IZ 412 IE 1981 Jeekim

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas MAZ »

Vaadates mootorit, meenub mulle üks 1961.a Chrysleri mootor. Mis nägi samasugune seest välja nagu see mosse mootor enne puhastamist. Seal oli probleemiks asjaolu,et viimane õlivahetus toimus vist 1980.aastal.
Ilmselt see mootor on ka vana hea Zigulii õliga sõitnud ja seda väga pikka aega. :D
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
fokser
Postitusi: 330
Liitunud: 24 Mai 2013 15:48
Asukoht: Tallinn

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas fokser »

Zigulii õlist on asi küll kaugel, paistab et puhas nafta sees olnud... :D
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3333
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas stern100 »

Pole seal imestusväärset midagi...suurem osa vanu mootoreid on seest sellised. Süüdistada ei saa tegelt kedagi...vanasti polnud saada ju häid asju ning kamaz v lada õliga tõmbasidki 20 tuhat km.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 120 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
Jeekim
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Juul 2012 22:58
Asukoht: Elva

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Jeekim »

Oli sees mis oli, peale pesu läks sisse addinoli 10W-40, nüüd kui natukene sõita saab siis vahetab ringi, peseb viimasegi sodi välja.
Hommik algas jagaja installiga mis õigete töövõtete puhul oli üllatavalt lihtne. Õhtuks sain isegi mootori tööle, aga et korralikult tööle saaks kupatuse on vaja natukene uurida 2140-ne karpat ja selle reguleerimist. Või siis uurida mis 2101 karpal viga on ja see peale tagasi panna kui tööle saan, kuna seda 100 korda lihtsam regullerida. :auto
Urukoer
Postitusi: 760
Liitunud: 07 Juun 2011 22:26

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Urukoer »

pole see 2140 karpa midagi keerulisem regullida.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas partnermosse »

Jeekim kirjutas:Ei oska veel öelda, mis düüsid seal K126-s on, sest alles leidsin kapi sügavustest need karburaatorid. Aga lähipäevil võin järgi vaadata ja siia kirja panna. :auto
Düüsid peaksid olema 1 kamber kütus/õhk 185/310 ja 2 kamber kütus /õhk 250/230
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
mario
Postitusi: 378
Liitunud: 01 Aug 2010 00:02
Asukoht: Tartu-Jõgeva 55608255

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas mario »

k-126 puhul esimeses kambris ikka väiksemad düüsid - õhk 230, kütus 185, teises õhk 310 ja kütus 250 ;) Muidu tõmbab teisekambri avanemise hetkel mootori kinni.
Ei ole midagi keeruline reguleerida, ütleks, et lihtsam, kui Lada tüübi oma.. a igaühele oma, kes kuidas harjunud. :P
selle eelis on aknaga kamber, et näha, kuidas ujukitase muutub, kui CO kruviga mängida...
Kasutaja avatar
Jeekim
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Juul 2012 22:58
Asukoht: Elva

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Jeekim »

Ma ei tea, ma ikka Daazi usku ja kuigi K-on olemas eelistan ikka daazi täismehaanilist, ehk siis 01 oma.
Kuna juhiuks oli ära vajunud ja doonorilt sai võetud hing siis otsustasin hinge välja vahetada, kuid mis selgus, mitte hing ei olnud läbi vaid plekk mis hinge peab paigal hoidma on läbi, seega sai külastatud tuttavat keevitajat:
Pilt
Nüüd veel vaja lukk määrida ja hingedest paika keerata siis peaks päris hea saama.

Kuna ma juba keevitaja juures olin sai lastud teha ka selline asi :D
Pilt
Proovida veel ei ole jõudnud, kuid loodan, et ikka töötab.

Eelmises postituses kirjutasin veel et said kõlarid taha aknale paigaldatud, vot selline näeb nüüd välja:
Pilt

Kuna suve poole veel sõita ei olnud saanud siis olid talverehvidki veel all, said ka need ära vahetatud. Kui uurisin seda velge taipasin et sinna sobivad need metall võrud mis kaasa sain:
Pilt
Kui nüüd veel 4 korralikku kroomikilpi vanaisa varudest ülesse leiaks siis saaks veljed kah ilusaks, praegused veljed on ikka väga jubedad. Aga no problemo, mul on kokku mingi 22 mosse velge, enne talve tuleb mõned liivapritsi saata ja ilusti ära värvida.
Kasutaja avatar
Jeekim
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Juul 2012 22:58
Asukoht: Elva

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Jeekim »

Kuna auto jälle sõidab, siis on aeg mosse kodu korda seada. Maru tüütu on remontida ja midagi teha kui kõigepealt kulub pooltundi, et üldse autoni pääseda ja õhtul jälle kõik tagasi sisse tõsta. Juba mitu nädalat tagasi said mingid nõukogude aegsed külmkapid välja visatud, et nende asemele korralikud riiulid ehitada, aga siis tuli mootori remont peale ja jäigi tegemata. Täna võtsin kätte ja tulemus õhtuks oli selline:
Pilt

Tuleb veel teise seina äärde teha riiul ja laud, et kõik vajalik tavaar ära mahutada, praegu nagu puder ja kapsad ja kõik võimalikud kohad mosse juppe täis.
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3333
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas stern100 »

Oi ma tean seda tunnet. Vahepeal oli vist juba kuue mosu jagu juppe mööda hoovi ning kõikvõimalikud kuurid, keldrid, laealused ja ka naispere panipaigad mosu asju täis :lol Hoovis lausa ohtlik kõndida...ükspäev lõin kanna vastu diffrit puruks :)
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 120 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Vasta