AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas partnermosse »

stupiduser kirjutas:Nii?
Ja miks tuleb neid eelpoolkirjeldatud viisil reguleerida?

Hmm, nüüd siis sain teada, miks see "regulaator" mu autol üldse olemas on, vaatamata sellele, et sinna ühtegi juhet ei lähe. senini arvasin, et see on "punase tulukese" käitamiseks leiutatud perverssus...
Kuidas ma seda ilma tulukeseta reguleerima peaksin?
Punane tuluke läheb siis põlema kui 1 kontuuridest ei ole töös.Aga õhutama pead nii,et tuluke põlema ei läheks.Kui läheb siis pead mõtteliselt vastas(teist)kontuuri kohe õhutama hakkama,et "kuulike" taas keskel oleks seal regulaatoris ja armatuuris tuli kustunud !!! Õhutada soovitavalt 2 kesi ja mitte olema õlle käes seal rooli taga ning mitte olema "raske jalaga" :) Ikka õrnalt hellita oma raudset leedit :)
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Hmmm, aga sel keerulisel viisil õhutataksegi ju esmalt üks kotuur täiega ja seejärel teine kontuur täiega (parem1-vasak1-parem2-vasak2). Normaalsel viisil õhutades tuleks ühtlasem (parem1-parem2-vasak1-vasak2)?

Btw, nagu öeldud pole mul mingit tulukest.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas partnermosse »

stupiduser kirjutas:Hmmm, aga sel keerulisel viisil õhutataksegi ju esmalt üks kotuur täiega ja seejärel teine kontuur täiega (parem1-vasak1-parem2-vasak2). Normaalsel viisil õhutades tuleks ühtlasem (parem1-parem2-vasak1-vasak2)?

Btw, nagu öeldud pole mul mingit tulukest.
Sel skeemil asjandus nr 25 ! http://www.mosseliiga.ee/materjal/elektriskeem.jpg sealt jookseb juhe otse läbi kaitsme armatuuri punase tule juurde ehk sama tulukese juurde mis on ka käsipiduri märguandetuli !Ja sellel skeemil on joonisel nr 4 selle pidurijagaja tööpõhimõte ka olemas http://www.mosseliiga.ee/materjal/mossepidurid.pdf
Viimati muutis partnermosse, 05 Aug 2010 00:30, muudetud 1 kord kokku.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Ma tean, millest Sa räägid.
Oma eelmisel mossel tõmbasin selle juhtme kodurahu huvides välja ;)

Praegusel mossel ei ole seda juhet. ja pole kuskil näha kah, et oleks ripakil või ära lõigatud.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas partnermosse »

stupiduser kirjutas:Ma tean, millest Sa räägid.
Oma eelmisel mossel tõmbasin selle juhtme kodurahu huvides välja ;)

Praegusel mossel ei ole seda juhet. ja pole kuskil näha kah, et oleks ripakil või ära lõigatud.
Vaata hoolega.Lisasin eelmises postituses veel 1 skeemi juurde.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Väga hea skeem! Aitähh!

Loodan, et juhul kui juhe on eemaldatud siis see keskmine kolb samuti tema poolt fikseeritud on saanud.
Kasutaja avatar
vootele
Postitusi: 189
Liitunud: 22 Dets 2009 14:06

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas vootele »

Mina olen teinud nii, et kõigepealt ajan selle kaitseklapi keskele, kas siis stutsi avast traadijupiga lükates või siis pedaaliga pumbates ühe kontuuri nippel avatuna.
Seejärel võtan suure 150ml süstla silikoonvoolikuga ja imen läbi õhutusnipli õhu välja. Sel meetodil ei nihku kaitseklapp paigast.
Pilt
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Tänane päev algas Pidurimeistrist uue piduritoru tellimisega (5 minutit ja 45 raha).

Koju tagasi, tunniga piduritoru, voolik ja lohakas õhutamine.

Ja siis testsõidule.

Kõik töötas kenasti, tagapidurid läksid kuumaks, sild soojaks.
Koju tagasi sõites läks sild kuumaks. Ilmselt 110 (spido järgi) sõitmisest.
Sild tundub aeglasem olevat: enne valetas 10 ja nüüd 15 protsenti.

Pidurid võtavad kui kännu taha.

Garaazis pingutasin tagasilla poldid üle.
Ka loksuvate laagritega pooltelgede omad. Vasak laager on muuseas kergelt vidisema hakanud.

Piduriklotsidelt hakkab läige maha kuluma aga nõuab veel sissesõitu.
Homme ilmselt testsõit vol 2.

Suure õhutamisega (1 l vedelikku, pigem õlivahetus seega) hakkas piduripedaal kriuksuma.
Testsõidul osutus, et pedaal ei tule üles ja pidur jääb peale.
Hunnik WD40 ja probleem lahenes.
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Vahepeal juhtunust.

Mosse esines tublisti Uunikute Tähesõidul 2010.
Öise maratonorienteerumise võit ja kokkuvõttes 4.. koht.
Lähemalt: http://mosseklubi.planet.ee/foorum/view ... 0&start=10

Iga mosseomaniku üks tähtsündmustest- ülevaatus- sai läbitud edukalt.
Vaatamata sellele, et piduripedaal alla ja pidurid peale jäid.
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Täna oli nii häbitult ilus ilm, et otsustasin mosset remonteerima asuda.

Mureks siis pealejäävad pidurid ja kinnijääv piduripedaal.

Peale peasilindri eemaldamist selgus, et selles viga ei ole.

Kolvikomplekt liigub vabalt ja pedaal jääb ikka kinni.

Peale pidurivõimendi mahakiskumist selgus, et sellesse on voolanud 3 cm jagu õli.
Äravooluava oli umbes.
Võimendi iseenesest kinni ei jää. Vähemalt mitte peale mõningast edasi-tagasi loksutamist.
Pedaal liigub samuti vabalt. Vedru annab veidi soovida aga midagi hullu ei paista olevat.

Peasilinder sai osandatud.
Kõik paistab OK olevat.
Tagasivoolukanalid paistavad puhtad olevat. Anumas muidugi sitta on ja veidi tuli metallipuru kah.
Homme Volgasse ja uued tihendid sisse.

Teooria: kuna pidurivõimendisse pole õli sattumine ette nähtud siis sealsed tihendid on pundunud ja see põhjustas kinnikiilumist.
Kas võib tõele vastata?
Vasta