See elab! Esimene "mossemehe immo" osutus petulülitiks, õige nupp oli peidetud mujale.
Uus bensupump saab kütte kätte paagist ja mootor käivitub "poolest pöördest. Kõik on hea, välja arvatud asjaolu, et 3. küünal läheb keermesse vaid 4-5mm jagu. Vaadates vana küünalt, siis on tahmajälgedest näha, et sellise lahendusega on sõidetud tubli tükk aega. Pesa keere on kas täitsa maas või on 4-5mm piirilt edasi kõik lihtsalt niivõrd tahmane, et küünalt sisse keerata ei saa. Kuidas käituda? Esimene pähetulev variant on keermelõikuriga pesa üle käia ja loota, et see päästab. Kuid kui see ei toimi?
Pidurisüsteem on tühjaks jooksnud kusagilt tagadifri juurest. Otsustades topsiku põhjal, mis seal all viimased 15 aastat tilkasid kogus, oli auto eelmine hooldaja veast teadlik.
Sidur on täiesti kinni, lisaboonusena lekib siduriõli mahuti õrnalt õli.
Karu2 kirjutas:
ArdoH kirjutas:
Muidu ilus mosse tagant, kuid häirivad valed tagatuled, ka ülevaatusel võib tulla probleeme, kui tagurdustule klaasid on kollased ja neil on veel peal omakorda tagumise suunatuletähis 2a. Tagurdustulel peab olema valge klaas, millel on tähistus AR. Need kirjad on seotud tuledeklaasidele kantud rõnga sees oleva E tähega ja ülevaatajad oskavad neid lugeda!
Kas on olemas teoreetiline variant, et auto tuli tehasest justnimelt nende tuledega? Sellisel juhul ei tohiks ARK nii vana auto puhul probleemi tekitada.
Karu2 kirjutas:
ArdoH kirjutas:
Keskmisele mossele kohaselt on mul armatuuri all ka "immo" ning lisaks üks karbike, mille osas ma ei oska seisukohta võtta:
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... 7e26935ed5http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... b6381125b5Kaks juhet karbikesest lähevad kusagile armatuuri alla. Nupuke toimib justkui volüüminupp makil (off, on ja saab võimsust keerata).
Ideid?
Selliseid piiksujaid müüdi omal ajal kaubandusvõrgus ja enamasti ühendati suunatulede süsteemi, harvem ka käsipiduri signaallambi ahelasse (mossed alates 2140, VAZ-id, Volgad) . Vanade mossede silindrikujuline suunarelee tiksub nii vaikselt ja lisaks plekkarmatuuriga spidoplokil oli niru sirm, siis valgel ajal võis suunatuli muu müra taustal lihtsalt sisse ununeda. Piiksuja lisamine välistas selle.
Selle kaks juhet on ilmselt rööpselt ühenduses suunareleega.
Ajasin juhtmeid taga ning jõudsin järjega esitulede piirkonda. Ilmselt on õigus, tegemist on suunatulede piiksuga.
Siinkohal meenus järgmine mure - kui ülejäänud elektrisüsteem tundub, tibens-tobens olevat, siis suunatuled ei tööta. Lisaks neile on kadunud ka signaal ning C-piilari gabariidid (kas need on üldse kunagi töötanud?).
Kas ma olen õigesti aru saanud, et pidurituled on mossel seotud rõhuanduriga?
Paar pilti:
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... 848363da91http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... b250a6227d