87. leht 93-st

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 19 Apr 2020 19:55
Postitas Edel
Karba on K126N ja eelmine aasta tutikana peale pandud. Midagi ta juures ei ole teinud, sisse pole piilunud. Sõidan juba ammu 98 bensiiniga ja sügisel olen lasknud ta täitsa kuivaks töödata ning enne kevadet käima pole pannud.
No ei lähe külmalt käima. Pumpan karba täis, avan seguklappi mitu korda ja käivitama. No ei tee ühtegi pauku, ka pedaaliga juurde pumbates. Eelmine kord aitas korgitäis bensu karba lõõri valades. Seekord natuke proovisin, 30 sekundit vahedega lasin starterit. Jätsin ta siis pooleks tunniks rahule ja tegelesin vahepeal teise autoga. Peale seda tulin tagasi proovima. Üsna alguses hakkas lubama kuid töölejäämiseni läks veel mõnikümmend sekundit. Ei taha nüüd uut karbat ka osandama hakata. Kehv käivitus oli juba sügise hakul, juba mitu nädalat enne hooaja lõppu.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 19 Apr 2020 19:57
Postitas stern100
Kas teiste karbussidega seda jama siis ei olnud? Käivitamise hetkel ikka säde korralik?

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 20 Apr 2020 06:42
Postitas Martin2140
Nende o tihendi nõeladel olen mina selle tihendi ära võtnud ja koonuse osaga on väga hästi jäänud pidama(kuskil tegelikult soovitati see muna sealt otsast tegelt ära murda). Traktori käivitusmootoril on see o-rõngas nõelklapil küljes ja see tõesti kleepub kinni. Külmast peast pöörded kukuvad ära ja siis järsku hakkab uuesti tööle(see hetk kui nõelklapp raskusega alla vajub). Õnneks see soojeneb 20 sekundiga kus ta töötab juba normaalselt, niiet selle kannatab ära.
No aga keera õhukopsiku kaan pealt maha ja kohe näed kas kiirenduspump pihustab või mitte. Enda karbussil panin ühe tänapäevase kiirenduspumba kummimembraani (või mis iganes ta nimetus on) otsa ja selle krae oli liiga pikk, ning kohe peale esimest pumpamist oli membraan kiirenduspumba membraani küljest lahti ning külmalt kiirendust mingist polnud. Lisaks nendel tänapäevaste rem komplektide tihendid paisuvad üles bensiini kokkupuutel nii et neid tuleb vahetada iga kord kui lahti võttad, peale selle on kõik düüside suurused valed. Inimestele meeldib veel lisaks esimese ja teise kamrbi õhudüüse ära vahetada aga siis lihtsalt esimese kambri tõmme läheb väga heaks ja teise kambri avamisel sureb mootor välja.
Kas kuskil bensuvooliku vahel ikka filter on pandud? Eks iga tankimisega läheb nõks sodi ikka paaki sisse. Eriti veel kui tangid kanistriga.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 20 Apr 2020 22:37
Postitas Edel
stern100 kirjutas:Kas teiste karbussidega seda jama siis ei olnud? Käivitamise hetkel ikka säde korralik?
Varem oli DAAZ 2101 peal, sellega oli käivitus ok, vähemalt suveperioodil pole küll muresid olnud, kuid see karba lihtsalt ära kulunud, vaatamata pesule on puterdamine kiirendamisel ikkagi jäänud. Samas vaakumiga karbasid ma jälle heaga ei taha, nendega on olnud koguaeg halvad kogemused. Ainus väljapääs oleks tutikas vaakumiga DAAZ 2140, sest mehaanilisi DAAZe pole müügis näinud.
Sädeme kontrolli teen järgmine kord. Soojalt on küll käivitus ok.

Bensufilter on kogu aeg vahel olnud, eelmine suvi alles vahetatud. Kiirenduspump töötab, soojalt ei puterda. Kui nõelklapp lekiks, oleks sooja mootoriga käivitamine raskendatud. Järgmine kord lähen, siis vaatan need mõned asjad üle. Ega tutikal asjal ei taipa neid kontrollida, kui töötamise ajal nagu kõik korras on. Mäletan küll, kui selle tutika karba peale panin. Vähe varem olin uue jagaja ja juhtmed pannud. Igastahes esimest korda käivitades (külma mootoriga) läks kohe käima. Paar nädalat justnagu oli korras, siis hakkas halvemuse poole tüürima...

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 21 Apr 2020 06:40
Postitas Martin2140
Mina enda kahel mossel kui on 0 kraadi siis pean pumpama umbes 10 korda. Samas 412-l oli alguses see jama et süütepooli ergutus starteri pealt ei töödanud. Vale juhe mis ei läinud kuhugile oli selle külge ühendatud ja tõesti, külma ilmaga käivitus oli jama sest kas uputasin üle või ei pumbanud piisavalt. Väga lihtne on teada saada kas süütepooli ergutus töötab. Püüa masin kuidagi käima saada. Lase tal nõks soojeneda nii 40kraadi peal peaks juba sobima. Siis keera süütepoolil oranz juhe maha ja pane ta kuskile kus ta kuskile metalli vastu ei läheks. Ja siis kui sa annad starterit peaks korraks tööle turtsatama ja kohe kui starteri lahti lased peaks välja surema. Kui ei lähe starterit andes tööle siis pead uurima miks ei saa starteri ergutus voolu.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 21 Apr 2020 18:05
Postitas irukas
Võin tulla pilgu peale heita, ehk saaks selle mosu ükskord käima normaalselt. Tel nr leiad profiilist.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 22 Apr 2020 22:04
Postitas Edel
Praegu on Mosse kodunt kaugel. Mingiaeg sõidutan ta koju.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 22 Apr 2020 23:52
Postitas Edel
Muu hulgas olen viimasel ajal mõelnud, kuidas tahhomeetri näitamise täpsust kontrollida. Kus ja kuidas saaks kõige lihtsamalt omavahenditega seda teha? Mul on peal VAZ-2106 tahhokas, lisaks on mul siit-sealt saadud varuks samasuguseid tahhosid veel päris mitmeid, kuid absull kõik need näitavad vähe erinevaid numbreid. Sooviksin tahhoka näitu täpsustada.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 23 Apr 2020 06:33
Postitas Martin2140
Ise ostsin vdo tahhoka ja panin mossele külge ja see näitab enam vähem õiget näitu kui on 6sil mootori peale lülitatud. ning vahepeal nõel hüppab üles alla ka natuke. ei tea mis tal häda on. mootor ise käib kenasti, ja jagaja vahetus ei muutnud midagi. saaks näidiku lihtsalt nõks uimasemalt käima siis isegi oleks võibolla ok.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 26 Apr 2020 19:57
Postitas Edel
Käisin ja vaatasin, mis toimub karbas. Õhufiltri võtsin maha ja andsin bensupuba käsihoovaga minna. Jah, uputas karba lõpuks ära, bensu hakkas vaikselt kollektorisse immitsema. Et siis nõelklapp ikka. Ilma tihendita klapp on. Et varuosi kaasa ei võtnud, siis jäi nii. Tõmbasin karbast üleliigse bensu ära ja kokku. Käivitamisel korra lubas, edasi ei midagi. Tõin välja oma brake cleani. Paar surtsu ja mootor võttis elu sisse. Ja soojalt läheb ilusti käima. Mina ei saa aru, kui nõelklapp lekib, peaks olema soojalt väga kehv käivitus, siin aga seda pole. Veel täheldasin, et väga madalate pööretega (1000+) esimesel käigul liikudes ja tahad kiirendada, siis vahel võtab ka puterdama, pidi omajagu meelitama, et päris kätte ära ei sureks. Mootori temp nii 40 kraadi juures oli siis. Ehk saan järgmise nädala lõpus ta omale koju sõidutada.
Tahhomeetri kontrolliks rohkem häid ideid pole? Teh ülevaatus punktis kus Co-d kontrollitakse, on mõnel ka pööreteloendur olemas aga mitte igas punktis. Sooviks esialgu siis omavahenditega täpsust kontrollida.