1. leht 4-st

Esimesed 2140'd

Postitatud: 12 Veebr 2011 06:49
Postitas viirusboy
Sirvides Ladafoorumit, leidsin sealt huvitava teema, miles arutatakse kopika erinevusi läbi aegade. Leian et ka siin võiks sarnane teema olla. :beer
Kuna ise oman nii 76 kui ka 85 aasta 2140'neid ja need erinevad ikka suht palju, siis mõtlesingi et võiks siis siia kirja panna need erinevused, mida olete märganud esimeste aastakäikude 2140'del. Enamus asju on küll foorumis siit sealt läbi jooksnud, kuid selle info võiks koguda ühte kohta kokku.

Teeks ise siis alguse..

Salong:
Keskkonsool:
Vastavalt siis 76 maikuu ja 85 oktoobrikuu isendi omad:
PiltPilt

Esimese asjana piltidelt jääb silma, et soojakangide arv on erinev. Vanematel isenditel oli võimalik ka soojakraani reguleerida, mille kaudu jahutusvedelik läbi salongiradika tiirlema hakkas. Ülemisel pildil siis kõige ülemine kang. Alumisel ehk uuemal isendil on see luksus välja jäätud. Teine kang liigutab siis õhuklappi, mis asub umbes raadio kõrgusel esiklaasi all ja kõige alumine kang liigutab siis kapoti juures olevat õhuluuki.

Teise asjana, mida ehk nii kergelt ei märka, on need õhuribid, mis vanemal mudelil on viie labaga ja mille hoob ei ole süvistatud. Uuemal on seda muudetud. Labasid on neli ja neid liigutavale hoovale on oma nn pesa tehtud. Hoobade pead on ka muudetud.

Kolmanda asjana vaadake tulede lüliteid. Vanemal on need kandilised, uuemal aga on nurgad ümaraks läinud.

Rool ja näidikud:
PiltPilt

Vanemal mossel on ka teine rool, nn kalossiga. Suur kummikauss kirjaga AZLK kaunistas siis helisignaali lülitit. Uuemal on see ära kaotatud ja on pandud kõvemast matejalist trapetsikujuline plaadike, millel pole enam ühtegi kirja, kuid on püütud jätta tikitud muljet. Selline rool võis tulla arvatavasti koos SL'iga.

vanemal mudelil, ei tea kas kõikidel, aga minu isendil on inglisekeelsed kirjad, "FUEL", "AMPS", "OIL" ja "TEMP". Seierid on ilusasti punaseks värvitud. Uuemal aga pole kirjadest haisugi, on vastavad leppemärgid pandud ja seierid on valget värvi. Kokkuhoid või koonerdamine, eks sa mine ja võta kinni.

Esiuksed:
PiltPilt

uuemal on Esiustelt eemaldatud need väiksed kolmnurksed aknad ja asendatud siis tekkinud tühi koht ühe suure klaasiga. Ukse nurka on meisterdatud kolmnurk, mis osadel on plekist, osadel plastikust.

Tagumine aknalaud:
PiltPilt

Vanemal mudelil on lõigatud papist sama kujuga detail nagu on aknalaud ja kaetud see kunstnahaga. Minu omal siis samat värvi kunstnahaga, nagu on salong. Uuemal on aga valgest plastikust kate, mis kinnitub kruvidega tagaistuja seljatoe alla.

Sellega mu salongimaterjal lõppeb sest pildid puuduvad.

Lähme nüüd siis välimuse kallale.

Esiots:
PiltPilt

Vanemal mudelil on tervenisti metallist kroomitud stange. Kroomitud ja metallist on ka puhvrid milledele on plastmassriba külge sulatatud. Uuemal on stange ääred plastikust, puhvrid aga mingist kummitaolisest materjalist.

Iluvõre on vanemal mudelil hõredamate ribidega, st paistab rohkem läbi, uuemal on ribid tihedalt koos. Vanemal on tehaseembleemiks suur punase-valgekirju plastikust märk, ümbritsetud üle kroomitud plastikust võrega. Uuemal on lihtsalt plastikust kiri AZLK.
Iluvõrel on vanemal mudelil ka liisturing. Need pole küll kroomitud aga metallist siiski. Uuemal need puuduvad, kuid on võimalik paigaldada - liistu kõrvade kohad on iluvõrel sees.

Vanemal mudelil on alumiiniumist liisturing ka esi ja tagaklaasi tihendi küljes, uuemal need puuduvad.

Pilt
Esitiibadel oli vanemal mudelil Moskvich 1500 metallist kroomitud liistud, uuemal neid pole.

Vanemal mudelil on need ribid tagatiiva küljes kandilisemad, uuemal on ovaalikujulised

Tagaots:

Pilt(pilt võetud Hr. Edeli fotoalbumist)Pilt

Tagaosast oskan niipalju rääkida, et liisturing ümber tulede on vähemalt minu vanemal isendil kinnitatud poltide/mutritega, uuemal aga plasttüüblitega.

Kiri pagasniku luugi peal on vanemal musta põhjaga, metallist ja loetavate tähtedega, uuemal plastikust ja venekeelsete tähtedega.

Vanemal 1500 embleem, uuemal pole midagi.

Velgedel käis vanematel kilbid koos sõõrikutega ning kasutati lahtiseid rattamutreid, uuematele on paigaldatud rummukapslid ja pealt kinnised kroomitud rattamutrid. Teadupärast olid vanematel mudelitel liisturingi seest mustaks värvitud, kuid uuemal on ka see ära jäätud.

Minu arvamus: 9 aastase vahega sai ilusast läikivast kroomiga kaunistatud autost ilmetu, läiketu plasmassiga üle puistatud lihtne ja odav auto. Ja kõike seda ainult kaasajastamisega. Mõni ime et tehas pankrotti läks..

Muudatusi on veel ja veel.. Pean hakkama pilte tegema.

Aga praeguseks kõik. Palun teistel täiendada oma äranägemuse järgi, kus/mis veel teisiti on. Kes oskab/teab, võiks aastaarvud ka lisada, millal mingi asi muutus ja mida enam ei kasutatud..

Re: Esimesed 2140'd

Postitatud: 12 Veebr 2011 16:43
Postitas mario
vanemal mudelil peaks olema tagatulede juures liistu sees plekk mustaks värvitud. Vähemalt nii olen näinud paljudels pre-81 aastastel.. isal oli ka 78.a masin samasuguse taguotsaga.
ivoturbi auto pilt:
Pilt
lisaks tehti nii ka nõukaajal - dubleeriti tagurdustuli, visati see "1500" embleem minema. :)
see õmblustega rool tuli jah koos SLiga, enne seda olid kõigil kalossid, olen näinud ka ilma kirjadeta kalossi.

Esimestel mudelitel (kinnitage fakti) on ka tagaukse kõrval piilari peal see kahevärviline tuluke. Peale 81 väidetavalt kadus ära.
81.a, kui toimus siis 2138 pidulik ära saatmine ja 40 jäi ainsaks Mosseks turul, siis toimuski muudatus, et esivõre nikeldus kadus ning võre kuju muutus, embleem asendus logokirjaga ning küljepeeglid kujundati ringi.
Ma vist teen 2140 mudelist väikese kokkuvõtte, siis võiks keegi need kaks teemat ühendada ;)

hakkan tööga pihta :)

Re: Esimesed 2140'd

Postitatud: 12 Veebr 2011 21:22
Postitas Edel
See tagatulede ümbrus liistusisene osa olid kõigil varasematel mudelitel? Kadus ära 1982a. paiku koos kolmnurkakende,kapslikinnitusnagadega velgedega ja üht teisega veel.
Rooliga on asjad segasemad. Eeldan,et kalossiga rooli toodeti kindlasti 1982a.-ni aga olen neid väga paljudel uuematel mudelitel ka näinud.
Sama segane lugu on ka stangedega.
Taga "1500" märk kadus kusagil 1979 või 1980a. paiku. Minu 1980a. mudelil (kere nr. kusagil 2 985 000) seda enam polnud.
Tagapiilaril olnud tuluke oli vist ainult esimeste tootmisaastate mudelitel. Mina olen neid väga harva kohanud.
Esivõre muutus 1982a. Kunagi oli mõte 1980a. võre kroom proovida 1986a. omale. Minumeelest ei sobinud,võre serv oli erinev (vanal nagu kandilisem).
Esitiibade külgedelt "Moskvich 1500" embleemid kadusid ilmselt 1980-81. 1980a. mudelil olid,täna minul olev 1981a. omal neid enam pole,isegi kinnitusauke mitte.
Küttesüsteemi hoobasid oli ka mitmesuguseid. Neid 3-hoovalisi toodeti 1980a-ni,minu 1981a. on kahe hoovaga (disain samasugune kui 3-hoovalisel) http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/46861323. Need uuema disainiga ilmselt 1983a. toode.
Spidomeetrid ka erinevad,peene kirjaga kuni 1980a. ja uuemad (jämeda kirjaga) alates 1981a.
Ingliskeelsed kirjed mõõteriistadel olid eksportvarjantide tunnused. Ma pole uuematel seda tähele nagu pannud. Osutite erinevad värvid olid kuidas kunagi. Mul 2 eksport näidikuplokki ja ühel osutid valged,teisel punased. Täpsustada tuleks seda.
On tekkinud küsimus tagaklaasi soojenduse nupu osas. Osadel mudelitel seda pole (magu minu 1981a.) aga 1980a. omal oli olemas. Paljudel pole armatuuris aukugi sees kuigi liistul on olemas,sama ka vasakul küttevendi lüliti kõrval olev tagaklaasi soojenduse kontrollamp (armatuuris auku pole,polstris on).

Re: Esimesed 2140'd

Postitatud: 08 Mär 2011 18:58
Postitas stupiduser
viirusboy kirjutas: Esimese asjana piltidelt jääb silma, et soojakangide arv on erinev. Vanematel isenditel oli võimalik ka soojakraani reguleerida, mille kaudu jahutusvedelik läbi salongiradika tiirlema hakkas. Ülemisel pildil siis kõige ülemine kang. Alumisel ehk uuemal isendil on see luksus välja jäätud. Teine kang liigutab siis õhuklappi, mis asub umbes raadio kõrgusel esiklaasi all ja kõige alumine kang liigutab siis kapoti juures olevat õhuluuki.

Vanemal mudelil on tervenisti metallist kroomitud stange. Kroomitud ja metallist on ka puhvrid milledele on plastmassriba külge sulatatud. Uuemal on stange ääred plastikust, puhvrid aga mingist kummitaolisest materjalist.
Ka uuematel on võimalik soojakraani reguleerida.
Ümmargune nupp asub vasakul armatuuri all, kapoti avamise nupu kõrval. Kraan on seetõttu vist erinev ja teises asukohas, et tross teisest kohast jookseb.


Kroomitud puhvrid olid ainul '76 mudelil, '77 on juba kummist.

Parktuled C-piilaril on '76 ja '77 mudelitel, '78 oli see lisavarustus juba kokku hoitud.

Mis puutub iluvõre vahetatavusse siis vanematel on see lisaks neljale kruvile veel ülevalt plekist lisakõrvadega kinnitatud.

Re: Esimesed 2140'd

Postitatud: 26 Mär 2011 02:13
Postitas hannes24
vanematel on uksepolstrite küljes nikkel liist

Re: Esimesed 2140'd

Postitatud: 26 Mär 2011 12:59
Postitas viirusboy
hannes24 kirjutas:vanematel on uksepolstrite küljes nikkel liist
See nn nikkelliist on kõigil 2140 olemas.

Re: Esimesed 2140'd

Postitatud: 26 Mär 2011 17:40
Postitas hannes24
viirusboy kirjutas:
hannes24 kirjutas:vanematel on uksepolstrite küljes nikkel liist
See nn nikkelliist on kõigil 2140 olemas.
vist ei ole ikka

Pilt

Re: Esimesed 2140'd

Postitatud: 26 Mär 2011 18:56
Postitas SanderV
2kki sul 412 polstrid?

Re: Esimesed 2140'd

Postitatud: 26 Mär 2011 19:31
Postitas hannes24
SanderV kirjutas:2kki sul 412 polstrid?
412 polster pikem ei ole ja see ülemine plastik kitsam?

Re: Esimesed 2140'd

Postitatud: 26 Mär 2011 21:48
Postitas viirusboy
hannes24 kirjutas:
viirusboy kirjutas:
hannes24 kirjutas:vanematel on uksepolstrite küljes nikkel liist
See nn nikkelliist on kõigil 2140 olemas.
vist ei ole ikka

Pilt
KUidagi kahtlane.. Esimest korda näen sellist polstrit. Kas on võimalik, et need võisid kuuluda odavama hinnaklassi isendile? Ntx 2138?