azlk 408, 1973, Talts

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
M410
Postitusi: 213
Liitunud: 03 Veebr 2009 02:40

Re: azlk 408, 1973, Talts

Postitus Postitas M410 »

SanderV kirjutas:värv tekitab siiski tugeva, mittepoorse, emailitaolise kaitsekihi pinnale
Selged pildid.

On sul mingit näidet ka selle kohta tuua ? Netist artikleid vms. Vaataks ja loeks üle.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: azlk 408, 1973, Talts

Postitus Postitas MAZ »

Minu maalri kogemused näitavad,et pole olemas kehva värvi, vaid vale töösegu vahekord ja muidugi ka olematu eeltöö.
Kui krunt on piisavalt paksu kihina värvitud, ei juhtu mitte midagi halba. Moodsad krundid on tehtud nõnda juba,et need kuivavad kiirest ja moodustavad ühtlase kihi pinnale. Vanakooli kruntvärvidega nagu punaneoksiid krunt on tarvis, mitte ainult õiget lahustit värvile vaid seda on vaja ka väga paksult(mitu korda) peale värvida,et see pärast lihvimist maha ei tuleks pinnalt. Lisaks tahavad vanakooli värvid väga kaua kuivada ja selleks on vaja kuumkambrit, vastase korral tuleb värv lihtsalt ühel hetkel maha.
Mingil määral on kõik värvid poorsed aga kui aluspind kuhu värvitakse on korralikult töötlemata, mullitab ikkagi ka kõige kallima toote puhul, värv üles. Omad kogemused endal sellega seonduvalt võtta.
Osad moodsad värvid on juba lakkidega segatud ja mõnedele värvidele nagu pärlmutter värvid lastakse veel, lisaks lakk peale(nagu ka enamusel moodsatel autodel),mis kaitseb värvi ja aluspinda väliskeskkonna mõjude eest.
Aga see minu jutt on siin mõistagi, n.ö minu 5 senti selle teema arutelusse. Kuna ma pole elukutseline maaler vaid räägin asju,mida ise katse eksitus meetodil teinud olen. :rokib
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
canyondrift
Postitusi: 142
Liitunud: 04 Veebr 2009 17:31

Re: azlk 408, 1973, Talts

Postitus Postitas canyondrift »

Sitta värvi on siiski olemas, ja neid on päris palju.
Näiteks võin tuua pentaprim või mis iganes aialipi värv see ka ei ole, siin üks kohalik üritas sellega velgi värvida - asi ei kuiva, jääb väga halvasti peale, värv sai võibolla ka liiga paks, sellest tõmbas krobeliseks jne...
On ka liitrina müüdavaid halbu värve, olen ise mõnega kokku puutunud. Normaalne värv algab sealt kuskil 30-40€ liitrist...
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3333
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: azlk 408, 1973, Talts

Postitus Postitas stern100 »

canyondrift kirjutas:Sitta värvi on siiski olemas, ja neid on päris palju.
Näiteks võin tuua pentaprim või mis iganes aialipi värv see ka ei ole, siin üks kohalik üritas sellega velgi värvida - asi ei kuiva, jääb väga halvasti peale, värv sai võibolla ka liiga paks, sellest tõmbas krobeliseks jne...
On ka liitrina müüdavaid halbu värve, olen ise mõnega kokku puutunud. Normaalne värv algab sealt kuskil 30-40€ liitrist...
Minu salatirohelise värv. Globo.25 euri liiter koos kõvendiga. Välispind pluss luugid kahelt poolt, uksepostid ja kõik vahed. Kulus törts üle kahe liitri. Läigib nagu uus auto. Maaler ütles küll et sellega raske värvida kuid asi jäi ilus.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 120 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
canyondrift
Postitusi: 142
Liitunud: 04 Veebr 2009 17:31

Re: azlk 408, 1973, Talts

Postitus Postitas canyondrift »

stern100 kirjutas: Minu salatirohelise värv. Globo.25 euri liiter koos kõvendiga. Välispind pluss luugid kahelt poolt, uksepostid ja kõik vahed. Kulus törts üle kahe liitri. Läigib nagu uus auto. Maaler ütles küll et sellega raske värvida kuid asi jäi ilus.
Kaks liitrit? Moskvich ei ole ometigi nii väike auto... Minu mercedes värviti kambris ja küsiti selleks tööks 4,2l värvi mis kulus ka kõik ära, 50g jäi üle...
Kivitäketele on nii vastupidavus suhteliselt halb, aga nagu näen, siis salat talvel ei liigu ja asi on seepärast veel hea.
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: azlk 408, 1973, Talts

Postitus Postitas SanderV »

no minul läks.. mootoriruum, kapott alt, pagasiluuk alt, uksepostid, uksed seest(mitte polstri tagant) ja väljast alla 3 liitri
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: azlk 408, 1973, Talts

Postitus Postitas MAZ »

Võib olla oli see ikka 4,2l töösegu,mis saadakse laki+kinniti+värvi segamisel? See tundub ulme,et lasti 4l värvi auto peale ära? Sellisel juhul peaks värvi kiht olema juba iseloomulikult paks,mitte õhuke nagu paberileht?

Olgugi,siin on paljusid vanakooli värvide(ma ei mõtle neid pentaprime ja sadoline) maha tegijaid,siis iidvanad pigment ja nitrovärvid,millega päris algus aegadest,kuni 50dateni välja värviti on küllalt kõvad ja ei tule naljalt maha. Lisaks värviti vanasti autod paksult 1mm-2mm värvikihiga üle,kes ei usu siis toon mõned fotod teile tõestuseks,et nii on!
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: azlk 408, 1973, Talts

Postitus Postitas SanderV »

lakki ja värvi segada.. tahaks seda maalrit näha
a okei.. aitab teema risustamisest vist.. tehke eraldi teema vms
canyondrift
Postitusi: 142
Liitunud: 04 Veebr 2009 17:31

Re: azlk 408, 1973, Talts

Postitus Postitas canyondrift »

Miks neli liitrit ulme on?
Teine kord sama kambri külatus ja kulus ära 4l metallic värvi ja umbes sama kogus lakki. Auto sai mõlemit kolm kihti ja värvi alla läks ainult välispind, stanged ja katus jäi seejuures veel välja.

Minu mersule läks see 4,2l koos kõvendiga arvesse, lasin teha valmis töösegu. Minu arvates on pigem see ulme kuidas värvitakse väikeste kogustega autosid üle. Mida rohkem kihte, seda siledama pinna lõppkokkuvõttes saab. Uksepostid, uksed, servad läksid sinna 4,2l sisse ära, suur katus, suur kapott, ei näe probleemi selles neljas liitris, pigem oleks võinud isegi rohkem olla.

Ei ole seal kambris käies täheldanud ka väga suurt värvikadu, värvitakse mõnesaja eurose SATA püstoliga ja maalril kogemust on.

Ise olen värvinud mõningaid detaile ja alles peale paari kihti hakkab värv korralikult läikima, ei ole sees ei säbru ega midagi muud säärast mis võiks matteffekti tekitada. Üldjuhul poleeritakse ka peale kambris lõpuni kuivamist auto üle, akrüüli puhul siiski peab kaks nädalat kas ringi sõitma või siis ootama, kuniks värv lõpuni kivistub. See oleneb jälle värvist kuna ja kuidas asi kuivab ja kuidas reageerib aluspinnaga, aga kogemus näitab et näiteks Glasurit rekkavärvid peavad väga hästi vastu igasugusele väärkohtlemisele kui odav värv saab juba kruusakivi poolest täkke sisse ja näitab välja igat kriimustust.

Õhukese värvikihiga on ka poleerimine suhteliselt halb, võib lihsalt vana/krundi välja tõmmata ja siis ei ole ka muud üle jäänud kui uuesti värvida.

Millimeetrite juttu usun, vene ajal värviti neid seepärast nii palju üle, et muidu ei saadud läiget kätte, põhimõtteliselt kasteti auto värvi ja olen ka kuulnud, et kui ei olnud veel kambrit olemas siis käidi mere peal värvimas, et tolmu ei tekiks.

Minu poolt end of OT
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: azlk 408, 1973, Talts

Postitus Postitas moskiito »

canyondrift kirjutas:Miks neli liitrit ulme on?
Teine kord sama kambri külatus ja kulus ära 4l metallic värvi ja umbes sama kogus lakki. Auto sai mõlemit kolm kihti ja värvi alla läks ainult välispind, stanged ja katus jäi seejuures veel välja.

Minu mersule läks see 4,2l koos kõvendiga arvesse, lasin teha valmis töösegu. Minu arvates on pigem see ulme kuidas värvitakse väikeste kogustega autosid üle. Mida rohkem kihte, seda siledama pinna lõppkokkuvõttes saab. Uksepostid, uksed, servad läksid sinna 4,2l sisse ära, suur katus, suur kapott, ei näe probleemi selles neljas liitris, pigem oleks võinud isegi rohkem olla.

Ei ole seal kambris käies täheldanud ka väga suurt värvikadu, värvitakse mõnesaja eurose SATA püstoliga ja maalril kogemust on.

Ise olen värvinud mõningaid detaile ja alles peale paari kihti hakkab värv korralikult läikima, ei ole sees ei säbru ega midagi muud säärast mis võiks matteffekti tekitada. Üldjuhul poleeritakse ka peale kambris lõpuni kuivamist auto üle, akrüüli puhul siiski peab kaks nädalat kas ringi sõitma või siis ootama, kuniks värv lõpuni kivistub. See oleneb jälle värvist kuna ja kuidas asi kuivab ja kuidas reageerib aluspinnaga, aga kogemus näitab et näiteks Glasurit rekkavärvid peavad väga hästi vastu igasugusele väärkohtlemisele kui odav värv saab juba kruusakivi poolest täkke sisse ja näitab välja igat kriimustust.

Õhukese värvikihiga on ka poleerimine suhteliselt halb, võib lihsalt vana/krundi välja tõmmata ja siis ei ole ka muud üle jäänud kui uuesti värvida.

Millimeetrite juttu usun, vene ajal värviti neid seepärast nii palju üle, et muidu ei saadud läiget kätte, põhimõtteliselt kasteti auto värvi ja olen ka kuulnud, et kui ei olnud veel kambrit olemas siis käidi mere peal värvimas, et tolmu ei tekiks.

Minu poolt end of OT
nõus sinuga, 4L auto peale on täiesti normaalne kogus. Vähemaga ei saa isegi mitte rahuldavat tulemust, olen proovinud ja ei jäänud sellega teps mitte rahule.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Suletud