AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
kassu
Postitusi: 286
Liitunud: 23 Aug 2014 19:18
Asukoht: kuressaare

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas kassu »

Pole ammu kirjutatud,mis on vahepeal saanud
AZLK 2140, aastast 1983.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

kassu kirjutas:Pole ammu kirjutatud,mis on vahepeal saanud
Remondiootel ja kraabin puuduvaid juppe kokku. Tehnika poole saan juba korda teha aga keretööde taha jääb pooleli. Tänavu polnud plaanis sõitma saada, hea kui värvi allagi saaks, aga jooksvaid tegemisi on tänavu hämmastavalt palju siginenud ja nii ta ootab. Suve jooksul on teda ka mitu korda käima pandud, aga sellega on asi ka piirdunud.
Kasutaja avatar
kassu
Postitusi: 286
Liitunud: 23 Aug 2014 19:18
Asukoht: kuressaare

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas kassu »

Ok,jõudu ja jaksu
AZLK 2140, aastast 1983.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

11. oktoober ma teda viimati käivitasin ja sõitsin territooriumil teise kohta 3 silindri peal. Nokkisin vähe ja sain kõik silindrid tööle. Ja nii ta jäi. 23. jaanuaril käisin -10 kraadiga proovisin. Ketras tühja, ühtegi pauku ei teinud. Polnud siis eriti aega viga otsida ja lõpetasin.
Käisin täna ja panin oma pillid tööle. AZLK säde nagu oli, ühe küünla vahetasin välja. Bensiini pihustas, noh aga ühtegi pauku ei tee. Ei midagi, otsisin eetri välja, siis sai küll aru, mida tahetakse :D 3 silindrit töötavad, vaja oleks ikka uusi küünlaid ja juhtmed kah kriitilise pilguga üle vaadata. Nii see esimene käivitamine tänavu aasta käis https://www.youtube.com/watch?v=ng9yQEVubN4
Tänavu VAZ-2106 ülevaatust pikendama ei kiirusta ja nokin selle asemel AZLK kallal. Värvimiseks ühtegi sobivat kohta pole leidnud ja rohkem oodata ei taha, siis läheb värv peale nagu eelmine aasta VAZ-2106-l (ei ütle kuidas, ärge uurige, aga ehk mõni taipab :D ).
Viimati osales liikluses 2012a. septembris, jahutussüsteem nägi vett viimati 2013 sügisel. Aitab seismisest, kere hakkab ka juba samblaselt roheliseks minema. Esialgu jääb ikka valge ja suurt ulmesummat ei ole mõttes sinna alla magama panna. Mai teises pooles tassin ta omale töö juurde. Tuleb lõppeks see seismisepull ära lõpetada ning autu kuidagi liiklusesse ajada :D
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Tegin veidi korrastust ja ajasin ta tööle. Kindlustus peale ja tänavale. Nagu oligi arvata, pidurite kärsatamisest ei pääsenud. Aitas väike seisak ja edasi. Töö juurde jõudsin eriliste seiklusteta.
Veepumba vahetus oli mul plaanis. Kui mõne nädala eest jahutussüsteemi täitmine ja käivitamine oli, ei täheldanud peale omapärase kahina midagi, nüüd eile siis märkasin väikest leket. Sihtpunktis lekkis juba rohkem. OK, kui Mossel liiter pealt ära kaob, ei tee hullu midagi.
Siduril nöögib mingi detail, kas pea- või töösilinder. Arvatavasti masetid on üles paistetanud ja liigub kuidagi uimaselt. Kui sidur ühendada, siis pedaal tuleb küll üles, aga muu krempel ei taha järgi jõuda. Mäletamistmööda oli töö häda juba algusest saati, aga just külmalt, soojenedes hakkas liikuma. Tookord oli õliks PSK. Selleks sai ette võetud masettide vahetus ning õliks läks Dot-4. Tundub, et tuleb uuesti ükshaaval seda laiali võtma hakata.
Iseenesest Mossega üle pika aja oli äge sõita. Intstallisin selleks 12km sõiduks ka pardakaamera peale, et ikka kõik jäädvustatud saaks.
Pildigalerii täiendus oli 2014a. novembris seisma jäänud. Likvideerisin selle vea ja täiendasin http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija ... =52&seek=5 Ladusin pildid pildistamise järjekorras, nagu ikka.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Ühe šarniiri ja teisel tolmukatte vahetasin ringi, samas läksid ka esivedrud vahetusse. Selle maas lohiseva ninaga on suht paha sõita, esimesed porilapid kraabivad igas kurvis maad (need olid ainult 1,5-2cm maast) ja üldine väljanägemine ka ei rahuldanud.
Eile surkisin elektrisüsteemi kallal. Enam vähem kõik tarbijad sain tööle, mõnede "agadega". Kõik stopptuled (ka lisad) põlevad ühtlaselt väga hägusalt, ka juhtmete kokkupanekul pedaali juures lülitilt ei muutnud midagi, kindluse mõttes käisin tagapaneelil kõik juhtmeühendused üle ning kui juba seal, sai ka tagatuledel klaasid maha võetud, et näha, mis seal all toimub.
Sammuti töötab väga õrna valgusega suuna kontrollamp ning kütte vent käib ka kuidagi aeglaselt ringi. Tundub, et nende kõigil kolmel tarbijal on vist ühine ühenduse viga. Avastasin veel, et laadimine on kehva, suht olematu. Võtsin siis harjad (tabletiga) välja, harjadel pikkust 7mm järgi. Vähevõitu? Raamatust lugesin minimumiks 12mm (?). Otsisin täna oma harjavarud välja ja lähen järgmine kord proovima.
Lisasin alates sellest mõned tehtud kaadrid http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/110122809
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Täna 8 aastat tagasi selle Mosse omale tõin. Viimati liikus legaalselt teedel septembris 2012a. et siis jääda remondiootele...
Nüüd on see seismine "lõpusirgel", eelmine suvi sai tehnikat putitatud, mootor käis maas, et mõnedesse nurkadesse paremini ligi saada ning mõned tihendid ning veepump vahetada ja mootoriruumis värvi värskendada.
Ka keretööd võib üldjoontes lõpetatuks lugeda, sai väheke keevitamist harjutatud ning uus värv peale veetud. See kõik kõige paremini ei õnnestunud aga ise jäin üldjoontes rahule. Lõpetasin ära enda "igaveste valgete autode" staatuse ja tegin Mosse nüüd siniseks. Ka salongi põrand ja osaliselt pagasnik said uue värvikatte. Üksikasjalikult keretöödest kannan siis ette, kui pildigalerii uuendamisega lõpule jõuan.
Alla sai kogu pikkuses uus summuti, taga konksule tegin sammuti keevitusega parandust ning võõpasin mustaks.
Kokku ladudes ei suutnud leida juhiuksel lukusüdamiku ja ukselukusti vahel käivat hoovakest. Vaatamata põhjalikust tuhlamisest on see kadunuks jäänud ja ust väljast lukku panna ei saa.
Endiselt ei saa aru, miks ohutuled ei tööta. Jah, on perioode, kus ta töötab ilma jamadeta, aga siis on jälle tumm. Vahetanud olen releesid ja lüliteid mitmeid kordi kuid muutusteta. Mul sellest üldiselt pohk, ma seda harva vajan, aga mida ÜV öeldakse ei tea (siiani on ülevaatustel see sunnik ikka töödanud :D ).
Ühest asjast on veel raske aru saada. Miks pöörates tugevalt pidurdab? Otse liikudes on kõik korras, 90 kraadise pöörde korral (näiteks parklasse) jääb ennem seisma, kui vaja. See jama oli juba siis, kui viimast aastat (2012) liikusin.
Siduriajamiga on ka midagi valesti. Ilmselt mansetid üles tursunud vale õli tõttu. Seda vaatan ka järgmisel kuul.

Hetkel pole aega rohkem nokitseda. Mais-juunis on ARK-i minek ja sealt ÜV punktist läbi. Ehk nüüd siis saab peale 5-aastast seismist lõpuks ka sõita :D

Pildigaleriid pole veel uuendada jõudnud, viimased kaadrid on mul 24. detsembrist eelmine aasta, paar päeva enne demonteerimist keretöödeks. Ehk alles siin http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija ... 58&seek=11
Viimati muutis Edel, 03 Juun 2017 23:20, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Neljapäeval läbis Moskvitš tehnilise ülevaatuse ja osaleb nüüd liikluses!
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/111004405 Pikim võimalik ülevaatuse välp mis võimalik sellele vanale autole saada on!

Midagi erilist norivat ei leitud, Vasak esiratta laager tahaks peale keeramist saada ja Co oli nagu arvatagi täitsa "laes", aga seal aitas kruvide keeramine.
Peale ülevaatust hakkas elektrisüsteemiga imelik kamm. Vahel lampi kaob näidikutest ja salongituledest vool. Pusisin kaitsmetega, need on nüüd OK, jäi üle süüteluku kontaktplaat, sest sinna sisse vool tuli, aga edasi on tumm. Võtsin oma varudest mõned ja hakkasin katsetama (ei tea isegi, mis seisus need on), hetkel siis kolmas küljes, täna üks "tagasilöök" oli, peab vist järgmise võtma, aga ootan sellega pisut. Tegelikult on nii, et pööretel on ok, tühikäigule langeb, hakkab anomaalia peale ja kusagilt maalt kustub mootor ära. Täna täheldasin, et mingi aja möödudes oli ampermeeter nullis (muidu pisut plusspoolel ja nii kui käigu välja lükkasin, kustus mootor ära ja vool lännu. Väga imelik, töötas puhtalt geneka pealt ja 1000 või alla selle kui laadimine olematu, lööb pildi eest. Mul on juba kolmandat päeva klemmlaud süütelukust lahti ühendatud, et vea otsimine lihtsam oleks, kuid kui ära kustub ja juhtmeid-kontakte liigutada, et juhtu nagu midagi ning mingi suvalisel hetkel on vool tagasi.
Mul pole ühegi autoga sellist jama olnud, aga muus osas on jumala OK, täitsa ilusti sõidab. Hea vaheldus raske rooliga ja ebaloogilise isteasendiga Zigulidele.
Eelmises postituses mainitud kadunud varras sai röövitud enda Ziguli 02 parempoolselt ukselt ja sobitatud Moskvitšile parajaks, üks pilt valmis painutatuna (Zigulil on muidu sirge ja mõlemas otsad samasugused) http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/111004281 teisel pildil küljes juba http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/111004283/ igastahes töötab. Hiljem leidsin ka vana detaili üles, just siit http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/111004329 olin ta pannud muu kolaga armatuuri peale ja eks ta seal mingil ajal puhurisse pudenes. Muidu näeb välja selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/111004331/ Hetkel ei hakka seda ringi vahetama, las jääb varudesse.

Ohutulede mittetöötamisest. Lisaks avastasin, et ka signaal ei tööta, siis sündis otsus armatuur eest ära tõsta ja vaadata, mis seal all sünnib. Midagi ei olnud valesti, aga talvine tolmutamine värvi ja roostet maha käiates oli seal paksu tolmukorra tekitanud. Vaatasin kõikvõimalikud kahtlased ühendused (ka omaloomingud) üle ja ikka ei midagi. Lõpuks tuvastasin kaitsme, mis oli näiliselt terve, aga juhtmega sillates tarbijad tööle pani. Lisasin sellele kaitsmele ühe traadi juurde,hakkasid nii ohukad kui signaal tööle.
Vat leiad vigu sealt, kust otsida ei oska :D
Et talvel õnnestus üks 2140 armatuur saada, millel oli raadioauku nüsitud ja muid omaloomingut tehtud, siis otsustasin selle peale panna, saan tänapäevasema raadio panna paneeli sisse nagu nad käivad ja pardaka jätta muude asjade hoidmiseks. Raadio käitamist takistab hetkel sobiva antenni puudumine, sest keretööde käigus keevitasin originaalantenni augu kinni. Kuigi oli mõte sinna ava uuesti puurida, läks see "periood" mööda ja lõpuks oli koht pahtli ja värvi all. Otsustasin seda kohta mitte torkida ja mõtlen edasi, mis hetkel sobivam lahendus oleks.
Kusagilt alt mootorist on õli immitsema hakanud. Hetkel on raske tuvastada, kus tuleb. Järgmine nädal töö juures hakkan lahkama ja teine lekkimise koht on siduri ajam. Kusagil vooliku ja peasilindri ühendusest ja mingil määral vist ka töösilindri mansett lekivad. Panin hiljuti peasilindri vahetusse ning kogu kompotile uued mansetid. Tuvastasin, et töösilinder on otsast üsna karedaks kulunud, ilmselt see põhjus, miks kolb sinna kinni kippus jääma. Peale mansettide vahetust ei ole kinnijäämist täheldanud, ehk on piduriõli BSK (punane) parem määrimisvõime.

Nii et garantiitöid jagub :D Eks pole vist mõtet nüüd küsida, miks suurema remondi läbinud vedur või rong esimesele katsesõidule alati koos abiveduriga läheb. Suurema remondi järgselt võib alati tagasilööke olla ja pole minagi nendest mitte kordagi pääsenud.

Pilte sai keretöödest ja edasisest kokkuladumisest üsna palju tehtud ja alguse võib teha sellelt leheküljelt allotsast http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija ... =58&seek=1

Hetkel sõidetud 280km. Leiaks siin pealinnas ja selle ümbruses ka kohta, kus spidomeetri täpsust (või ebatäpsust :D ) kontrollida saaks. Linnas 60-ga tiksudes olen koguaeg teistel jalus ja 110 alas 120-ga liikudes lähevad ka kõik mööda. Jah, spido-tahho näitusid vaadates ja võrreldes neid 6-7 aasta taguse ajaga, siis spido on küll nagu rohkem näitama hakanud. Ei-ei, ülekannet ma muutnud pole, need on algusest peale üks ja sama olnud, ka spidomeeter :D
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Täna siis oli au elus teist korda spidomeeter nulli sõita, Mossel nimelt sai taaskord ring täis ja 200 000km on läbitud. Kui mina selle sain, oli odol 74 000 (174 000).
Esimene kord sain spido"nulli" oma eelmise Mossega (nr 053TAF) aastal 1999. Mu teistel autodel annab veel seda tähtpäeva oodata, VAZ 2102 on ees 93 800 ja VAZ-2106-l 82 500km.
Voolu armatuurist kadumise põhjus oli ampermeeter, millest vool läbi käia ei tahtnud. Keerasin kõik klemmid ühe poldi alla ja rohkem jamasid pole esinenud, ka mootori käivitamine paranes. Hiljem on plaan süsteemi ühendada VAZ-2105 voltmeeter, aga sellele võtan toite näidikuploki tagant. Ampermeetri paksu kimpu voltmeetri taha ei julge ühendada, pärast põleb maha ka veel...
Praegu on kõige häirivam probleem õli leke mootorist. Õlifiltri otsast väheke imbub nagunii, aga kusagilt tuleb veel päris mitmest kohast. Õlivanni polte pingutasin, leke vähenes tunduvalt, kuigi ega tihendi serv just väga niiske ka polnud. Tuleb veel üks põhja all roomamine ette võtta, mitte kuidagi ei meeldi selline parkimiskohtade reostamine.
Siduri ajamist lekke sain pidama toruliidete pingutamisega.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

1600km kärutatud. Suurt midagi tegema pole pidanud. Hiljuti hakkas pidurivedelik kaduma. Tuvastasin paremal esimesel subbordil lekkiva õhutusnipli, selle sain pingutades pidama.
Lisasin Lada voltmeetri ja bensunäidiku kombineerisin GAZ-53 näidiku korpise ja Mosse enda näidiku ühendamisega. Olen sellega mitu korda pusinud, korralikult pole tööle hakanud. Hetkel las olla, tuleb tuju, leiutab edasi. Esialgu pole õnnestunud ka paaki kuivale sõita, järelikult kütet väga ei kuluta :D Ka sai näidikutele valgustused ühendatud.
Ampermeetri juhtmed keerasin ühte kimpu kokku ja tõmbasin isoleeri peale. Esialgi probleeme pole.
Õli immitsemine mootorist ikka aktuaalne. Tundub, et õli taob vasakust küljest, igastahes siduri voolik, pidurivoolikud ja parempoolne tiivakoobas on korralikult õline. Otseselt palju ei immitse, 1600km jooksul 2 liitrit lisatud, aga ikkagi on raske leida immitsemise kohta. Mõned korrad on all käidud ja puhtaks roogitud. Tuleb vist tihemini teha, ehk näeb ka, kus tuleb.
Laupäeval selgus, et stopptuled ei tööta. Täna siis surkisin neid. Nagu oligi arvata, eelmine suvi Volga poest saadud lüliti on juba tuksis. Ma olen vaid 1,5 kuud sõitnud ja jumal teab, kui kaua juba mittepõlevate tuledega. No on see tänapäeva Vene kvaliteet ikka sitt...
Otsisin oma träni hulgast ja leidsin sealt ühe. Mul miskipärast piduritulede lülititega pole vedanud, igast träni olen osta kaudu saanud, aga neid lüliteid seal ei kipu olema. Lada oma on mul ka üks leitud, sellel ei sobi keere, aga võtsin kaasa. Homme kontrollin, kas töötavad ka, saaks need taaskord tööle.
Muidu ainult kallan bensiini sisse ja uristan edasi. Ikka veel igapäeva sõitudeks kasutan, sest igapäeva pillil pole viitsinud ülevaatust pikendada, tegin ta korda, aga summutajasse vaja investeerima ning ÜV ise ka maksab. Mis sest rahast sinna raiskan, praegu on sellega tähsamadki teha.
Vasta