IZ 412 IE 1981 Jeekim

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
hulgus
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Juul 2012 23:07

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas hulgus »

hulgus kirjutas:
Jeekim kirjutas:Ei tea, kas jäärajal oli oma hind või lihtsalt selle mootori ressurs oli piiratud, aga kolin tuli mootorisse sisse. Kostus nagu karterist, aga täpselt ei oskagi öelda, mis kolin...
Meenus veel, et kunagi on samasuguse tiksuga mootori demonteerimisel, kolbide eemaldamisel, üks neist lihtsalt lauale pooleks vajunud...
Detonatsioon, ehk liiast lahja segu + vale süütemoment ja "klapiklõbin", mille järgi kunagi lausa süüdet paika seati.
Mäletamist mööda oli ka tol korral lõikejoon samal kohal.
Eks nüüd saab keegi lähemat tuvust teha mootoriremondi alustõdedega, et tulevikus kolbi-silindrist eraldada.
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas SanderV »

selle klapiklõbina järgi käsib isegi mosse raamat süüdet paika sättida
Kasutaja avatar
mario
Postitusi: 378
Liitunud: 01 Aug 2010 00:02
Asukoht: Tartu-Jõgeva 55608255

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas mario »

mis düüsid sul seal nendes 126'tes on? :)
Kasutaja avatar
Jeekim
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Juul 2012 22:58
Asukoht: Elva

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Jeekim »

Ei oska veel öelda, mis düüsid seal K126-s on, sest alles leidsin kapi sügavustest need karburaatorid. Aga lähipäevil võin järgi vaadata ja siia kirja panna. :auto
hulgus
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Juul 2012 23:07

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas hulgus »

oehhh...
Mõnele huvi, siis juba hobi, aga lõpuks on see ikkagi diagnoos.
Ehk, siis juba ammu pakuti lp. Jeekimile "heas seisukorras, vähesõitnud ühe peremehe käes olnud peaaegu uut" mahtuniversaal tüüpi pereautot, mis vajaks vaid vähest hooldust ja hoolitsevat kätt.

Ehk siis: Iž-Kombi 21251, aastast 1991, hellitusnimega mootori ja varuosadoonor.
Pakkujaks oli siis kaugelt nurga sugulane, kes ise plastmassist auto kasuks otsustas ja Mahtuniversaali puie veoks pruukis (kui aus olla, siis 10a. uuema Mondeo küljekarpides haigutanud augud ei kannatanud kuidagi võrdlust Kombi auguvabadega).
Mulle osutati au, olla transpordikorraldajaks, kuna Kombil viimsest ülevaatusest juba mitu aastat möödas, olemtud pidurid jms aga ei võimaldanud 220km reisu omal jõul ette võtta ja eelarve ei võimaldanud enamat renditreilerist.
Esimene vaade mis ootas.
Pilt
Selliselt ettevalmistatult oleks oletatavalt tekkinud probleeme kõrgepingeliinide ja viaduktide alt läbisõitmisega...
Lähemal vaatlusel selgus, et kaasavaraks oli paari auto jagu kaubandusvõrgus defitsiitseid tagavaraosasid, mis kuuldavasti ka vennasvabariikidest soetatud.
Pilt
Pilt

Kombi oli suuteline omal jõul treilerile ronima, saatjaks sinine suits ja jorisev väljalaskesüsteem.
peale mida kasutati ära ka juhikohast vabanenud ruum, defitsiitsete tagavaraosade ladustamiseks.

Pilt

3 tundi hiljem oli teine võimsa 54kw mootoriga varustatud pereauto edukalt toimetanud treileri koos Kombiga teise eesti otsa, arendades enamus aega isegi maanteedel lubatud maksimumkiirust. Kod. Jeekimi andmetel võttis küll kiirendus 0-90km/h aega 30 .... minutit, milles ma siiani kahtlen... (aga keskmise kütusekuluga 7l/100km oleks ka imelik enamat eeldada)
(Sügavad vabandused kõigi Tallinn Tartu maanteel liigelnute ees, kes pidid meie taga tagasihoidliku 90km/h kiirusega liikuma.)

Nüüdseks avaneb siis selline vaade:
Pilt
Olematust plekiringist, plärtsuvast mootorist (mitme aasta vanune bensiin jms. ) kirjutavad juba teised, mina aga jagaks infot, et kasutage juhust ja soetage endale kiiresti ülimenuka mahtuniversaali tagavaraosasid, sest kuuldavasti olla krundi valdaja juba otsinud Kuusakoski vanarauatakso numbrit...
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas moskiito »

ma võtaks kohe ära pamprid ja pikka pagassi katuselt
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
Jeekim
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Juul 2012 22:58
Asukoht: Elva

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Jeekim »

Nii ta tuli mõni nädal tagasi:
Pilt

ja nii ta läks täna:
Pilt

Nüüd ehk leiab mõne hetke enda mosse jälle korda seada, ootab teine juba kurvalt, et midagi tehaks temaga.
Pilt

Homme läheb see survepessu ja osalisele remondile, hooldusele:
Pilt

See järel saab juba paika panna ja väheke seadistada ja valmis ta ongi.
krt tahaks juba sõitma :auto
hulgus
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Juul 2012 23:07

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas hulgus »

Ühel kenal suvepäeval juhtusin ühest garaažist mööduma ja tekst mida kuulma juhtusin, tekitas selle mistand oligi... deejaavuuu tunde...
hulgus kirjutas:Vahepeal saabusid sellised teated Lp. teemaalgataja poolt:

see mosse võib seenele sõita..
ma ei viitsi enam
(seda @£$(/&%¤#") mosut parandada
p#¤@(/&%¤#!!!...
Ehk siis uhke kanap---akarva luksussedaani mootori edukal installeerimisel kostus mootorist natuke vähem edukas kolin...
Ei, see ei olnud isegi kolin vaid...isegi samast ajastust pärit diiselmootori külmkäivitus ei suuda sellist laginat-kolinat esile manada. P---etunne pakkus selliseid helisid tekitavale mootorile elueaks loetud minuteid.
Ja konn-siilium alustas katse eksituse meetodil otsima meetmeid kõrvaliste helide eemaldamiseks, stiilis: meie ütleme, kodanik Jeekim tehku...
Klapivahed, korras, kett pingul, sidur-hooratas kinni- stoperdatud, lahtised esemed mootoriruumis kinnitatud, süütemoment õige, klapid... kett pingutatud jne jne. Sai üksipulgi lahatud kõik operatsioone, mis enne installi jõuallika nr 4. kallal sooritatud. (NB. tuletame meelde, et see mootor sõitis ise õuele)
Hakkas pärale jõudma karm tõdemus, et seinal oma aega ootav plokikaane tihend leiab kohe kasutuse, ehk on juhtunud "Võõrkeha kollektorist mootorisse" kui...
Jäi silma üks väike pisiasi mis esmapilgul tundus võimatu aga...??

Ühesõnaga kui kod. Jeekim süüviks veel karburaatori hingeellu, investeeriks uutesse "shampinjoni" küünaldesse ja peseks auto puhtaks, siis...
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas MAZ »

No loodame,et see mootor on asjalikum kui eelmine. Ja kui peaks vajadus teise auto järele tulema, siis oskan juhatada õigesse kohta.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
Jeekim
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Juul 2012 22:58
Asukoht: Elva

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Jeekim »

Jätkame sealtmaalt, kus pooleli jäime.
Nimelt sai siis doonor mootor survepesustatud pealt poolt, mis peale või alata lahkamine, et vahetada tihendid ja seest see asi välja pesta:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Samuti sai välja vahetatud siduriketas ja korv :
Pilt
Ja kinni kiilunud survelaager


Peale pesu muutusid asjad tunduvalt ilusamaks:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Peaaegu jälle koos kui avastasin, et väntvõlli otsas olev laager on 1mm väiksem kui peaks olema ja käigukast otsa ei lähe, selle tarbeks sai hangitud selline tööriist:
Pilt
Lisaks sai väheke lihvi väljalaske kolle ja tänud ksf. MAZ-ile kelle käest sain uued püksi nööbid :D
Pilt


Kell 19.00 sai alustatud sellega:
Pilt
Ja 21.00 oli mootor peal ja padjad kinni.
Pilt
Oleks korralik tali saaks kiiremini, aga koormarihmadega üksi töötades võtab aega.
Kokku kulus pesuks ja kinni lahti panemiseks 3 päeva, koos väntvõlli otsalaagri vahetusega, see võttis ligikaudu ühe päeva ära, kuna algul puudus vajalik tööriist laagri eemaldamiseks.

Kes ei usu siis meie kandi kütusel on midagi viga, 700km sõitnud bensufilter:
Pilt

Igatahes müstilised kolinad mootorist eemaldatud, uued sampinjonid peal, karburaatoreid 10 korda vahetanud, klapikambri kaant kah umbes 10 korda lahti kakkunud ja hulga töö tunde garaazis veetnud ta ikkagi ei ela veel. Eile saime hääled sisse ja täna mõistatasime terve päeva miks auto enam ei tööta. Õhtuks saime ikka sooja õhu sumpsist liikuma ja vähe asjalikkuma häält kah kuulda kui starteri uugamine. Eks jääraja hooajaks saab jälle mootori tööle, siis saab jälle 700km sõita, nagu eelmine kord.

Kuna mootori mitte käimisest sai villand siis sai vahepeal tegeldud helisüsteemi parandamisega. Nimelt taha aknalauale rändasid kaks kõlarikomplekti mis kombiga kaasa sain:
Pilt
Nüüd on sees häält nagu murdu kui veel mootori tööle saaks siis saaks vaadata kas kõlarid jõuavad ikka üle mängida.
Vasta