25. leht 28-st

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 22 Mai 2014 12:20
Postitas Martpoiss
tanello2 kirjutas: Juhtmeteks kasutasin kiud netikaablitest
Whaaat :D Mitu ruutu need kiud on? Kõlaritele pannakse tavaliselt vähemalt 0,75 ruutu, mul said äkki 2,5 ruutu juhtmed. Mis maki taga nad nängivad sul? Ette jätadki ainult originaalkohta kõlari?

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 22 Mai 2014 14:00
Postitas Peeter
Netikaabel kokku on äkki 2,5 ruutu. seal on 8 juhet. Ei tundu tõesti väga mõistlik lahendus.

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 15 Juun 2014 22:58
Postitas tanello2
Martpoiss kirjutas:
tanello2 kirjutas: Juhtmeteks kasutasin kiud netikaablitest
Whaaat :D Mitu ruutu need kiud on? Kõlaritele pannakse tavaliselt vähemalt 0,75 ruutu, mul said äkki 2,5 ruutu juhtmed. Mis maki taga nad nängivad sul? Ette jätadki ainult originaalkohta kõlari?
netikaabli kasuks läksin sellepärast,et nende voolutakistus on minimaalne,ning ühe kiu läbimõõt on nii väike,et seda on kohe lust mööda autot vedada (8 meetrisest juhtmest saab 64 meetrit juhet)+ muidugi ka see,et mul on netikaablit nagu elaks kaablimehe kodus :D raadioks on Jaapanis toodetud Nsvl kasettraadio fm/am Nova™ 1990-91 aa mossedele .Hetkel on minu helisüsteem "rahuldav",heli kostub igast küljest nii ,et ei saa arugi, et ees oleks ainult keskkõlar, kuid mõttes oli kopeerida 1991 nähtud 412,kus olid ka mingisugused plastikust kandilised väikesed kõlarid kinnitatud ka jalgade juurde seinapolstri külge, kuid kuna mina hoian selle auto 99% originaalsena,ehk ühtegi auku ega midagi jäädavalt ei muuda,kõik mida muudan,tuleb muuta uute osade arvelt,ning originaalid tõsta riiulisse,et vajadusel saaks auto taastada tehase seadesse,siis hetkel seda asja rohkem edasi ei arenda,minu kõrvale piisab ka sellest parandusest.

2 väikest arengut ka jälle toimunud, paar päeva tagasi käisime öösel kell 23 kuni 03 ajavahemikus Viljandimaal (üks ots 125km)
plastikust tiibade järgi.Märkimisväärselt ilusad on teised.
Pilt

vahetasin välja ka kõik trummlite kinnituse originaalpoldid,mida oli raske avada,sest rist on nii suur,et normaalse ristpeaga polnud seal mitte essugi teha,isegi suurema miinusega oli ühe mutika avamine selline põrgu piin,et panin roostelahust ja alles järgmine päev sain lahti teise.(originaalid rändasid arhiivi) Nüüd on kasutusel kuuskant poldid, neid saab iga ilma ja asendiga avada,kein problem !
Pilt

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 16 Juun 2014 00:02
Postitas Seenior
Neid trumlikinnituspolte polegi vaja pingutada(midagi ei juhtu ka siis,kui neid üldse ei pane),kuna nende tegelik otstarve on vaid vältida trumli mahakukkumist ratta eemaldamisel,trumlit hoiavad paigal rattapoldid.

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 16 Juun 2014 07:33
Postitas Mutionu
tanello2 kirjutas: netikaabli kasuks läksin sellepärast,et nende voolutakistus on minimaalne,ning ühe kiu läbimõõt on nii väike...
Vot siin on loogikaga vastuolu. Juhtme takistus on võrdeline materjali eritakistuse ja pikkuse korrutisega ja pöördvõrdeline juhtme ristlõike pindalaga. Kuna kasutatavad juhtmed on enamik vasest, siis sama pikkuse juures on takistus sõltuv väga suures osas vaid juhtme jämedusest.
Ehk siis lühidalt - peenike juhe ei saa olla väikese takistusega. Rääkimata muudest probleemidest, mis tekivad kasutades ühekiulist ülipeenikest juhet.

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 16 Juun 2014 15:59
Postitas SanderV
sellest kui vale see kaabel on, saad aru siis kui see mosse sul ükspäev maha põleb
endal pandud suht lahjasse supakasse kuskil 10-16 ruutu kaabel ja tavakõllidesse ukse sisse lähjevad ka mingi 8sed
elekter on 1 asi mida võiks korralikult teha, ja seda igal pool, mitte ainult autos

jutu jätkuks, uurusin veidi netikaableid
Tavaliselt kasutatakse Cat 5 kaablis 0.205 mm2 vaskjuhet ning Cat 6 kaablis veidi jämedamat.

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 16 Juun 2014 17:09
Postitas tanello2
SanderV kirjutas:sellest kui vale see kaabel on, saad aru siis kui see mosse sul ükspäev maha põleb
endal pandud suht lahjasse supakasse kuskil 10-16 ruutu kaabel ja tavakõllidesse ukse sisse lähjevad ka mingi 8sed
elekter on 1 asi mida võiks korralikult teha, ja seda igal pool, mitte ainult autos

jutu jätkuks, uurusin veidi netikaableid
Tavaliselt kasutatakse Cat 5 kaablis 0.205 mm2 vaskjuhet ning Cat 6 kaablis veidi jämedamat.
Ega mul autos mingit üüber super audio süsteemi pole,milletõttu peaks auto maha põlema....pealegi pole ma veel kuulnud ega näinud ühtegi autot mis oleks 12 V raadio pärast maha põlenud.

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 16 Juun 2014 17:39
Postitas SanderV
ok tundub, et sa pole elektri valdkonnas eriti tark, kui sa arvad juba et peenike ja pikk kaabel on väikese takistusega ja arvad et põlema minekuks on vaja suurt PINGET siis ok...Voolul ja pingel üldse vahet teed? Ei taha kedagi paika panna aga elementaarsed asjad võiks ju selgeks teha, jah ei pruugi sul minna, aga on suht suur oht... kui need kaablid kuumaks ajada ja nad läbi põlevad siis võib jopata ja auto põlema ei lähe, aga võib ka minna... parem karta kui kahetseda

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 16 Juun 2014 21:33
Postitas Martpoiss
See peenike kaabel põleb ise läbi ja sulab ära kui lühisesse peaks minema ma arvan, põlema midagi päris raske panna sellisega.
Kui sa autot tahad originaalsena hoida siis miks sa paned plastiktiivad?

Re: IZ 412IE 1978 tanello2

Postitatud: 16 Juun 2014 22:50
Postitas marko
Cat5e ristlõige tegelikkusest veelgi väiksem märgitust.Juba lahti harutatuna eraldi keerupaarid niivõrd õhukese ja hapra isolatsiooniga(plank kaabli puhul kergelt murduv) ja pingelang samuti suur väikse ristlõike tõttu.Põlema mineku oht väike,aga võimalus olemas(kui just makile toitejuhtmeks vms ei kasuta),loodetavasti lyhisessemineku korral või kuskilt isolatsiooni järgi andmisel keresse puutub siis põleb pigem maki helivõimendi maha.Helikvaliteet ka muidugi kannatabb omajagu.