1. leht 2-st

Järjekorde rumalus tulekul...

Postitatud: 22 Dets 2011 22:14
Postitas MAZ
Kuna kaugelti kõik siin lehtede lugemisega eriti ametis pole,siis panen siia lingi,mis peaks panema meid veidi mõtlema: http://www.e24.ee/679110/tv3-vedelkutus ... lisamakse/
Minul tundub,et kamp ärimehi on taaskord avastanud võimaluse järekordse,kalli rämpsu müümiseks.
Esialgu kaalutakse ja mõeldakse aga ega see ei tähenda,et asi tulemata ei jää.
Ütlen teile ära,et 1990.a tegi GMC(General motors) ligi tuhatkond elektri autot(vist oli Buick) ja projekt lõpetati,kuna sai selgeks,et sellel autol ei ole ilmselt pikemas perspektiivis tulevikku. Autot korjati turult ja purustati ära,kuna müügi numbrid+nende hooldamine olid 5x kulukamad kui tootmine. Ja tänapäev?
Ma usun,et eriti paremaks pole asi läinud ja eesti tingimustes sellise jama toetamine: EPIC FAIL. Hullemat lollust annab leiutada,kes eestimaa peal ringi sõitnud saab aru,et elektiauto on meie kliimasse ja teedele mittesobiv,heal juhul asula sisene transport aga mitte enamat.
Ja meie kui vanaautode omanikud saame seda projekti läbi "automaksu" toetada ilmselt.

Teema siis avatud mõistlikeks aruteludeks.

Re: Järjekorde rumalus tulekul...

Postitatud: 22 Dets 2011 22:33
Postitas Jossu
Kõigeparema on nad, raisad ametnikud, ju ikka välja jätnud. Meie maksame aktsiise, mis läeb väidetavalt teede korrastuseks ja ehituseks. Kuid need laste akuautod seda ei maksa ju, mis õigusega nühivad nad samamoodi teid kui meie? Rehvid on rehvid, see mis meil sumpast väljub pole kuidagi seotud asfaltkatte riknemisega. Ilmselt kunagi mõni agaram vend, kes riigikogust viimasena sõidab korraliku bensu v diiselautoga avastab, et asi ei ole õiglane ja ka selle lasteauto km hind tõuseb aktsiisi näol kõvasti, küll ei tea kuidas see välja peaks nägema aga...
Ps! Olen paari tuttavaga olnud suhtluses, kes Leedu mail ehitand elektrimasinad, omanud ka tänapäevaseid, siis esimese 5 aastaga nende kulu on topelt kui sõita meil 10a vana suvalise igapäevaliikuriga, mis tarbib liitrite kaupa jõukraami

Re: Järjekorde rumalus tulekul...

Postitatud: 22 Dets 2011 22:41
Postitas Martpoiss
MAZ kirjutas: Ütlen teile ära,et 1990.a tegi GMC(General motors) ligi tuhatkond elektri autot(vist oli Buick) ja projekt lõpetati,kuna sai selgeks,et sellel autol ei ole ilmselt pikemas perspektiivis tulevikku.
GM EV-1

Re: Järjekorde rumalus tulekul...

Postitatud: 22 Dets 2011 22:41
Postitas mosseman
Eks iga uus idee ja selle teostus jätab algul veits vajaka. Natuke kannatust ja aega varuda ning usun, et leitakse vastav tehnoloogia mida näiteks saab ka Eesti kliimas efektiivselt kasutada. Taolisi näiteid võib leida igast vallast, kus kümne aasta tagused ulmelised mõttelennud on muutunud meie igapäeva elus tavaliseks. Las ehitavad ja investeerivad. Maksu kohapealt imestan kuidas isegi hästi läinud Eesti motoristidel, et pole lisa automakse juures kuna me riigivanadel on kombeks "edukamaid" riike jäljendada. Popp ja noortepärane riik nagu meil on. Eelistaksin muidugi kui automaks läheks teede hoolduse arvele, aga muidugi ei tasu väga sinisilmne olla, et kohe kõik korda saab. Vahet pole siis kuhu või kelle tasku summad lähevad.

Re: Järjekorde rumalus tulekul...

Postitatud: 22 Dets 2011 22:47
Postitas wax
Vastu talve paar kuud elektriautosid jagatud ja juba imestavad, miks rahvas tormi ei jookse? On naiivsed...

Re: Järjekorde rumalus tulekul...

Postitatud: 23 Dets 2011 00:43
Postitas Martpoiss
Lugege artiklit enne kui ärritute. Kredex (kes ei ole kuidagi seotud mingite maksude kehtestamisega) ütleb et riik võib kunagi kehtestada maksu. Igasugustest auto- , ummiku- ja saastemaksudest on ka varem juttu olnud ja riigi seisukoht on olnud, et kõige õiglasem on maksustada igaüht täpselt niipalju kui ta saastab, kõige lihtsam on seda teha kütuseaktsiisiga. Tegelikult ei ole ju Eestis õhukvaliteediga midagi nii katastroofilist et peaks hakama naftasaadustel sõitvaid autosid välja suretama. Pigem arvan, et nendele 500le autole mis lubati Mitsubishi käest osta tehakse veel lisasoodukaid või ostab riik need välja.
Mina olen suht kindel et sellist maksu järgmise 5 aasta jooksul vähemalt ei tehta. Selleks ajaks on meie Mossed piisavalt vanad et need uunikumidena maksude alt välja jääksid ja elektriautod (või mingid uued tehnoloogiad) piisavalt arenenud et igapäevaselt kasutada. Riik peab ikkagi kuskilt raha teenima ka peale naftaajastu lõppu, küll maksustatakse varsti ka elektriautod.

Re: Järjekorde rumalus tulekul...

Postitatud: 23 Dets 2011 00:55
Postitas Jossu
Loodad, et mosse jääb tollaks juba uuniku alla ja saad rahulikult vähemate maksduega sõita, samas räägid naftaajastu löpust, mille kuradiga sa siis sõitma hakkad, tõstad toyota huinjaa pealt akud enda Mossele peale?:D

Re: Järjekorde rumalus tulekul...

Postitatud: 23 Dets 2011 01:20
Postitas kOll
Jossu kirjutas:Loodad, et mosse jääb tollaks juba uuniku alla ja saad rahulikult vähemate maksduega sõita, samas räägid naftaajastu löpust, mille kuradiga sa siis sõitma hakkad, tõstad toyota huinjaa pealt akud enda Mossele peale?:D
Kanepiga.
Hetkel teadaolevalt saab kanepist 50 000 erinevat toodet.
Ühest aakrist(u.65m²) saab praeguse tehnoloogia juures 1800 gallonit kütust(etanool), st ~ 6800 liitrit. See on ökoloogiliselt puhas kütus mis saastab vähem, kui taimed oma kasvutsükli jooksul CO²-te hapnikuks muundavad. Positiivsest mõjust mullale(takistab erosiooni) rääkimata.
Net on infot täis, pane "hempoline" otsisõnaks.

PS Henry Ford plaanis isegi kanepist auto tootmist...

Re: Järjekorde rumalus tulekul...

Postitatud: 23 Dets 2011 01:42
Postitas Martpoiss
Biokütus on tore asi küll aga kui väga suur osa maailmast kannatab näljahäda käes, siis ilmselt ei ole sellel väga suurt tulevikku.
Naftaajastu läbi saamisel mõtlesin ma nafta kui peamise energiaallika asendamist millegi muu poolt kui nafta täielikku lõppemist.

Re: Järjekorde rumalus tulekul...

Postitatud: 23 Dets 2011 09:57
Postitas moskiito
Martpoiss kirjutas:Biokütus on tore asi küll aga kui väga suur osa maailmast kannatab näljahäda käes, siis ilmselt ei ole sellel väga suurt tulevikku.
Naftaajastu läbi saamisel mõtlesin ma nafta kui peamise energiaallika asendamist millegi muu poolt kui nafta täielikku lõppemist.
no kui bioküttust tehakse taimest mida söögiks ei tarvitata, miks mitte. peaasi et ei tehtaks söögist bioküttust.