IZ 412IE 1978 Tanello2

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Mossematk
Postitusi: 121
Liitunud: 07 Veebr 2009 16:15
Asukoht: Tartu

Re: IZ 412IE 1987

Postitus Postitas Mossematk »

Õnnitlused ka meie poolt. Väga põnev autoostmise lugu... :D
Õpi Mosse juhtimine selgeks, kontrolli ja reguleeri kõik seadmed korralikult ära ja sõidad tuhandeid kilomeetreid ilma suuremate probleemidetta.
Õnneliku teed Sulle ja Sinu Mossele... :)
Moskvich 2140 SL 1985.a., IZ-412 IE 1985.a.
Kasutaja avatar
tanello2
Postitusi: 415
Liitunud: 07 Okt 2012 01:40
Telefon: 56882279
Asukoht: Raplamaa
Kontakt:

Re: IZ 412IE 1987

Postitus Postitas tanello2 »

tänan kes lisas pildid,aga muidu jah toolid on väga mugavad,nii et kui õõtsub,siis selline tunne nagu vee peal sõidaks.
öeldi et taga on veel pehmem istuda,aga seal pole vöösid.
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
Kasutaja avatar
tanello2
Postitusi: 415
Liitunud: 07 Okt 2012 01:40
Telefon: 56882279
Asukoht: Raplamaa
Kontakt:

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitus Postitas tanello2 »

Niisiis olen väheke vaadanud ja mõelnud ja nokkinud ja teinud lüikese nimekirja mis vaja teha või häda on:

mõlemas küljekarbis on roosteauk sees,sest omanik pole esi porikaid kunagi kasutanud,ning seegi vähene vesi ja kruus on teinud oma töö,sellepärast ma pablangi,sest ma ei tea ju kui kaua see probleem tal olnud on,ning kui hull karbid seest on.

roosteparandus töid on tehtud,kuid kõige rohkem hakkab silma vasaku külje tagastange nurgas olev koopa väline osa,sest rooste on värvikihi all ja kõik seal on krobeline nagu tapeet.

Kui me tallinnast ära tulime siis üle 80ne sõita ei saanud sest hakkas raputama,lugesin sellest siis rammatust ja selgus et rattad on regulatsioonist väljas aga mina ei oska neid ju paraleeli ajada.Kuid see pole suur häda,sest ega ma kiirelt temaga sõita ei tahagi,vaikselt tiksun kaugele tiksun.

kroomitud osad vajavad väheke määrdeid ja hõõrumist,mõnel õrnad täpid peal.

järgmise nädala reedel sõidaks kooli,sest meil seal 70-80.nendate stiilipäev,ensv autode omanikud ilmuvad kohale,nii paljud kui julgevad,ka mina võtan selle ette,pärast kooli aga kohe paarsada meetri kaugusel sõbra garaazis kanali peale,et näha mis toimub minu auto all,kas seal mingisugust kaitset on,ning kus mis viga.

See jääbki minu viimaseks sõiduks,sest kui see tehtud siis toon auto koju ja panen garaazimoodi asja sisse seisma,tõstan pukkidele ,lasen jahutuse välja,õli mootorist ka välja ja siis polegi muud kui oodata mil lumi meie maalt kaob ja väheke soojemad ilmad tagasi kodumaale tungivad,siis võin jälle auto lubada maad puudutama.


kõige hirmuäratavam küsimus on aga ikkagi selles,kas ma hävitasin oma mootori ära,kui ma ta tallinnast ära tuues tallinnavahel keema lasin ja nii 15 min rahus ringi sõitsin.
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitus Postitas moskiito »

tanello2 kirjutas:Niisiis olen väheke vaadanud ja mõelnud ja nokkinud ja teinud lüikese nimekirja mis vaja teha või häda on:

mõlemas küljekarbis on roosteauk sees,sest omanik pole esi porikaid kunagi kasutanud,ning seegi vähene vesi ja kruus on teinud oma töö,sellepärast ma pablangi,sest ma ei tea ju kui kaua see probleem tal olnud on,ning kui hull karbid seest on.

roosteparandus töid on tehtud,kuid kõige rohkem hakkab silma vasaku külje tagastange nurgas olev koopa väline osa,sest rooste on värvikihi all ja kõik seal on krobeline nagu tapeet.

Kui me tallinnast ära tulime siis üle 80ne sõita ei saanud sest hakkas raputama,lugesin sellest siis rammatust ja selgus et rattad on regulatsioonist väljas aga mina ei oska neid ju paraleeli ajada.Kuid see pole suur häda,sest ega ma kiirelt temaga sõita ei tahagi,vaikselt tiksun kaugele tiksun.

kroomitud osad vajavad väheke määrdeid ja hõõrumist,mõnel õrnad täpid peal.

järgmise nädala reedel sõidaks kooli,sest meil seal 70-80.nendate stiilipäev,ensv autode omanikud ilmuvad kohale,nii paljud kui julgevad,ka mina võtan selle ette,pärast kooli aga kohe paarsada meetri kaugusel sõbra garaazis kanali peale,et näha mis toimub minu auto all,kas seal mingisugust kaitset on,ning kus mis viga.

See jääbki minu viimaseks sõiduks,sest kui see tehtud siis toon auto koju ja panen garaazimoodi asja sisse seisma,tõstan pukkidele ,lasen jahutuse välja,õli mootorist ka välja ja siis polegi muud kui oodata mil lumi meie maalt kaob ja väheke soojemad ilmad tagasi kodumaale tungivad,siis võin jälle auto lubada maad puudutama.


kõige hirmuäratavam küsimus on aga ikkagi selles,kas ma hävitasin oma mootori ära,kui ma ta tallinnast ära tuues tallinnavahel keema lasin ja nii 15 min rahus ringi sõitsin.
Teksin sulle natuke koolitust mosseomanike keelde. See selleks et sul endal kergem hakkama saada oleks ja et me mööda ei räägiks, muidu tuleb pärast välja et üks räägib aiast, teine aiaaugust.
"selgus et rattad on regulatsioonist väljas"- Korrektne oleks et balansist, mitte regulatsioonist. Balanseerida saab igas rehvitöökojas mis ette juhtub, ise asi kui oskaja tööline ise om. Nimelt minul suutis inimene rattad palanssi saada alles 3-da korraga :D Põhjus seisneb selles et mosse velg on enamikel keskelt viisnurkne, kas tehasest tulnud vi selliseks keeratud.
Pukkidele võid tõsta ja kui jahutuseks kasutatakse vett, pead selle välja laskma, muidu on blokkiga jokk. Kui on sees dosool, on see soovitav, kuna sina seda sisse ei valanud siis sa ei tea mis kvaliteediga ta om, kuna pikkema aja peale lähevad omadused kehvemaks. Õli pole küll mõttet välja lasta, see võib kurja teha hoopis. Nimelt õli hoiab niiskust eemal ja kui karter kuiv, tuleb niiskus sinna väga kiiresti sisse.

kui tekkib küsimusi või probleeme ja abi ei saa, küsi julgesti, me võime küll vahel haukuda, aga omasi me ei hammusta :D
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
marek
Postitusi: 377
Liitunud: 05 Veebr 2009 12:29
Asukoht: Pärnu/Tartu
Kontakt:

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitus Postitas marek »

tanello2 kirjutas:kõige hirmuäratavam küsimus on aga ikkagi selles,kas ma hävitasin oma mootori ära,kui ma ta tallinnast ära tuues tallinnavahel keema lasin ja nii 15 min rahus ringi sõitsin.
Väga korralik ja ilus mosse tundub! Edu!

Keema lastes ja edasi sõites tulemus see, et võib plokikaane tihendi ära põletada, halvemal juhul tõmbab plokikaane ka kõveraks. Aga kuna 412 on mootoriplokk ja kaalikas mõlemad alumiiniumist siis see sama tõenäoline ei ole kui malm ploki ja alu kaanega mootorite korral.
Kui tihend läbi siis võib surve tekkida jahutussärki ning jahutusvedelik ja õli seguneda, viimasest saab aru sellest kui õli piimaga kohvi värvi. Siis kui kaanetihend ära põlenud soovitan mõnel kaanetegijal lasta üle vaadata, kas on vaja kaan üle lihvida v. mitte.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitus Postitas Edel »

Plokikaane tihendi pidavust saab kontrollida ka töötamise ajal radikast jahutusvedelikku jälgides, kui tekib õhumullikesi, siis on tihend defektiga. Radikas peab siis kontrollimise ajal kuni korgini täis olema.
Kui karteris õlitase tõuseb, on ka tihend otsas.
Tegelt, kui kapriisne see Mosse mootor ülekuumenemisele ongi? Olen omal eelmisel Mossel küll mootorit küpsetanud aga ei juhtunud kordagi midagi, käis samamoodi edasi nagu ennegi aga mine sa tea, kontrollida tasub alati peale ülekuumenemist. Kui enne termomeetri vaatamist tahtis juba jõud ära kaduda, võib asi halb olla.
Kroomsangadega 412 on just see kõige õigem Moskvitš. Edu!
Kasutaja avatar
viirusboy
Postitusi: 1042
Liitunud: 11 Mai 2009 22:56
Asukoht: Läänemaa

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitus Postitas viirusboy »

Ma soovitaks talve jooksul kõik vedelikud ja filtrid uute vastu vahetada. Mine krt tea millal eelmine omanik neid vahetas viimati. Kindlasti aga ära jäta talveks mootorit õlita.. Niiskus poeb sisse ja tõmbab rooste/kinni. Soovitatakse ka küünlaaugust kolbidele teelusika täie õli valada ja siis vändast paar tiiru ringi ajada et hülsid rooste ei läheks ja kolvid kinni ei jääks. Mootorit vändast ringi ajada soovitaks vähemalt iga 2 kuu tagant kui autot ei kasutata.
Kui 80 peal väristas ja edasi jäi vaikseks, on rattad tasakaalust väljas, kui koguaeg miski vibra, kontrolli mootori ja käigukasti patju.
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Kasutaja avatar
tanello2
Postitusi: 415
Liitunud: 07 Okt 2012 01:40
Telefon: 56882279
Asukoht: Raplamaa
Kontakt:

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitus Postitas tanello2 »

moskiito kirjutas: Teksin sulle natuke koolitust mosseomanike keelde. See selleks et sul endal kergem hakkama saada oleks ja et me mööda ei räägiks, muidu tuleb pärast välja et üks räägib aiast, teine aiaaugust.
"selgus et rattad on regulatsioonist väljas"- Korrektne oleks et balansist, mitte regulatsioonist. Balanseerida saab igas rehvitöökojas mis ette juhtub, ise asi kui oskaja tööline ise om. Nimelt minul suutis inimene rattad palanssi saada alles 3-da korraga :D Põhjus seisneb selles et mosse velg on enamikel keskelt viisnurkne, kas tehasest tulnud vi selliseks keeratud.
Pukkidele võid tõsta ja kui jahutuseks kasutatakse vett, pead selle välja laskma, muidu on blokkiga jokk. Kui on sees dosool, on see soovitav, kuna sina seda sisse ei valanud siis sa ei tea mis kvaliteediga ta om, kuna pikkema aja peale lähevad omadused kehvemaks. Õli pole küll mõttet välja lasta, see võib kurja teha hoopis. Nimelt õli hoiab niiskust eemal ja kui karter kuiv, tuleb niiskus sinna väga kiiresti sisse.

kui tekkib küsimusi või probleeme ja abi ei saa, küsi julgesti, me võime küll vahel haukuda, aga omasi me ei hammusta :D
selge,õil ma näppima ei hakka,aga selle tosooliga on selline lugu et autol olnud üks omanik ja vahemees ütles et alati on kasutatud tosooli,ning nüüdki see sees.Auto seisnud 3 päeva,korgi keerasin maha ja täpselt korgi otsani on radikas kraami täis,paisupaagis oli aga allapoole MIN märki,ning kuna see seest mingisuguse pasaga koos,keerasin selle maha ja pesin puhtaks.Lähipäevil panen peale tagasi ja siis täidan jahutusvedelikuga 10cm üle min märgi ära ka.
viirusboy kirjutas:Ma soovitaks talve jooksul kõik vedelikud ja filtrid uute vastu vahetada. Mine krt tea millal eelmine omanik neid vahetas viimati. Kindlasti aga ära jäta talveks mootorit õlita.. Niiskus poeb sisse ja tõmbab rooste/kinni. Soovitatakse ka küünlaaugust kolbidele teelusika täie õli valada ja siis vändast paar tiiru ringi ajada et hülsid rooste ei läheks ja kolvid kinni ei jääks. Mootorit vändast ringi ajada soovitaks vähemalt iga 2 kuu tagant kui autot ei kasutata.
Kui 80 peal väristas ja edasi jäi vaikseks, on rattad tasakaalust väljas, kui koguaeg miski vibra, kontrolli mootori ja käigukasti patju.
seda teelusika asja lugesin ma jah raamatust,aga kirjutasin siia ennem kui targemaks sain.See õpetus juba kõrvataga.
90ne alal proovisime korra minna üle 80nest aga mida lähemale 90nele jõudsime seda julmemalt raputama hakkas.kas Käigukasti ja mootori padjad on need kummist jullad mis autoraami ja nimetatud seadmete vahel on eks (vibratsiooni muundurid)?
uued ensv filtrid juba tellisin,aga ma pole kindel kas see tegelane foorumis kes neid pakkus enam aktiivne on.
Edel kirjutas:Plokikaane tihendi pidavust saab kontrollida ka töötamise ajal radikast jahutusvedelikku jälgides, kui tekib õhumullikesi, siis on tihend defektiga. Radikas peab siis kontrollimise ajal kuni korgini täis olema.
Kui karteris õlitase tõuseb, on ka tihend otsas.
Tegelt, kui kapriisne see Mosse mootor ülekuumenemisele ongi? Olen omal eelmisel Mossel küll mootorit küpsetanud aga ei juhtunud kordagi midagi, käis samamoodi edasi nagu ennegi aga mine sa tea, kontrollida tasub alati peale ülekuumenemist. Kui enne termomeetri vaatamist tahtis juba jõud ära kaduda, võib asi halb olla.
Kroomsangadega 412 on just see kõige õigem Moskvitš. Edu!
kas õhumulle pean vaatama radika avatud korgi kaudu,või plastik paagist?
vaataks seda siis kui sõitu vaja minna lähipäevil 8km,kas siis kui kohal olen ,või pärast käivitust kohe?
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1664
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitus Postitas Edel »

Radika sissevalamise avast vaatad, peale mootori käivitamist ja enne üles soojenemist. Kui vedelik peaks plokki immitsema, hakkab vesi radikast aja jooksul ära kaduma ja karteris õli tase tõusma (juhul kui lekkeid ei ole ja õlikulu minimaalne).
Kasutaja avatar
tanello2
Postitusi: 415
Liitunud: 07 Okt 2012 01:40
Telefon: 56882279
Asukoht: Raplamaa
Kontakt:

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitus Postitas tanello2 »

täna võtsin siis huvipärast kabassist kõik kola välja,mis müügiga kaasa sain.Ühel hetkel tõstsin välja ka varuratta,ning silma hakkas et varuratta hoiu lohk on pea et ääreni vett täis,tõmbasin siis mati välja ja papi ka ,kohe tekkis hirmuvaade,tegelikult oli pea et pool kabassi põhja läbimärg,ning kütusemõõtmise seade oli vee all lihtsalt,sama oli ka kütusevõtu auguga.Seda ma ei tea,kui kaua need veel all olema pidid,aga mõõtepea nagu fotol on näha täitsa roostes üleni.Hetkeks tekkis tunne nagu kütusevoolik katki ja kõik küte on valgunud kabassi,aga nuusutamise teel tegin kindlaks et tegu ikka sodise veega.......
seda kuidas ta kuiva mati alla pääses ei oska ma öelda,aga nüüd on nii et igakord kui sõit tehtud siis viskan pilgu peale.

Kaasaarvatud läheb vahetusse see totaalselt ära roostetanud kork....
Pilt
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
Vasta