Eesti Moskvich Klubi
http://mosseklubi.planet.ee/foorum/

Küsimusi 427 IEP orginaalsuse kohta.
http://mosseklubi.planet.ee/foorum/viewtopic.php?f=3&t=493
1. leht 1-st

Autor:  Manks [ 26 Aug 2009 07:27 ]
Teema pealkiri:  Küsimusi 427 IEP orginaalsuse kohta.

Kas kellegilon kirjandust, kust saada teavet, millised masinad on olnud nahksisuga ja mis masinatel on olnud küljekarpide peal iluliistud? Kui kellegil on katalooge pakkuda, siis oleksin sellest väga huvitatud. Neti kataloog ajab mind lihtsalt närvi, seal näitab 412 -le 408 armatuuri :angry . Samas huvitab mind poritiival olevate peeglite ja suunatulede kohta käiv info, millal olid ja millal ei olnud. Mind ennast huvitab info moskvits 427 IEP kohta -75 (74).

Neti kataloog siin: http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... =9&atype=0

Marko

Autor:  marek [ 26 Aug 2009 14:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus nahksisu ja küljeliistude kohta.

`75 aasta Moskva mossel peaks olema täisnahk/termatiinsisu(ainuke variant, mida sellel ajal paigaldati). Küljekarbiliistud peaksid olema! sest export. Mõnel siseturu masinal võidi tehases panemata jätta, kuna otsa said vms. aga expordil pidid olema. Uuem armatuur tuli umbes `73 aasta paiku, niiet 74-75 kindlasti juba uuem. Peegleid tehases ei paigaldatud sel ajal, need kõik ise pandud hiljem.

Autor:  Manks [ 26 Aug 2009 16:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus nahksisu ja küljeliistude kohta.

marek kirjutas:
`75 aasta Moskva mossel peaks olema täisnahk/termatiinsisu(ainuke variant, mida sellel ajal paigaldati). Küljekarbiliistud peaksid olema! sest export. Mõnel siseturu masinal võidi tehases panemata jätta, kuna otsa said vms. aga expordil pidid olema. Uuem armatuur tuli umbes `73 aasta paiku, niiet 74-75 kindlasti juba uuem. Peegleid tehases ei paigaldatud sel ajal, need kõik ise pandud hiljem.


Kust sellised andmed saadud on, oskad kuhugi viidata? Külgmised suunatuled olid siis olemas? Kas taga väikseid punaseid helkureid 427 paigaldati?

Autor:  marek [ 27 Aug 2009 00:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus nahksisu ja küljeliistude kohta.

Info pärineb iseenda tähelepanekutest. Suunakate kohta ei tea, helkurid olid export variantidel, siseturu omadele ei paigaldatud tehases vist, vähemalt näinud pole.

Autor:  Manks [ 27 Aug 2009 06:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus nahksisu ja küljeliistude kohta.

marek kirjutas:
Info pärineb iseenda tähelepanekutest. Suunakate kohta ei tea, helkurid olid export variantidel, siseturu omadele ei paigaldatud tehases vist, vähemalt näinud pole.


Pampoolse rooliga moskvitse siseturu jaoks ju ei tehtud. Minu teada tuli parempoolse rooliga mosseid inglismaalt tagasisaadetuna ainult üks partii (M 412 IEPja M 427 IEP). Partiis on erinevatel andmetel 150 ja 300 autot, mis Eestis laiali jagati. Imestan, et partii siseselt on autod erinevad, või on tõesti tegu erinevate partiidega?

Autor:  Manks [ 28 Aug 2009 22:46 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus nahksisu ja küljeliistude kohta.

Lisan oma viimasest ostust mõned pildid, sooviksin selle masina orginaalsuse kohta teada. Minu teise masinaga on võrreldes siin järgmised erinevused:
On küljeliist
Külgmised suunatuled puuduvad, kuid on külje peeglid
Istmekatted on sellel nahast
Taga on lisahelkurid - orginaalid???

Pilte
http://varstu.planet.ee/mm/album/

Autor:  M410 [ 29 Aug 2009 00:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus nahksisu ja küljeliistude kohta.

Istmekatted ja uksepolstrid olid 426-tel ja 427-tel kõigil dermatiinist(kunstnahast). Vahet pole, läksid need autod ekspordiks, või mitte.
Kui helkuritel mingeid ingliskeelseid tähiseid taga ei ole, siis suht suure tõenäosusega on need eelmise omaniku enda pandud.
Külgmisi väikeseid suunatulesid neil (vist) polnud juba tehasest saabununa.

Võibolla Automoto foorumiliige Taruvaras ehk oskab nende erinevuste/nüansside kohta midagi täpsemat öelda.

Autor:  Manks [ 29 Aug 2009 07:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus nahksisu ja küljeliistude kohta.

M410 kirjutas:
Istmekatted ja uksepolstrid olid 426-tel ja 427-tel kõigil dermatiinist(kunstnahast). Vahet pole, läksid need autod ekspordiks, või mitte.
Kui helkuritel mingeid ingliskeelseid tähiseid taga ei ole, siis suht suure tõenäosusega on need eelmise omaniku enda pandud.
Külgmisi väikeseid suunatulesid neil (vist) polnud juba tehasest saabununa.

Võibolla Automoto foorumiliige Taruvaras ehk oskab nende erinevuste/nüansside kohta midagi täpsemat öelda.


Istmekate on natu teistsugusest materjalist (minu meelest), kuid võin eksida. Helkur on huvitavate kirjadega, lisan sellest pildi
Pilt

Autor:  Karu2 [ 29 Aug 2009 16:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus nahksisu ja küljeliistude kohta.

Manks kirjutas:
M410 kirjutas:
Istmekatted ja uksepolstrid olid 426-tel ja 427-tel kõigil dermatiinist(kunstnahast). Vahet pole, läksid need autod ekspordiks, või mitte.
Kui helkuritel mingeid ingliskeelseid tähiseid taga ei ole, siis suht suure tõenäosusega on need eelmise omaniku enda pandud.
Külgmisi väikeseid suunatulesid neil (vist) polnud juba tehasest saabununa.

Võibolla Automoto foorumiliige Taruvaras ehk oskab nende erinevuste/nüansside kohta midagi täpsemat öelda.


Istmekate on natu teistsugusest materjalist (minu meelest), kuid võin eksida. Helkur on huvitavate kirjadega, lisan sellest pildi
Pilt



Põgusalt pile vaadates võin kinnitada, et masin on nii väljast, kui seest täiesti originaalolukorras.
Kitsaid küljekarbiliiste hakati Moskva tehase autodele paigaldama alates 1971, seega õiged.
Varasematele väga vähestele eksportautodele paigaldati laiemat sorti astmelise profiiliga iluliiste uste alaservale ja esitiivale samale joonele. Ilma külgmise suunatule auguta poritiibu hakkaski tehas paigaldama 1974, seega neid ei peagi olema.
"Nahksisu" on ka õige ja selle kunstnaha muster väga levinud 74/ 75. a mossedel.
Uksepolstreid ei tehta kunstnahast vaid sulatatavast kilelisest mustrilisest plastikust kattematerjalist, mille ametlik nimi ei tule meelde. Samat materjali hakkas Moskva tehas kasutama esmakordselt mudelil 403.
Välistest ehisdetailidest on puudu vaid kilbialused rõngad, paigaldati neid 408/412mudelitele ja nende teisenditele neid alates 1973 ja kuni mudeli lõpuni 1975, jätkusid samad ka 2138/2140 varajastel aastakäikudel kuni 79/80. Universaalidele (73-75 ja alates 76-79 ka M-2137-l) paigaldati ka tehasest S kujuline kroomitud summutiotsik (šniti võetud ilmselt sama ajastu RAF-idelt ja VAZ 2102-lt), mis juhtis heitgaasid luugi tagant vähe kõrvale. Need muidugi läksid kiiresti rooste ja mädanesid ära, ka summutivahetusel ei viitsinud ju keegi selle tiluliluga jännata, pahatihti tekib ju toru-torusse paigaldatud detailide vahele rooste kiht, mis takistab neid teineteisest eraldamast.
Selline lisahelkur on paigaldatud välisdiileri poolt, ka AMF-i kasutaja janek555 sinisel 427IEP-l on sama asi küljes. Tema autol on ka diileri poolt paigaldatud tuuningkleeps M-1500 tagaluugil, Sinu autot on juba üle värvitud!. Kui tahad rohkem infot ja pilte võrdluseks pöördu tema poole või võta ette teekond Võhmasse.
Edu Sulle taastamisel!

Autor:  Manks [ 29 Aug 2009 22:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimusi 427 IEP orginaalsuse kohta.

Tänan Väinot põhjaliku vastuse eest.
Janeki mosse juttu on siin: http://forum.automoto.ee/showthread.php ... t=janek555

Tekkisid uued küsimused:
Mis aastal veljed uuema tüübi vastu vahetati? Minu auto oli vana tüübi velgedel, kuid ära toomiseks panin uuemate velgedega kummid alla.
Vaatan, et Janeki mossel pole suunatulesid ega küljepeegleid, oligi nii tehasest?
Kas sellel masinal on raadio ise aretatud, või oli peal raadio, mis inglaste sagedustega sobisid?
Kas oskab keegi selle summutiotsa fotole viidata, milline see välja nägi?

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/