AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Töö juures suht lõdva periood praegu ja võtsin kätte ühe enda varudest Mosse näidikuploki ning asusin nikerdama talle Lada tahhokat sisse,paar pilti ka http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/53314541
Vajab veel viimistlemist aga muidu on juba enam vähem. Tuleb mõelda,kuidas sulgeda lahti lõigatud osa ja tahhomeetri korpuse vahel. Eelmisel mossel surusin sinna tüki porolooni vahele. Enne seda oli,et iga vähese aja tagant pidid lahti võtma ja tolmu ära pühkima,muidu lõpuks ei näinud enam mida mõõteriistad näitavad. Sõitsin tookord päris palju mööda tolmavaid kruusateid...
Eile soetasin Kadaka turult 4 piduri toru esimestele piduritele. Täna painutasin neile esialgsed painded ära. 3 toru lähevad ilusti aga neljas (paremalt esirattalt kolmikusse) ei ulata kuidagi.
Nagunii tuleb üks väiksem toru ämblikust kolmikuni ja üks lühem ka tagasillale otsida ja tuleb lühikeseks jäänu asemele ka pikem otsida. Müüja sõnul on need 2140 torud aga painded ei sobi kuidagi,ei saa mina aru,mille järgi need küll painutatud on.
Tiit
Postitusi: 183
Liitunud: 18 Apr 2009 20:59

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Tiit »

Kui näidikuplokki jäänud augud väga suured ei ole, siis ma soovitaks kuuma liimi täis pumbata.
Kui Opel katki läheb, on Mossel veel 3 minutit jäänud.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Lõpetasin näidikuplokiga täna ära. Viimistlesin veel tahhomeetrit oma pesas ja prao ploki vahel katsin parajate poroloonitükkidega. Päris liimi või midagi teist sellist ei taha panna eesmärgiga,et vajadusel saab jälle lahti võtta. Teised mõõteriistad võtan Mosse enda küljest ning tahhomeetri asemel olnud bensunäidik ja ampermeeter leiavad oma koha armatuuri all roolist vasakul. Mosse enda näidikuid ei taha hakata lõikuma ja mõte on panna terved "kellad" sinna asemele,näiteks sellised nagu GAZ-53 peal kasutatakse. Ampermeeter peaks näitama kõigil autodel ühtemoodi aga kuidas bensunäidikuga on? Idee järgi peaksid kõik Vene masinate omad ühtemoodi näitama?
Paar pilti veel ja seekord lisaks ka ploki tagaküljest http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/53563481
Kasutaja avatar
marek
Postitusi: 377
Liitunud: 05 Veebr 2009 12:29
Asukoht: Pärnu/Tartu
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas marek »

Edel kirjutas:mpermeeter peaks näitama kõigil autodel ühtemoodi aga kuidas bensunäidikuga on? Idee järgi peaksid kõik Vene masinate omad ühtemoodi näitama?
Saaks ju proovida paagitaseme anduriga, et juhtmeidpidi külge näidik ja siis liigutad seda korki/ujukit, mis taset näitab ja saad 2-te näidikut võrrelda küll, kuhumaani ja kas "õieti" näitab.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Sai viimased 2 puuduvad piduritoru Kadaka turult toodud. Nüüd võib hakata pidureid tegema kuni seisupiduri trossideni.
Et hetkel tegelen Ladal lävekarpide rooste tõrjumisega-surmamisega,tuli mõte ka Mossel sama töö ette võtta. Mõeldud-tehtud. Parempoolse küljekarbi kogus pikkuses tegin värvist puhtaks ja sai ära nähtud roostekahjustused. Kõige hullemad on need kohad,kus värv on suurte tükkidena ära tulnud. Nagu oligi arvata,leidsin paaris kohas läbiroostetanud kohad. Üks esiukse kohal keskmise ukseposti juures http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/53941067 ja teine tagumise ukse kohal rattakoopa lähistel http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/53941103
Suuremas osas oli karp korralik. Kuigi tulevikus tuleb ta välja vahetada siis esialgu läheb peale roostesurmaga üle käimisel ja värvimisel käiku.
Mõned pildid alates sellest http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/53941039
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Roolivardad vahetasin täna ära,eelnevalt komplekteerisin need uute kaussidega ja kummikatetega.
Jamasin päris mitu tundi. Liigendi koostamisel see plekist seib,mis käib plastist kausi ja vedru vahele,ma jätsin pea kõikidel liigenditel panemata,muidu ei läinud kõige lõpus stopperseib paika.
Kokkujooksu reguleerida ei jõudnud,see jääb mõneks teiseks korraks.
Et rool just kuigi kergelt liikuda ei taha,kontrollisin roolikarbis õli olemasolu. Avastasin,et seal polegi midagi sees. Noh ega see mulle eriliseks üllatuseks ei olnud ka,ega eelmine Mossegi sellest veast prii polnud.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Sai võetud kätte ja asutud lõpuks piduritorusid ja voolikuid vahetama. Täna siis algatuseks esirataste omad,4tk. Omajagu jamada sai,torud pidi ise sobivaks painutama,üks vasakoolne läks päris napilt ja teine parempoolne,mis läks kolmikusse,pisut liiga pikk. Seda viimast vedasin pisut teist teed pidi,et ära mahuks.
Olin sunnitud tagasi panema vaskseibid,mis käivad subborti ja vooliku vahel. Poes käies ei taibanud neid uusi osta.
Kuidas liited pidama jäävad,näeb siis kui pidurivedelik ostetud ja ükskord õhustama hakkan.
Kui nüüd mõelda eelmise Mossel torude-voolikute vahetamisest siis ei meenu küll ühtegi juhust,et pärast paigaldust liitekohad lekiksid. Näiteks Ladal olen igakord jamanud,et torusid-voolikuid korralikult pidama saada. Ei tea mis krt jama see on.
Muu hulgas võtsin lahti ka vasaku esimese ülemise šaniiri,kus eelmisel korral peale vahetust üks liide loksuma jäi. Panin sinna ühe õhukese plekitüki vahele nii et šarniir veel käe jõuga sisse läks. Igastahes peale poldi pingutamist enam ei loksunud,iseasi kui kauaks seda nii on.
Rataste kokkujooksu regullisin pisut. Enne vaadates tundus,et rattad jooksid lahku.
Homme vahetan ka viimase pidurivooliku ja ühe toru tagasillal ära. Siis oleks vaja veel pidurivedelikku ja käsipiduri trosse.
Vasaku poole torude-voolikute vahetusest paar pilti http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/54454859
Parema poole omast ei taibanud pilti teha. Homme teen...
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas moskiito »

miks sa torusi vahetasi, kas olid läbi ussitanud?
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

moskiito kirjutas:miks sa torusi vahetasi, kas olid läbi ussitanud?
Tiivakoopa sisse jäänud osad roostetanud. Igaks juhuks vahetasin välja.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Edel kirjutas: Homme vahetan ka viimase pidurivooliku ja ühe toru tagasillal ära.
Parema poole omast ei taibanud pilti teha. Homme teen...
Vahetatud ka need ära. Piduri töösilindri tagant toru kuidagi kätte ei saanud,ei aidanud siinjuures ükski nipp ja panin selle uue. Vana vs. uus http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/54515647

Kui töölauda pole käepärast ja kruustange kuhugi kinnitada vaja siis sobib ka selline lahendus :D http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/54515635
Vahetatud parema esimese piduri torud ja voolikud http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/54515753

Hea küll rahvas,masu aeg on ja mootorisse panin ikkagi Ziguli õli sest seda oli mul kohapeal olemas ja kuhugi mujale seda ka ei lähe. Sammuti leidus üks uus õlifilter mis läks külge.
Õlirõhk suurt paremaks ei läinud. Kas on mootor kulunud või paneb manomeeter puusse.

Edit: lisasin väikse klipi mootori käivitusest peale õlivahetust http://toru.ee/view/dd16988a0cf9 Alguses on kuulda ebamääraseid klõbinaid kuni õli üles polnud tulnud (seni kuni manomeeter ei näita).
Vasta