Eesti Moskvich Klubi
http://mosseklubi.planet.ee/foorum/

Moskvich 400 Hot Rod, fokser
http://mosseklubi.planet.ee/foorum/viewtopic.php?f=6&t=3615
20. leht 20-st

Autor:  hard0 [ 11 Mär 2019 01:27 ]
Teema pealkiri:  Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser

marek kirjutas:
Ümberehitamise asemel prooviti sageli saada auto registrisse iseehitatud sõidukina, kuid siin põrkuti teiste normidega. Esiteks ei suudeta Maanteeametile tõestada, et auto kere või raam on tõepoolest ise ehitatud ja ei kasutata mõne tootja valmistatud keret või raami.

Mina mõistsin antud lõiku artiklis nii, et härrad ei saanud mingile autole ümberehitusluba, kuna ümberehitused niivõrd suured või hõlmasid mõnda keelatut sõlme(näiteks pidurite ümberehitus). Seetõttu üritati ümberehitatud auto omavalmistatu pähe arvele võtta, kuigi enamik autost siiski tehasetoodang, mitte omavalmistatu.

Majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus nr 42, § 9, lõige 2: Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Sõiduki välimus peab erinema tehases valmistatud sõiduki välimusest.
See kui palju erinev on piisavalt erinev, on ilmselt Maanteeameti otsustada. Ühes enam mittekehtivas määruses on varasemalt seda ka täpsustatud: "Sõiduki välimus peab erinema sedavõrd tehases valmistatud sõiduki välimusest, et see ei oleks vastuolus autorikaitse õigusega."

Olgu ka ära öeldud, et ei ole võimalik omavalmistatuna arvele võtta varuosadest koostatud autot.

Autor:  fokser [ 11 Mär 2019 19:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser

Hr hard0 on ilusti seadusandluse punkti välja toonud. Igasuguseid ajakirjanike ei tasu uskuda, kes teab, kust nemad seda infot võtavad ja kuidas saadud infot tõlgendavad. Kõige parem on ikka ise uurida.

Maanteeamet: Üksikkorras valmistatud sõidukid... https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-um ... d-soidukid

Mida näeme:
Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Sõiduki välimus peab erinema tehases valmistatud sõiduki välimusest. M1 ja N1 kategooria sõidukil peab olema omavalmistatud kere või raam. Pidurisüsteem ja rool peavad olema tehases seeriaviisiliselt valmistatud autolt. Vähemalt järgmised osad ja seadmed peavad olema EÜ- või E-tüübikinnitatud: esiklaas; turvavööd; rehvid; valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed; tahavaatepeegel.

Kere või raam, võib olla nii ükes tükis, kui eraldi. Mõningadate tänapäeva maasturite kered on endiselt eraldi raami peal. Minul: BMW doonori ja Mosse kere on ehitatud üheks uueks tervikuks, mille käigus välimine osa muutus täielikult. Pannes kõrvale originaalsed kered, erineb praegune nii ühest, kui teisest. Seega ISE EHITATUD. Minu lause Mareku postituses, viitas selgelt põhjale, mitte kogu kerele. Kasuta doonorina mida tahad, kuid tulemus EI TOHI OLLA üks-ühele tehase poolt toodetud autole. Näiteks: Ferrari koopiat sa Eestis arvele ei saa, kuigi see on ise ehitatud. Väga tähtis on ka esimene lause: "Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele". Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded: https://www.riigiteataja.ee/akt/13191853

Ümberehitus on hoopis teine teema. Seal on olnud siiani väga ranged reeglid. Vastavalt seadusandlusele ei tohi sa oma autole ise mitte midagi paigaldada ega vahetada. Rõhutan siin, et... AMETLIKULT. Ehk siit tuleb ka see ajakirjaniku artikkel - kuna igasugused tuunijad ei suuda oma muudatusi ümberehitusena läbi suruda, siis üritavad seda Maanteeametile iseehitatud auto pähe määrida. Selgitan: Kui paned oma kärule vinge spoila külge, siis ametlikult peab selle kohta olema tehnilises passis märge :o

Autor:  fokser [ 11 Apr 2019 22:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser

Mosse ärkas täna talveunest! Masina käivitamiseks kulus täpselt 2 sekundit, kuigi viimati töötas mootor 6 kuud tagasi. Ei jõudnud isegi võtit keerata, kui mootor juba nurru lõi. Sakslased ikka teavad, kuidas mootoreid ehitama peab.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

20. leht 20-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/