AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Kasutaja avatar
Seenior
Postitusi: 637
Liitunud: 18 Apr 2009 15:20
Asukoht: Lavassaare

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas Seenior »

Väga kahtlane asi,kui tagarattas lõtk on,seal ju tavaline kuullaager.Viltu juhi poole oli minu tehnika juba enne mind,kuna vedrud olid terved,siis sai selle poole tagavedru pisut üle koputatud ja nüüd on ka siis kui ma oma eluskaaluga autos istun,kõik ok. Kas sild,mis alla panid,oli uus või kasutatud?Laagrid vaata kindlasti üle,see jama võib sind muidu teele jätta.
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Ma ise jhakkasin esivedrut kahtlustama. Või siis, et kere küljes puksiaugud veninud (nagu ei paistnud). Või loksub paika (nii optimist ma tegelt ei julge olla).

Sild on tuttuus.
Lõtk oli risti teljega.

Plaanin peale homset testsõitu trumlid maha katkuda ja pooltelje kinnituse üle pingutada.

Kuidas ma neid laagreid vaatan?
Need ju silla sees peidus ja reguleerida pole seal midagi.
Kasutaja avatar
Seenior
Postitusi: 637
Liitunud: 18 Apr 2009 15:20
Asukoht: Lavassaare

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas Seenior »

Ega neid laagreid näegi ja regullida ei saagi,sestap ongi lõtk ainus näitaja,mida tavalises kuullaagris risti teljega tunda ei tohiks olla.Kas proovisid ilma rattata?Sel juhul ehk loksus ainult trummel?
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Ikka rattaga proovisin.

Ega nende nelja poolassi kinnitusmutri pingutamine ei aitaks?

Avastasin manuaali sirvides, et mossel on "kuiv" tagarattalaager (sillaõli ei õlita vaid hoopis määre). Oleks pidanud ikka enne paigaldamist juppideks kiskuma, vaimusilmas kangastub kõvakskuivanud ja praguline Litool :-)
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Nii!
Kaks tundi ja üks õlu (mitte vastupidi)!

Sillal õli sees, käsipiduri esimene regull tehtud.

Tagapidurid õhutatud.
Parem esipidur õhutatud.
Vasaku esipiduri õhutamist alustades avastasin koledasti (võiks ütelda KOLEDASTI!) pragunenud pidurivooliku.
uue vooliku leidsin keldrist Heade Inimeste Kingitud Juppide seast.
Ja keerasin toru pooleks :(
Hea lugeja ehk mäletab miks ülemisi amordipukse ei vahetanud?

Igatahes oli ots ja toru iharas embuses ning üheks saanud ning homme sean sammud Pidurimeistrisse.
Testsõiduga pean aru pidama...
Ei tahaks kuskil pärapõrgus avastada, et simmerid lekivad sillal ja pidurisilindritest jookseb sirinal õli.

Üks õhutusnippel oli ka eelmisel omanikul ära murdunud.



Tänaõhtune küsimus Tarkade Klubile: miks peab pidureid õhutama järjekorras parem ülemine - vasak ülemine - paremad ülejäänud - vasakud ülejäänud -tagumised????
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas SanderV »

hmm mina olen tavaliselt ikka kõige kaugemast punktist alustanud.. ehk sii sparem tagumine- vasak tagumine- parem esimene seal vist tegin ülemine, keskmine välimine ja keskmine sisemine- vasak esimene.
isegi pidurivoolikuid pooleks keeranud aga mul keeras see nii hästi et sain näpitsatega selle sadulast välja veel keerata :D
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

SanderV kirjutas:hmm mina olen tavaliselt ikka kõige kaugemast punktist alustanud.. ehk sii sparem tagumine- vasak tagumine- parem esimene seal vist tegin ülemine, keskmine välimine ja keskmine sisemine- vasak esimene.
isegi pidurivoolikuid pooleks keeranud aga mul keeras see nii hästi et sain näpitsatega selle sadulast välja veel keerata :D
Justnimelt!
Nii minagi!
Aga manuaal näeb ette, et tõstad terve auto esiosa üles, võtad alt mõlemad rattad ja õhutad minu poolt kirjeldatud viisil (kusjuures tagumised ehk kõige kaugemad viimasena).
Kusjuures esipidurid võtavad õli erinevatest anumatest :)
Mis põhjusel?

Keerasin puruks mitte vooliku vaid toru.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas partnermosse »

stupiduser kirjutas: Kusjuures esipidurid võtavad õli erinevatest anumatest :)
Mis põhjusel?
Sel põhjusel,et on 2 kontuurne pidurisüsteem !Kui 1 lakkab töötamast,siis piduriregulaatoris(kapoti all-tavaliselt juhipoolsel küljel niiöelda rattakoopa peal) jookseb 1 kuulike sinna poole kus parajasti vedelik lekib ja sulgeb mulgu,et pidurivedelikku sealt enam välja ei ajaks---samal ajal teine kontuur töötab ja ekstreemsemas olukorras saad siiski auto pidama pedaali vajutades,aga mitte teise seltsimehe "tagumikus" :) toppama jäädes :)
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas SanderV »

sel põhjusel et mosse on High-Tech relv mitte selline nagu sigull, ehk siis mossel on 2 süsteemi- 1 systeem mis toidab 2 esipidurit ja teine mis toidab kõiki pidureid... kui miskit peaks juhtuma... et systeem lekib kuskilt või toru puruks vms ja systeem jookseb tyhjaks siis pidurid ära ei kao vaid mingid pidurid jäävad ikka võtma

EDIT: :D ilusti sama lausega alustasin nagu partner
Kasutaja avatar
stupiduser
Postitusi: 84
Liitunud: 09 Mär 2009 13:08

Re: AZLK 2140, 1977, Stupiduser

Postitus Postitas stupiduser »

Nii?
Ja miks tuleb neid eelpoolkirjeldatud viisil reguleerida?

Hmm, nüüd siis sain teada, miks see "regulaator" mu autol üldse olemas on, vaatamata sellele, et sinna ühtegi juhet ei lähe. senini arvasin, et see on "punase tulukese" käitamiseks leiutatud perverssus...
Kuidas ma seda ilma tulukeseta reguleerima peaksin?
Vasta