Kähkusõidumossed

Jaga huvitavaid mosseteemalisi fotosid ja videosid
Vasta
Urukoer
Postitusi: 760
Liitunud: 07 Juun 2011 22:26

Re: Kähkusõidumossed

Postitus Postitas Urukoer »

moskiito kirjutas:
stern100 kirjutas:
Urukoer kirjutas:samas on ju ka seaduslikud ja mitte nii haruldased mosse mootorid ,töömahuga 1,6 kuni 2,0.
Pole Eestis neidki kohanud...
minu andmetel tulid need mootorid viimastele mossedele peale, need mis pärast 2141-te tehti. Olen näinud pilti kus 2.0 mootoreid terve kaarhall täis. 2.0 on veel pealegi sissepritsega, nii et selle mootori puhul peaks päris palju asju ringi tegema.
ega 2,0 pritsungi puhul ei aja segamini renaulti 2,0 mootoriga.ka neid pandi 41 ohtralt peale ja neil oli pritsung .
Urukoer
Postitusi: 760
Liitunud: 07 Juun 2011 22:26

Re: Kähkusõidumossed

Postitus Postitas Urukoer »

stern100 kirjutas:
Urukoer kirjutas:samas on ju ka seaduslikud ja mitte nii haruldased mosse mootorid ,töömahuga 1,6 kuni 2,0.
Pole Eestis neidki kohanud...

1,6 on eestis ikka olnud ,90 aastate alguse autodel aga samas venses vajalikud komplektid(vänt,hülsid,kepsud ,kolvid) täitsa müügis
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: Kähkusõidumossed

Postitus Postitas moskiito »

Urukoer kirjutas:
moskiito kirjutas:
stern100 kirjutas:
Urukoer kirjutas:samas on ju ka seaduslikud ja mitte nii haruldased mosse mootorid ,töömahuga 1,6 kuni 2,0.
Pole Eestis neidki kohanud...
minu andmetel tulid need mootorid viimastele mossedele peale, need mis pärast 2141-te tehti. Olen näinud pilti kus 2.0 mootoreid terve kaarhall täis. 2.0 on veel pealegi sissepritsega, nii et selle mootori puhul peaks päris palju asju ringi tegema.
ega 2,0 pritsungi puhul ei aja segamini renaulti 2,0 mootoriga.ka neid pandi 41 ohtralt peale ja neil oli pritsung .
võimatu sest näeb välja täpselt nagu vana hea 1.5 mootor, ainult sisselaske kolletor on kardinaalselt erinev.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3333
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: Kähkusõidumossed

Postitus Postitas stern100 »

Igatahes kui keegi omab infot seisva 1.6 või siis suurema töömahuga mootori vastu....siis võiks seda jagada.

Isiklikult näiteks viin tuleva laupäeval ühe mosse mootori Türile DR Tuha kätte. Minu soovil tellis ta venest mosse plokile tehaseasjad, et töömaht muutuks kaheliitriseks. Ei mäletagi mis seal täpselt olid, kuid vist hülsid kolvid kepsud ja vänt. Plokki tuleb kõvasti seest ümber teha, kuid välimus peaks samaks jääma. Kaane kohta veel täpselt ei tea. Igatahes kaheliitrise jaoks sisu maksis venest tellides kuus sotti. Ei lase mootorit endale teha, vaid teen seda ühe teise mosse modifitseerija soovil.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 119 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Urukoer
Postitusi: 760
Liitunud: 07 Juun 2011 22:26

Re: Kähkusõidumossed

Postitus Postitas Urukoer »

üks venekeelne link mosse suuremate sisude kohta :)

http://www.bvl.com.ua/images/article/zr_05_1996.pdf
insener
Postitusi: 8
Liitunud: 04 Aug 2010 14:52
Asukoht: Tartu

Re: Kähkusõidumossed

Postitus Postitas insener »

oi jah, 2L mossed... ma siin veel heietasin mõtteid et ehk viskaks 75mm vända sisse ja üritaks SU-d sõita, kuid 2L vastu ikka ei ole lootustki :devil
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3333
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: Kähkusõidumossed

Postitus Postitas stern100 »

Kuna täna oli türile Dr. Tuha juurde asja, siis sai lähemalt uuritud parasjagu seal seisnud Irsi sport-ralli mosset. Kommenteerima ei hakka kuid jagan teiega pilte siis.

Pilt

Pilt

Pilt

Nii palju võin öelda, et all oli lada kast ja vist?? volvo tagasild.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 119 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
Talts
Postitusi: 136
Liitunud: 07 Apr 2010 19:16

Re: Kähkusõidumossed

Postitus Postitas Talts »

Mootori teemaks veel...
Mossele tehti tõesti 2 nukaga mootoreid enne liidu lagunemist, esialgu olid nad mõeldud vormelitele/rallimasinatele, et kuida vastu peab jne. Hiljem taheti juba seeriatootmisse panna, aga liit lagunes ja selle taha asi jäigi. Teine võimalus on muidugi volga kolvid sisse torgata ja saab töömahuks 1.8... kuigi pusimist ja aretamist on väga palju. Töökaaslane oli esimene kes selle ära tegi, üks põhimõtteliselt uus kodukootud 1.8 peaks tal alles olema.
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: Kähkusõidumossed

Postitus Postitas sass »

Talts kirjutas:Mootori teemaks veel...
Mossele tehti tõesti 2 nukaga mootoreid enne liidu lagunemist, esialgu olid nad mõeldud vormelitele/rallimasinatele, et kuida vastu peab jne. Hiljem taheti juba seeriatootmisse panna, aga liit lagunes ja selle taha asi jäigi. Teine võimalus on muidugi volga kolvid sisse torgata ja saab töömahuks 1.8... kuigi pusimist ja aretamist on väga palju. Töökaaslane oli esimene kes selle ära tegi, üks põhimõtteliselt uus kodukootud 1.8 peaks tal alles olema.
Volga kolvid ja hülsid = jahutusprobleemid, jõuetus kõrgematel pööretel, kaanetihend tuleb lasta teha kellelgi jne. Kõik on loomulikult võimalik paremaks teha, aga sellisel juhul on odavam ja mõistlikum tuua Venemaalt 2.0 mootor, millel täispritse olemas ja kasutada nt MS aju. Vanasti tõesti tehti nii, sest polnud väga muid võimalusi, tänapäeval pole enam eriti otstarbekas.
Kasutaja avatar
wax
Site Admin
Postitusi: 1715
Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
Telefon: 53414666
Asukoht: Linnuvabrik
Kontakt:

Re: Kähkusõidumossed

Postitus Postitas wax »

AZLK 412IE '74 - AZLK 434IE '75 - Iž 27151 - AZLK 2140 '78 - M402 '57
https://www.facebook.com/WaxGarage
Vasta