IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.

Postitus Postitas MAZ »

Kurb kuulda,seda :(

Aga küsiks,et kuna väljas külmad ilmad siis kas räägid edasi,kuidas seda plokisoojendust mossele teha,see võib tulevikus marjaks ära kuluda. :)
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

MAZ kirjutas:Kurb kuulda,seda :(

Aga küsiks,et kuna väljas külmad ilmad siis kas räägid edasi,kuidas seda plokisoojendust mossele teha,see võib tulevikus marjaks ära kuluda. :)
Nojah,külmapühad praegu ja tööisu kadunud.......
Aga eks plaan asi lõpuni teha. Nimelt jäi asi selle taha,et tegin sügisel auto nii korda,et see TÜV ka tehtud..... Ootasin ja ootasin,et tuleks talv......ei tulnudki. Aga jõudsin auto enam-vähem sõidukorda teha. Pärispõhjus miks plokisoojendus tegemata- sai mootoril vahetatud plokikaan remonditud kaane vasta. Nimelt oli kodusõidul surve paisupaagis ja tuli asi ette võtta. Panin uue plokikaanetihendi,kuid see üllatas mind kõvasti....... Vaatasin,et sisselaskekollektori juurest ploki ja kaane vahelt niriseb pisut vett... :D Suure uurimise tulemusel selgus tõsiasi,et ka uus asi võib vigane olla...... Uus plokikaanetihend laseb vett servast lihtsalt läbi :lol Välisel vaatlusel midagi märgata polnud. Tihendi praak. Küll ma siis üritasin seda liimiga väljastpoolt kittida ja ka vahele toppida. Tulemus pea-aegu 0 piires..... Paremaks muidugi läks. Külma mootoriga käivitades ja pärast nii 5 min. jooksul natuke lekib vett läbi. Nüüd peale 500 km ja järjekordset plokikaane pingutust läks asi veel paremaks,kuid tosooli ei tahtnud sisse panna. See teadagi peaks veel paremini praost välja tilkuma. Kindlasti siin targemad mehed pakuksid kohese variandi välja-----uus tihend....siis hetkel ei viitsinud enam vahetada,kuna külm tuli peale ja talvel selle autoga plaanis sõita polnudki. Ja ära tüütas ka. Polnud ju see ainuke häda mis tuli likvideerida enne TÜV-d. Ja kõhutunne ütles juba siis-kevad pole enamb kaugel ja vett igal pool,,,, :) Seega võtsin vastu otsuse-sõita suvel veega ja jälgida mängu. Kui jääb sügiseks pidama,ei vaheta tihendit. Teadupärast vajub tihend kokku ja võibolla surub läbilaskva koha kinni nii,et võib ka tosooli kasutada. Elame näeme. Aga palju jama tekitas see pealtnäha uus tihend. Ja ärge arvake siin,et toppisin autu külge mingisuguse vana ja restaureeritud plokikaanetihendi.......sai ikka pakist võetud,ilus ja sile. :)
Ja muidugi kõõlus see auto hirmsasti,kui 90-ga lasksin. Viga ei tulnud kaugelt otsida. Ülevaatusel tuli asi välja. Neljast üks siis töötas. Tagumine juhipoolne.
Sai siis kodus uuritud,et milles küll asi võis olla. Esimeste amortidega oli asi lihtne. Need olid alles mõningate aastate taga vahetatud. Välimuselt nagu uued. Laiali võttes selgus tõsiasi-kolvid varre otsas lahti ja kõik segi tampinud. Tundus,et stoperdamine vilets. Ei olnud nendega miskit teha-materjaliks!
Tagumisega oli sama lugu. Minema. Asemele otsisin siis oma poolepiduste juppide hunnikust paremad. Tuli välja,et neid amorte oli päris hulga variante. Andis tükk aega kombineerida,et paariline leida. Et oleksid ühtemoodi. Aga lõpptulemus oli hea. Ei mingit kõõlumist.
Peab ütlema,et selle auto puhul olen täheldanud ühte meeldivat asja- gaasi andes klapid ei klõbise. Peal on see vanema tüübi karbuss,mille õhupuhastaja käib maha ühe pikka poldiga. Võtsin ka selle algosadeks,kuna konn istus sees. Mingi puru. Pärast ei olnud enam mingit lötsutamist. Küünlad,juhtmed ja jagaja,ka need tuli oma käega üle vaadata. Sättida tuleb ikka.
Ka see oli meeldiv üllatus,et mootor õli ei tarbi. Näitab,et mootoriga asjad korras. Suitsukontrollis ülevaatuspunktis oli ka kõik korras. Vaata,et võiks veel kütet juurde anda. Ülevaatajamees muidugi arvas,et ära ikka vägapalju juurde anna,muidu läheb ahneks ja vaene aeg ka...... :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Natuke pildimaterjali ka :

Pilt

Nagu pildilt näha,on tihend halvas seisus. Neljanda-kolmanda vahe lausa katki. Kõige suurem üllatus ootas aga alles ees. Nimelt pea tolli jagu oli ploki põhjas puhast liiva...... Selle kättesaamisega oli päris tegu. Sai suruõhuga lastud,sorgitud ja lõpuks panin isegi proua tolmuimeja käima. Õnneks polnud naisukest kodus..... Muidu oleks kolakat saanud.... :lol

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Sai pandud remondi ajal kõik uued tihendid,et asi hea saaks. Välja kukkus nagu alati..... see selgus hiljem.
Hea oli,et mul oli valmis tehtud üks korralik plokikaan. Sain selle kohe peale panna,ilma et ootaksin . Eks nüüd tuleb see kaan ka tagavaraks valmis teha,et oleks jälle võtta. Ja üldse oleks tore plokikaane remontijale tööd viia talvel. Sest soojal ajal kõigil kiire ja talvel siis kõik magavad.... vahi niisama kaks kätt vasta pliiti... :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3333
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.

Postitus Postitas stern100 »

Olen isegi päris mitme mootori seest hunniku liiva avastanud. Eks see selles kraavivee kasutamisest tulene :D Kindlasti pärisb see ka mootori jahutusvõimet.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 4 x 412 , 2715, 426E, 2126 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 115 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

stern100 kirjutas:Olen isegi päris mitme mootori seest hunniku liiva avastanud. Eks see selles kraavivee kasutamisest tulene :D Kindlasti pärisb see ka mootori jahutusvõimet.
Ütleksin pigem,et ka kaevuvee kasutamine tekitab setet........ sest selle peremehe kaevuvesi oli roostene ja liivane.....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.

Postitus Postitas SanderV »

kahtlen et see tihend sul kaua kestab KUI sul see metallosa oli roostene nagu pildi pealt paistab
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

SanderV kirjutas:kahtlen et see tihend sul kaua kestab KUI sul see metallosa oli roostene nagu pildi pealt paistab
Jah,pildilt paistab roostene,kuid see ei ole nii nagu paistab. See on selline rooste välimusega,kuid roostetanud polnud. Sahvris seisnud. Eks see tekib siis kui haljas materjal härma läheb. Ma üldiselt sellist tolmu maha ei kaabi. Oleks plekk olnud hõre,poleks ka paigaldanud......
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Üks lemmikteema on pidurite teema....nagu juba varemalt ehk olete minu puhul märganud. Selle autoga oli päris palju jamasid. Esiteks sai ju pandud uus piduri regulaator.... See oli muidugi korralik. Kuigi esiteks tekkisid väikesed kahtlused. Hiljem muidugi selgus,et minu kahtlused olid asjatud.
Mul on kombeks siis enne ülevaatust kõik korralikult üle vaadata,mitte nii,et torman ummisjalu ülevaatuspunkti nagu Lasnamäe tädikesed suhkrujärjekorda...... Võtsin kõigepealt maha tagumised trumlid. Vaade oli üllatav. Autole oli keegi paigaldanud erinevad pidurisilindrid. Ehk siis paremal oli lekkiv 22 mm. ja juhipool 24 mm. silinder. Peale selle oli pandud uued piduriklotsid( nägid õite värsked välja) ,kuid ka siin oli nalja tehtud. Ühel pool punakad klotsid ja teisel hallid. Ma ei või nüüd küll sajaprotsendiliselt väita,et tegu erinevate materjalidega,kuid no sõbrad.....peaks ikka panema sarnased klotsid. Iseasi,kui viimased klotsid maamuna peal,no siis vist plaksutaks ka rõõmust juurde... :D Võiks siis teha nii,et panna võrdselt,et eesmised hallid ja tagumised punased. Või vastapidi. Aga ülevaatuselt oli see autu ikka läbi saanud. Ülevaatajahärra muidugi mainis,et ei ole teinekord vahet olnud,et üks silinder erinev,olevat ka sedasi vanasti TÜV läbitud. No mine siis tea. Järsku oligi nii.
Kõik sai siis lõpuks tehtud nii,nagu peab. Otsisin teise 22 mm pidurisilindri ja panin paika. Teisele panin sisse aga omatehtud mansetid. See asi sai ilusti korda. Käsipiduri asjad laabusid ka kenasti. Polnud muud vaja teha,kui ainult reguleerida,et võrdselt võtaks.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Esipiduritega sai aga nalja. Üks pidurisadul oli vigane (juhipoolne). Õlid olid remondi ajaks välja tilkunud. Õnneks oli mul veel alles uus komplekt mansette,mis said siis kenasti sisse pandud. Parempoolset piduriketast oli aeg halastamatult rünnanud. Tundub,et keegi oli sõitnud hulga aega raudklotsidega.....

Pilt

Seda asjaolu arvesse võttes sai pandud uus pidurisadul,kuid seal ennem olnud piduriklotsid. Just sellepärast,et vastasel juhul ei tööta asi sisse enne TÜV. Hiljem nagu arvata oli,asi laabus ja esipidurid võtsid nii nagu peab.
Õiged jamad hakkasid aga alles pihta.....
Nimelt peale kõikide asjade kontrolli ja sättimist ei hakanud pidurid tööle. Sai kõik õhutatud nii nagu peab. Isegi rohkem kui peab. Aga tööle ei saanud. Lõhkusin lahti selle piduriregulaatori,kuna sealt tatsiku vahelt tundus mulle õli tilkuvat.... See väike alumiiniumist asjandus on omaette pätakas. Lugu seande,et mansetid olid kulunud ja ka tükid väljas. Otsisin kohalikust poest sinna sobivad ümartihendid. Mis aga selgus oli see,et seda kokkumonteerides on võimalik tihendid ise ära rikkuda.... Asi näeb siis välja järgmine..... kui tihend on kolvipeal ja tahad seda auku lükata,juhtub selline asi,et kui lükkad liiga palju,murrab väikese tüki kummi kaasa.... sellega peab ettevaatlik olema. Esimese manseti lõhkusin ära ja asi sai ka kohe selgeks......
Siis oli järgmine töö jälle õhutamine..... aga tulemus oli ikka sama. Selleks ajaks oli siis jamatud juba paar poolikut päevakest. Näpukesed õlised,kuid pidureid ikka korda ei saanud.
Järgmisena kahtlustasin piduri peapumbas viga olevat. Võtsin lahti.pesin puhtaks ja lauapeale pappkarpi osad ritta. Vaatasin hoolikalt asja üle ja mis välja tuli- mansetid kulunud. Kuna mul oli neid piduripeapumpasid hulgim,panin järgmise külge. Midagi aga ei muutunud. Pidureid tööle ei saanud. Vahepeal sai siis õhutatud hoolega...ehk sama protseduur ,mis alati..... Pedaal vajus põhja. Suure pumpamisega nagu hakkas võtma. Aga ei enamat. Niipea,kui jala pedaalilt võtsin,kohe kõik kadunud.
Proovisin siis veel ühte pumpa. Tulemus-----0. Siis kargas hing täis ja kukkusin mansette vahetama. Mõned olid panna uued. Osad kobedamad jäid alles. Ikka kasu polnud. Minuarvates vist möödus veel üks päev...... :lol
No siis läksin oma kollase autu kallale ja võtsin sealt töötava asja. Tulemus jälle o l e m at u ....
No siis läks mul juba hari punaseks......hakkasin kahtlustama seda tagumist regulaatorit.....kuigi vabandust....too asi polnud üldse asjasse segatud,nagu siis hiljem selgus.......
Mul oli juba tööisu rikutud ja istusin maha. Minu töö oli nagu tühja toimetamine.... :lol
Ja see ei mahu mulle pähe.......et ma ei saa nüüd asjast jagu. Peale mõningast arutamist sai siin ka sõpradega arutatud(Vana mäger,Maz-500,Kapten jt. Aga siis tuli mul meelde vana(kadunud autoomanik) ütlus: " Selle auto juures on ennem tegutsenud linna kõvemad mehed!" Vaat siis hakkas lõpuks minu aju tööle :D Vaatasin siis ühte pidurisadulat ja teist...... HEUREKA!
Keegi kõva autoremondimees oli pannud pidurisadulad vahetusse....!!!!??? Sellel juhul juhtub nii,et õhutusnippel jääb valele kohale. Juhipoole oli pandud siis parempoolne sadul...... Õhutades siis jääb õhk ülesse kotti.... tuli siis meelde veel vana jutt,et see silinder tilkus ka läbi ja ta oli kallanud vahetevahel õli juurde........ no oligi asi selge. Otsisin siis aidast veel ühe õige pidurisadula. Vahetasin sellel mansetid ja panin külge. Peale õhutamist siis üllatus-------töötab sinder!!
No on ajud! Kesse kurask sellise sigadusega küll hakkama oli saanud. Tagantjärele nüüd mõtlen,et kui vanal oli see silinder läbi lasknud,siis õhutas see ennast peale mõningast sõitu ise ja ei saanudki aru,et midagi viltu on...... kõik rõõmsad ja puha. Aga minul võttis siis see remont mahlad hetkeks välja.
Muidugi sai siis võetud autolt uuesti maha kollase Mosse piduri peasilinder ja see tagasi vanale kohale pandud. Aega ja mäsu kõvasti. Rohelisele aga panin peale veelkord ülekontrollitud ja puhastatud peapumba. Ja muidugi jälle sai õhutatud.....
Võin nüüd kindlalt väita,et piduri peapumba remont nüüd selge ja võin seda teistelegi õpetada..... :D ,sest kui kümmekond vana pumpa oled osanud laiali lammutada ja sealt ühe tööle,sellest peaks siis piisama...... :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.

Postitus Postitas moskiito »

no kui sa klotse vahetasid ja samuti ka mansette, siis oleks ju kohe pidanud selline asi silma hakkama :D et sadulad vahetuses.
eks see korra ole sedasi, kõvad mehed remondivad, "lollid" teevad korda.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

moskiito kirjutas:no kui sa klotse vahetasid ja samuti ka mansette, siis oleks ju kohe pidanud selline asi silma hakkama :D et sadulad vahetuses.
eks see korra ole sedasi, kõvad mehed remondivad, "lollid" teevad korda.
No vaat ei torkand selline asi kohe silma. Ega ei taibanud arvata,et "spetsialistid" sellise asjaga hakkama saavad..... Viimasel ajal on mulle jäänud silma,et ega keegi enam parandada ei oska...ja kui midagi taipavad siis teevad tööd aga teadmistest tuleb puudu. No mis see sadula vahetus siis ära on. Vahetad ära aga ei taipa,et valesti peale paned. Selliseid remondimehi ju jalaga segada,kes teevad..... Aga nad teevad poolikut tööd. Raiskavad ainult teiste närve,raha ja aega. Ja nende tööd tuleb pidevalt ümber teha. Mis mõtet on teha autoremonti nii,et teine peab sinu töö üle tegema?
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Vasta