal all ebaseaduslikult LUAZ rehvid taga.
Mosse on lihtsalt suvine hobiauto

Totaalselt päri. Paremat nõuka aegset tehnikat eputamiseks annab leida. Olin ise hilja aegu ühele autojuhiks enda kombiga. Viisin pruuti "tüdrukute õhtule" pidutsema :D

Re: mosse sõiduomadustest

Postitatud: 02 Nov 2011 19:31
Postitas mossejumal
Mossega kui vaja möödasõitu teha,siis saab hakkama küll,kui ei siis on vaja mootorit täiustada.
Iga tahes minu mosse tegi BMW-le ära kiirenduses 2.0 mootor oli vist bemmil.
Talvel saab masinaga driftida kui vaja :D
kuskil sajaga sõites undab aeglane tagasild,mis mulle ei meeldi
Muidu on masin suht koht vaikne sees.Kuigi pikkade otsade peal väsib selg ära ja nii,võib olla pole eriti mugav,aga mul on enda jaoks mugavaks tehtud.
Originaalrehvid piruka omad on täielikud jamad,sest nii kui pori tuleb jääb igal pool kinni,nüüd on taga suurema mustriga rehvid ja parem sõita.
Kütusekulu on ka normaalne 7-8l/100km kohta.
Lõpetuseks,mind ta pole kunagi teepeale jätnud.Mosse on lihtne auto ja enamasti töökindel.Ideaalset autot pole üldse olemaski,kõikidel on oma halvad ja head küljed.Ja vahet sel on mis masin sul on kui on korralik auto ja sa hoolitsed enda auto eest, siis ei ole vahet mis auto see on ju. Olgu mosse või ferrari auto on auto.

Re: mosse sõiduomadustest

Postitatud: 02 Nov 2011 19:43
Postitas Martpoiss
Opel Astra on suureuselt suht mosse klassi auto (väikekeskklass vms) Tagaistmed alla lastes ja pagasikate ära võttes olen sinna mahutanud nt plastist aiamööbli komplekti, paar nädalat tagasi tõin 5 30 tollist maasturirehvi ja komplekti siksi rattaid korraga tallinnast. Sedaan-mossesse ei topi vist mingi nipiga neid ära. Mineku poolest võid ju näppida niiet 35 liitrit sajale võtab ja saad normaalselt maanteel mööda sõita aga oma Astraga saan rahulikult möödasõite teha keskmiselt 4 liitrise küttekuluga ilma midagi näppimata ja auto käib esindustes ainult korralises hooles, saan olla iga hetk kindel tema peale.

Re: mosse sõiduomadustest

Postitatud: 02 Nov 2011 20:25
Postitas SanderV
kui sa mossega ei suuda möödasõite teha siis sa lihtsalt ei oska sõita... iga autoga mis läheb kiiremaks kui eessõitev auto, on võimalik mõõdasõite teha. Tuleb lihtsalt teada kuidas seda teha.

Re: mosse sõiduomadustest

Postitatud: 02 Nov 2011 20:29
Postitas stern100
SanderV kirjutas:kui sa mossega ei suuda möödasõite teha siis sa lihtsalt ei oska sõita... iga autoga mis läheb kiiremaks kui eessõitev auto, on võimalik mõõdasõite teha. Tuleb lihtsalt teada kuidas seda teha.
+1. Ei ole ka kunagi hätta jäänud kui just mingist töllakast mööda ei sõida, kes nähes mosset, gaasi lisab. Reaalselt 90ne pealt korra 130 pigistada pole ju probleemiks.

Re: mosse sõiduomadustest

Postitatud: 02 Nov 2011 20:33
Postitas moskiito
stern100 kirjutas:
SanderV kirjutas:kui sa mossega ei suuda möödasõite teha siis sa lihtsalt ei oska sõita... iga autoga mis läheb kiiremaks kui eessõitev auto, on võimalik mõõdasõite teha. Tuleb lihtsalt teada kuidas seda teha.
+1. Ei ole ka kunagi hätta jäänud kui just mingist töllakast mööda ei sõida, kes nähes mosset, gaasi lisab. Reaalselt 90ne pealt korra 130 pigistada pole ju probleemiks.
ega jah, teine kord juhtub olema selliseid idikaid teedel kes üritavad möödasõitu sooritavast mossest omakorda mööda sõita kolmandas reas. Möödunud reedel kogesin seda olukorda ja uskuge või mitte, aga too ei olnud BMW, kes huligaanitses, vaid see oli vana SAAB 900.
Martpoiss kirjutas:Opel Astra on suureuselt suht mosse klassi auto (väikekeskklass vms) Tagaistmed alla lastes ja pagasikate ära võttes olen sinna mahutanud nt plastist aiamööbli komplekti, paar nädalat tagasi tõin 5 30 tollist maasturirehvi ja komplekti siksi rattaid korraga tallinnast. Sedaan-mossesse ei topi vist mingi nipiga neid ära. Mineku poolest võid ju näppida niiet 35 liitrit sajale võtab ja saad normaalselt maanteel mööda sõita aga oma Astraga saan rahulikult möödasõite teha keskmiselt 4 liitrise küttekuluga ilma midagi näppimata ja auto käib esindustes ainult korralises hooles, saan olla iga hetk kindel tema peale.
noh, kui nüüd tagumine rida ka seltsi võtta, siis võin sajalise peale kihla vedada et mahutan sama koguse rehve ka sinu mokitsasse ära. salongimaasturi rehvid ja siksi rehvid pagassi. 5 mokitsa rehvi koos velgedega mahub vabalt pagassi ära. kui muu nodi eest ära muidugi tõsta. :D