Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 24 Sept 2020 12:14

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: AZLK 2140 SL 1982 andzz
PostitusPostitatud: 08 Sept 2014 09:21 

Liitunud: 30 Jaan 2014 12:19
Postitusi: 4
Tervist kõigile klubilistele!

Mõtlesin ka, et äkki oleks kasulik oma "tibust" siia teema teha. Seda just seetõttu, et nüüd on plaanis hakata masinat korrastama. Masinaks on siis 1,5 bensiniimootoriga tibukollane mosse, millel võimsust 55kW. Seisnud on umbes 4-5 aastat kuivas garaazis ning seetõttu säilinud üsna rahuldavalt. Enne seda oli vanema meesterahva käsutuses, kes oli teda korralikult hooldanud. Masina põhi on tehtud kaks korda korrosioonitõrjega üle umbes 4-5 aastat tagasi.
Plaanid on järgnevad:
1. Saad masin tänavalegaalseks,selleks oleks vaja käia üle pidurid ja saada masin normaalselt toimima kütuse poole pealt. Kütusega on see jama, et masin ei saa seda hästi kätte, kuna arvatavasti ei tööta pump korrektselt. Kütuse ülespumpamiseks on mul rehvipump, mis on pandud tagurpidi tööle ehk imema. Üheks probleemiks on ka veel aegaajalt vilisev karbuss. Võtsin küll karbussi lahti ja puhastasin ära, kuid ikka viliseb. Äkki tasuks uut karbussi proovida kui seda kuskilt saada on või on mingeid mõtteid veel siin targematel meestel?
2. Hakata tegelema keretöödega. Kuna tagumised logarid puuduvad, siis esineb tagumistel tiibadel roostet. Kui kellelgi pakkuda tagumisi logareid siis võiks teada anda. Roostetäpikesi esineb ka mujal veel, kuid õnneks läbivat roostet pole. Ja lõpuks kunagi tahaks ka uue värvi selga saada, praegu veel originaalvärvi all.
3. Nautida seda masinat!

Ahjaa paar kehvakest pilti ka veel, mis garaazis tehtud, kuid mingi aimduse saab...
Pilt
Pilt


Seniks aga uute uuendusteni,
Andzz


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 2140 SL 1982 andzz
PostitusPostitatud: 15 Sept 2020 08:57 

Liitunud: 30 Jaan 2014 12:19
Postitusi: 4
... ja ta elab!

Nüüdseks oli masin seisnud veel ca 6 aastat varju all ja oodanud oma aega. Kuna mulle on viimase aasta jooksul korduvalt räägitud, et vii see masin minema / lase ära viia vanarauda jne, siis ca 3 nädalat tagasi kargas mul hing täis (ikka heas mõttes) ja sain aru, et pean masinale veel ühe võimaluse andma. Ehk eesmärk sama nagu eelmises postituses kirjutasin, saada masin tänavalegaalseks. Ei kujutanud mina ette kui palju ja mida selleks vaja teha on, kuid mul on olemas garage + kanal ja mõningad teadmised, kuidas mutrivõtit käes hoida. Ütlen juba etteruttavalt ära, et palju on abiks olnud selle masina elustamisel ka Madis (eks Tartu inimesed kindlasti teavad teda kui vene tehnika fanatti) ja Mati nii nõu kui jõuga.
Masinalt koormakate maha tõmmates oli pilt algul üsna nukker ehk roostet siin ja seal, tagumised tiivaääred läbi, karbid roostes jne jne.
Selline oli ta siis esmapilgul.
Pilt
Järgmiseks sai masinal rehvid täis löödud (õhku peavad siiani ilusti) ning tõmmatud liikuma.
Pilt

Pilt

Kui masin liikus siis järgmine etapp oli, et saada liikuma oma mootori jõul. Selleks läksid vahetusesse küünlad, küünlajuhtmed, starter, süütepool ja jagaja. Peale nende vahetust saime karpasse kütust pihustades hääle sisse.
Edasi oli juba selge, et tuleb vahetada ka kütusepump, kuna tihend lekkis kohutavalt ning uus bensiin 98 sisse valada. Proovisin ka bensiinipaaki tühjaks lasta alt korgist, aga seda ei saanudki lahti. Seega läksin lihstama vastupanu teed ja valasin lihtsalt uue kütuse peale ning õnneks toimis ka nii.
Vahepeal täheldasin veel, et klapikambrikaanetihend lekib, mis sai ka kohe vahetatud.
Järgmine mure oli see, et ei saanud käike töötava mootoriga sisse. Varasemalt olin siit foorumist lugenud, et põhjuseks võib olla kinni jäänud sidur. Ühel õhtul siis lahkasime seda Madisega ja õhutasime sidurit, proovisime sõiduga lahti jõnksutada siduri... aga ei midagi :cry Ja siis see pihta hakkas, kardaan, käigukast ja lõpuks ca 5h hiljem nägin ma siduriketast :rokib See oli ennast ilusti hooratta külge kinni liiminud + kulunud. Ülo ärist sain uue ketta ja sidurivedeliku krabasin ka ning oli kõik vahetuseks olemas. Survelaager ja korv olid õnneks heas korras. Tolleks nädalaks oli ka sellega tööisu mosse juures otsa saanud. Sest ei tulnud seal mitte ükski polti niimoodi lahti, et mutrivõti peale ja hakka keerama. Aga vinguviiulit ma siin sellegipoolest käima ei tõmba, olin sellega arvestanud, et seal põhja all seis juba selline on.

Pilt
Sidurikoja ja käigukasti vahele meisterdasin papist ka uue "tihendi" selle sõna kõige paremas tähenduses. Mul pilti küll uuest pole aga lisan vanast või õigemini sellest, mis oli veel alles jäänud.
Pilt
Ja siis läks õhtul kokku tagasi panemiseks, mis oli palju meeldivam kui lahti kiskumine. Üks kõige kitsam koht oli sidurikoja tagasipanemisel sumpa juures, kus on topelttoru veel. Sidurikoda ei tahtnud mitte sealt läbi mahtuda ning lisaks veel nende poltide kinni keeramine. Endale märkuseks, et üks mootoriruumi poolne jäigi vist poolde-vinna.

Esimene testsõit näitas, et käigud toimivad nii seisva kui töötava mootoriga, aga tundub, et on vaja midagi reguleerida või on äkki võimalik mingisuguseid pukse hoovastiku juures vahetada? Ühesõnaga osadele käikudele ei saa pihta ja n-ö käigukangi käik näiteks 1 ja 2 vahel on üpriski pikk. Oskab keegi äkki head nõu anda, mida edasi vaadata / teha?
Käivitamisest saati oli mure sellega, et sõidutuled ei toiminud. Suunad toimisid natuke vilkumise funktsioonil ja üks hetk jäid ainult põlema ja kõrvalistuja jalge juures olevast karbikesest hakkas kostuma urinat/põrinat. Eeldan, et selle pean välja vahetama? Pilt sellest karbist on siin:
Pilt

Siinkohal sooviks küsida nõu, mootoriruumis olevate ühenduste kohta. Mootoriruumis sai algul kontroll-lambiga üle käidud erinevad ühendused ja kaitsmed ja karbikesed ning tulemus on järgmine. Pildil olevas vasakpoolses mustas karbis on nii väljuvatel kui sissetulevatel kontaktidel vool olemas. Paremal pool olevatel kolmel hallil karbil ei ole voolu, samuti pole nende all kere küljes olevatel kontaktidel voolu. Mida võiks järgmisena kontrollida? Või tahaks keegi tulede toimise enda peale võtta (mingi summa eest muidugi)?
Pilt

Kokkuvõtvalt on vaja käigud saada paremaks/täpsemaks, tuled toimima ning kere osas vaja tagumised tiivakaared ning karbid üle käia. Tungiga tõstes muidugi karbid kannatasid ilusti ja kuskil auke sees pole.
Kes nüüd siia lõppu välja jõudsid, siis au teile, et viitsisite läbi lugeda. Ahjaa nüüd saan uhkusega öelda, et tänaseks on masin ca 5km juba omal jõul liikunud. Loodame, et neid kilomeetreid tuleb veel. :auto


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 2140 SL 1982 andzz
PostitusPostitatud: 15 Sept 2020 21:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Postitusi: 1745
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Need karbid seal paremal on tulede (lähi+kaug) releed+veel mille oma? Vaata, kas kaitsmed on terved ja korralikult ühendust annavad.

_________________
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 2140 SL 1982 andzz
PostitusPostitatud: 16 Sept 2020 07:54 

Liitunud: 30 Jaan 2014 12:19
Postitusi: 4
Edel kirjutas:
Need karbid seal paremal on tulede (lähi+kaug) releed+veel mille oma? Vaata, kas kaitsmed on terved ja korralikult ühendust annavad.


Võib-olla rumal küsimus aga kus need kaitsmed asuvad? Ja kui kaitsmed peaks korras olema siis tuleks need releed ära vahetada?


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 2140 SL 1982 andzz
PostitusPostitatud: 16 Sept 2020 20:15 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Postitusi: 1745
Asukoht: Jüri,Harjumaa
andzz kirjutas:
Edel kirjutas:
Need karbid seal paremal on tulede (lähi+kaug) releed+veel mille oma? Vaata, kas kaitsmed on terved ja korralikult ühendust annavad.


Võib-olla rumal küsimus aga kus need kaitsmed asuvad? Ja kui kaitsmed peaks korras olema siis tuleks need releed ära vahetada?

Samal releedega pildil, ainult pildil vasakus nurgas (signaalist jääb "loode" suunas), must karp, tegelikult vaid karbi plekist kaas, selle all 3 kaitset. Neid kaitsmekarpe on 2 tk, teine asub teisel pool, kus asub klaasipesuvee paak jms. Mõnda Mosse raamatut ei ole?

_________________
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 27 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
cron
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7