Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 14 Dets 2019 18:51

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Iž 412ie 1989 margus222
PostitusPostitatud: 26 Jaan 2014 20:10 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05 Dets 2012 02:19
Postitusi: 13
Tervist.
Pikemat aega piketeerin siin foorumis kuid enda teemaga saan alles nüüd maha.
Juba aastaid olen unistanud päris oma moskvitšist ja 2013 juunis see minu õuele ka tuli.
Viisin ma siis vanarauda ära ja betooni tn refonda hoovil seisis üks nukker beež 412, aknal silt müüa.
Küsisin kohe üle, hinnaks vanaraud. Kuna ÜV ka kehtis, hakkas hammas aina rohkem verele.
Järgmine päev võtsin isa kaasa, omanik andis süüdet ja muudkui sõida. Lasime tõstukiga üles tõsta ja kõik paistis kena.
Tegemist oli mingi Keila tüübiga, väidetavalt tolle onu oli ainuke omanik olnud.
Hirm oli sees, et lähemal uurimisel tuleb kes-teab-mis välja ja hakkan veel kahetsema.

Pilt


Pilt

Kuid kussa sellega.
Nädal aega sai tasapisi harjutud ja siis tuli suur isu nokitsemise järele. Ise enne autot omanud ei ole, seega olen suht võhik.
Kuna juulis pidi ülevaatusele minema, siis hakkasin tuledest pihta. Tagurdamistulede lüliti näiteks ei saanud aru, mis toimub ja sinna sai mingi ajutine plekk vahele. Pirnid ja möllud vahetatud, läksin pidurite kallale. Esimeste parempoolsete ketaste silindrid olid kinni roostetanud. Need mudakaitsmed olid katki, samuti läksid kohe katki ka need uued, mis pagasnikust leidsin. Ära sai vahetatud ka voolikud ja õli.
Siis pingutasin käsipiduri ära, uus õhufilter, mootoriõli ja midagi oli veel, enam ei mäleta, ja saigi ARKi poole veeretud.

Esipiduritega läks napilt, nagu ka heitgaasidega. "Järgmine kord olgu pinnarooste kadunud" sain teepeale kaasa.
Kuna kõik tiksus ja midagi häda ei olnud, siis hakkasin salongi lahti kakkuma.

Pilt

Pilt

Põhi oli ilus. Nagu ka eelmainitud tõstukikatsetus näitas, et alt on enam-vähem ja karpidel ka iga küll.
Villa-tõrvapapi matid saatsin kus kurat ja läks ainult kumm alla. Järgmine suvi tahaks korraliku isolatsiooni panna.
Istmed, kummid ja plastiku pesin vahatasin, mis iganes veel, ära ja juhiistme rebenenud õmbluski sai parandatud.
Raadio augus oli mingi suvaline makk makroflexiga sisse sobitatud, raadio lukk katki ja võti kadunud. See lendas ka nurka ja asemele läks täiesti juhuslikult kuskil 10a tagasi metsa alt leitud raadio, mis osutuski väga heas korras ural-avto2-ks. Sellele aretasin aux juhtme taha ja ipod või telefon mängib väääga mahedalt. :D

Suve jooksul sai sedasi maha sõidetud kuskil 2500km ja keskmine kulu kuskil 12l/100km. (enamus sõite linnas). :auto
Oktoobris käima enam ei läinud.. Jagaja oli niiske ja lõpuks käima saades üks silinder ei töödanud. Kuna kindlustus niikuinii läbi oli, sai ta varjualla talveunne pukseeritud.

Rohkem pilte mul kahjuks ei ole ka :waah
Kevadel-suvel kindlasti rohkem.

Kevadel peaks siis:

Pisikesed mõlgid (parempoolne tagatiib, uks ja link. tagaluuk) välja.
Täielik roostetõrje koos värviparandustega.
Esipiduritel need silindrid välja vahetada.
Siduriga midagi teha, väga halvasti võtab, libiseb koguaeg.
müraisolatsioon.
katuseraam on ka praeguseks küljes, see tuleks ainult üle värvida.
Veljed samuti, ette tahaks uusi rehve, originaalid hoian alles.
Tegelikult peaks vist hammasvöö (vms see ka ei oleks :D) ära vahetama, hambad kulunud ja starter ei võta alati taha.
Uued kojamehed ja tihendiring.
Süütelukuga ka mingi värk, raadio saab näiteks hetkel voolu pidurituledelt, sest süütelukust suri ära, kui auto käima panna.
Pisikesi iludetaile oli ka vist veel. Praeguseks sain oma doonor-kombilt mõned aknavändad, lingid ja tagastange, mis oli ka kõver. Külge said ka kroomvõre ja -prillid. :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 05 Veebr 2014 23:34 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Jaan 2014 00:37
Postitusi: 13
Asukoht: Tallinn Harjumaa
Õige tegu,et masina ära päästsid.Nägin ka seda aparaati seal samas seismas,aga kuna endal veel lube pole,ei hakanud rohkem uurima.Niimoodi vaadates on masin nagu muiste!Tööd muidugi sellega jagub,aga kui himu suur ning finantsi ka jätkub,siis pole hullu :) Edu ja jõudu ning rohkelt kopikaid! :D


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 12 Veebr 2014 00:24 

Liitunud: 22 Juul 2012 20:18
Postitusi: 174
Asukoht: Kuressaare
Üks asi, mis piltidelt silma jäi on ampermeeter, mis on sul millegi pärast miinuses. Kere poolest paistab viisakas olevat, eks tööd ole aga seda nõuab ka sõitev auta. Edu ja jaksu edaspidiseks.

E: Jagajal piisab sageli ainult kaanevahetusest, et korralikult käima saada.

_________________
2x ИЖ-2125
1979 970 ABI
1980 312 AET


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 12 Veebr 2014 07:33 
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Postitusi: 3268
Asukoht: virtsu
KarlR kirjutas:
Üks asi, mis piltidelt silma jäi on ampermeeter, mis on sul millegi pärast miinuses. Kere poolest paistab viisakas olevat, eks tööd ole aga seda nõuab ka sõitev auta. Edu ja jaksu edaspidiseks.

E: Jagajal piisab sageli ainult kaanevahetusest, et korralikult käima saada.

see ampermeeter ei näitagi kunagi täpselt paraku, kui on nulli piires siis on ok ja kui kukkub -20 peale siis on jama. antud pildil on minu silmis täitsa korras laadimine.

_________________
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 12 Veebr 2014 13:02 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21 Dets 2009 01:55
Postitusi: 2642
nagu lennunduses meil öeldakse... always trust your instruments.. (moskiitole vastuseks :D)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 12 Veebr 2014 13:56 
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Postitusi: 3268
Asukoht: virtsu
SanderV kirjutas:
nagu lennunduses meil öeldakse... always trust your instruments.. (moskiitole vastuseks :D)

if they are not running on windows

_________________
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 16 Juun 2014 12:26 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05 Dets 2012 02:19
Postitusi: 13
Keretööööd.
Niisiis sai esimest korda elus pahteldatud ja värvitud. Tulemusega võib täitsa rahule jääda. :)

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Mootorit sai turgutatud algul kogemata 5 liitri diisliga, siis puhastamisega, siis uute küünalde ja süüte sättimisega. Käib uskumatult ilusti.

Probleem tekkis aga käigukastiga, mille mahavõtmisel selgus, et survelaager tuleb välja vahetada.

Muidu veel nipet näpet ja siis ehk saab juba ülevaatusele minna. :)

Kui kellelgi on nõuandeid siduriremondi osas, oleksin tänulik.

ps. Kui kellelgi vedeleb korralikku tagaluuki, ilma mõlkide ja tervete hingekinnitustega. Omastaksin hea meelega. :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 16 Juun 2014 18:04 
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Apr 2009 15:20
Postitusi: 661
Asukoht: Lavassaare
Grafiidiga survelaager on parem asendada kuullaagri baasil olevaga,on küll pisut kallim(kusagil kümne euriku kandis),aga kestab paremini ja väntvõlli pöörlemisele on ka väiksem takistus.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 16 Juun 2014 20:27 

Liitunud: 07 Juun 2011 22:26
Postitusi: 1084
kas esivõre on tehtud kroomvärviga või päris kroomitud?


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 16 Juun 2014 23:12 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05 Dets 2012 02:19
Postitusi: 13
Seenior kirjutas:
Grafiidiga survelaager on parem asendada kuullaagri baasil olevaga,on küll pisut kallim(kusagil kümne euriku kandis),aga kestab paremini ja väntvõlli pöörlemisele on ka väiksem takistus.


Tänud, võtan teadmiseks, kui ostlema hakkan.

Urukoer kirjutas:
kas esivõre on tehtud kroomvärviga või päris kroomitud?


Jah, päris kroomitud. Ühe kõduneva kombi pealt sain.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7