AZLK 2140 1980 HendrikR

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas Edel »

Mõistlik oleks vahetada vaid hooratta hammasvöö. Hooratas on väntvõlliga tasakaalustatud ja teise mootori oma pannes läheb mootor balansist välja. Ladal kunagi vahetasin hammasvöö välja. Vat see oli tõsiselt kulunud, hammasvöö kogu laiusest tervelt pool(!) olid hambad kulunud. Võtsin ühe oma varudes olnud hooratta ja toksisin vöö maha ning samamoodi paigaldasin ta järgmisele külge. Tegelikult peaks seda kuumalt tegema (nagu poolassi laagriga) aga saab edukalt ka ilma. See käis edukalt kogu mootori ülejäänud eluea (23 000km) ja probleeme polnud.
Mossel hooratta kinnituspoltide avad ebasümmetriliselt paigutatud? S.t. et ainult ühes asendis läheb väntvõllile külge, et ei muutuks mootori balans. Mina olen kindluse mõttes nende omavahelise asendi enne lahtivõtmist ära märkinud. Hooratta poltidel oleks koostamisel mõtekas kasutada keermeliimi.
Siduri koostamisel on mõtekas kasutada käigukasti võlli. Saan seda vajadusel laenata.
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas sass »

Mossel hooratas ja väntvöll siiski eraldi tasakaalustatud, vöib vahetada küll omavahel.
Kasutaja avatar
HendrikR
Postitusi: 582
Liitunud: 08 Juul 2013 19:22
Telefon: 56643745
Asukoht: Lasnamäe
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas HendrikR »

Starter käis vahepeal remondis(suured tänud irukale) ja täna sai uued õlid ostetud. Järgmine nädal tahaks auto töökotta vedada :) Hooratta vahetuse lükkan kaugesse tulevikku. Tuli välja,et siiski piisavalt korras, et võib vahetamata jätta :)
Pilt
Igas korralikus peres peab olema vähemalt üks Moskvitš
Elus on 3 asja,mille nimel elada:seks,raha,Moskvich! :auto
Tegelen autofotograafiaga! Kui soov saada enda autost ilusaid pilte,võta ühendust ja küsi lisainfot! :)
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1580
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas partnermosse »

Kas liiga sünteetiline õli pole sul? Ma kardan, et mootor võib sulle nalja tegema hakata kui mootor pole varem täissünteetilise õliga sõitnud. Mmul kunagi väga ammu peale õli vahetust läksid kolvirõngad õhtale. Kuna peale mineraalõli panin poolsünteetilise sisse....
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
HendrikR
Postitusi: 582
Liitunud: 08 Juul 2013 19:22
Telefon: 56643745
Asukoht: Lasnamäe
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas HendrikR »

partnermosse kirjutas:Kas liiga sünteetiline õli pole sul? Ma kardan, et mootor võib sulle nalja tegema hakata kui mootor pole varem täissünteetilise õliga sõitnud. Mmul kunagi väga ammu peale õli vahetust läksid kolvirõngad õhtale. Kuna peale mineraalõli panin poolsünteetilise sisse....
Sama õli panin sisse aastal 2014 ja sama oli minuteada ka enne seda,kui mosse minu kätte sattus :)
Igas korralikus peres peab olema vähemalt üks Moskvitš
Elus on 3 asja,mille nimel elada:seks,raha,Moskvich! :auto
Tegelen autofotograafiaga! Kui soov saada enda autost ilusaid pilte,võta ühendust ja küsi lisainfot! :)
Kasutaja avatar
mossejumal
Postitusi: 620
Liitunud: 10 Okt 2009 10:38

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas mossejumal »

Mootor peab, ikka maru puhas olema.See on suht kvaliteetne õli. Mina oma mossele küll alla 10w40 ei julge panna.
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas Muhulane »

Ma panin sinisele sügisel Mobil Super 3000 sisse ja nüüdseks pea 1500 km maha sõidetud. Enne seda lasin ca 2000km "kokteiliga" - pool normi Kamazi õli ja pool Super 3000. Peale seda läksin puhta 3000 peale üle. Siiani ainukese jamana õlilekked :)
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Urukoer
Postitusi: 760
Liitunud: 07 Juun 2011 22:26

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas Urukoer »

Muhulane kirjutas:Ma panin sinisele sügisel Mobil Super 3000 sisse ja nüüdseks pea 1500 km maha sõidetud. Enne seda lasin ca 2000km "kokteiliga" - pool normi Kamazi õli ja pool Super 3000. Peale seda läksin puhta 3000 peale üle. Siiani ainukese jamana õlilekked :)
segamini mineraal ja täissünt ? :beer
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas Muhulane »

Urukoer kirjutas:
Muhulane kirjutas:Ma panin sinisele sügisel Mobil Super 3000 sisse ja nüüdseks pea 1500 km maha sõidetud. Enne seda lasin ca 2000km "kokteiliga" - pool normi Kamazi õli ja pool Super 3000. Peale seda läksin puhta 3000 peale üle. Siiani ainukese jamana õlilekked :)
segamini mineraal ja täissünt ? :beer
Japp ja täiesti teadlikult sai seda tehtud veel :)
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas sass »

Urukoer kirjutas:
Muhulane kirjutas:Ma panin sinisele sügisel Mobil Super 3000 sisse ja nüüdseks pea 1500 km maha sõidetud. Enne seda lasin ca 2000km "kokteiliga" - pool normi Kamazi õli ja pool Super 3000. Peale seda läksin puhta 3000 peale üle. Siiani ainukese jamana õlilekked :)
segamini mineraal ja täissünt ? :beer
Praktikas nimetatakse seda poolsünteetiliseks... :)
Vasta