33. leht 34-st

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 19 Mai 2014 10:41
Postitas sass
Nädalavahetusega proovisime, katsetasime, poleerisime, möllasime... Midagi sai tehtud ka: pikemad kammitsad alla koos u 6cm madaldusega, veljed poleeritud, värvitud (mitte päris lõplikult, aga sain ettekujutuse kätte, missugune jääb, paar pisikest kohta tuleb üle käia, kus teibiga sai koonerdatud) - kogu see nali kajastub järgmistel piltidel:

Klotsid-kammitsad:
Pilt

Veljele pisut värvi:
Pilt

Teip maha ja proovima:
Pilt

Lõpplahendus:
Pilt

Velgedest nii palju, et alla istusid probleemideta, mutrite koonused on samad, uusi mutreid vaja polnud, ette oli vaja 3mm flantsi, muidu käis vastu öötsa, keskava tuleb ainult siis ümber teha, kui kapslit tahaks keskele... Ainus, mis pisut häirib, on see, et tagumine velg on pisut koopas, aga samas väga väljapoole ka tuua ei saa, siis hakkab väljapoole koopaserva vastu käima... Lühidalt võib olla rahul praeguse seisuga. :)

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 19 Mai 2014 13:09
Postitas wax
käi kanni kui kena

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 19 Mai 2014 22:00
Postitas ABS
Pagana hea näeb välja.

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 19 Mai 2014 22:52
Postitas Peeter
Kas viimasel pildil on ka klotsid vahel? Kuidagi kõrge tundub jätkuvalt.

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 19 Mai 2014 23:47
Postitas wax
uued vedrud + klotsid teeb jah sama välja mis väsind vedrud ilma klotsideta :D

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 20 Mai 2014 08:14
Postitas sass
Peeter kirjutas:Kas viimasel pildil on ka klotsid vahel? Kuidagi kõrge tundub jätkuvalt.
On klotsid vahel, aga auto pisut kundepoole kaldu ja pagass ka täitsa tühi, bilsud kergitavad tagaotsa siis eriti hästi, kui koormust vähe... Reaalses olukorras on madalam. :)
wax kirjutas:käi kanni kui kena
ABS kirjutas:Pagana hea näeb välja.
Tänud. Omal ka meeldib. :D

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 05 Mär 2015 22:49
Postitas kassu
Tere,kas auto asus eelmine sügis aia tänaval kollase maja taga,nägin seda mossed 2140 ustega.

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 06 Mär 2015 09:58
Postitas sass
kassu kirjutas:Tere,kas auto asus eelmine sügis aia tänaval kollase maja taga,nägin seda mossed 2140 ustega.
Just-just. Sealkandis ta seisab aeg-ajalt. :)

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 08 Mär 2015 21:35
Postitas kassu
sass kirjutas:
kassu kirjutas:Tere,kas auto asus eelmine sügis aia tänaval kollase maja taga,nägin seda mossed 2140 ustega.
Just-just. Sealkandis ta seisab aeg-ajalt. :)
Seal oli veel üks pranzi tüüpi mosse ka,pean tunnistama need mossed on väga kenad

Re: IZ 412 1990 sass

Postitatud: 19 Mär 2015 12:22
Postitas sass
Kirjutaks veidi selle masina mootorite ajaloost, on endal ka parem ülevaade:

1. Auto originaalmootor, kolin tuli sisse, kolmanda silindri kepsusaale oli otsad andnud. Sõitis poolteist hooaega.
2. Eelmise 2140 pealt tulnud plokk, millele läks uus sisu, 2140 pealt tulnud plokikaas. Mingi vale heli oli juures, aga töötas ilusti ja jõuliselt... Võtsime maha inspekteerimiseks. Kindlat vastust ei saanudki, mis oli valesti. Sõitis pool hooaega.
3. Doonorauto (Kombi) pealt tulnud mootor. Täiesti lahti võtmata. Läks peale, vana kaanega, imelik heli jätkuvalt küljes, sõitsin hooaja. Läks Kombi peale tagasi - talvel hea sõita (taas tuttav kepsukolin). Sõitis ühe hooaja.
4. Originaalmootori plokki uus sisu (uued hülsid-kolvid-saaled jm), töötas ilusti alguses, lausa ideaalselt, pärast kahte hooaega pisut teistsugune heli sees. Võtsime maha, inspekteerisime - erinevate plokkide raampakud olid omavahel vahetusse läinud. Õiged raamipakud kadunud. Tore. üks raamsaale kulunud, ülejäänud korras.
5. Suvaline doonormootor, täiesti lahtivõtmata, sõitis kaks aastat, saalekolin jällegi... 2014 aasta suvesõidult tagasiteel läks iga kilomeetriga kolin hullemaks ja vedas täpselt koju ära. Siiani on see mootor peal.

Mis järgmiseks - ei tea. Paar mõtet on olnud, aga jäävad praegu välja hõikamata - ilmselt jääb see masin veel originaalmootoriga. Kindel plaan on ka see aasta suvesõidule tulla.