IZ 412 1984 MaxL

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
MaxL
Postitusi: 35
Liitunud: 06 Mär 2011 16:37

IZ 412 1984 MaxL

Postitus Postitas MaxL »

Moskvitsi sain oma vanaisalt. Vanaisa ostis selle uuelt 1984 aastal, praeguseks on spidomeetril 26000km. Peale väikest kokkupõrget betoonpostiga 2004 aastal jäi auto seisma. Vanarauaks viimise asemel võtsin ta endale. 2005 aastal ostsin uue poritiiva ja põlle, korralik kapott on siiani leidmata. Siis jäi asi seisma kuni 2010 kevadel ta kuurist välja ajasin. Auto oli siiani punase originaal värvi all, must termatiin sisu, mis oli kaetud istmekatetega ei olnud veel päikest näinudki. Algne plaan oli nina üle värvida ja auto sõidukorda panna. Mida aeg edasi, seda suuremaks plaanid läksid. Praeguseks ootab sildadel kere värvimist, erineva kuju ja suurusega roosteämblikud olid pugenud kõikjale värvi alla. Põhja puhastamine korrosioonitõrje materjalist on veel pooleli, enamuses tuleb sealt alt ilus hall värv. Kaks väiksemat auku on tekkinud rattakoobastesse, mujalt on auto roostevaba.
Autost hetkel pilte ei ole. Küll on olemas pilt autoga kaasas olnud paberitest.

Pilt

Autoga oli kaasas auto elektri skeem, raadio elektriskeem, kasutusjuhend, hooldusraamat, ostatsekk kauplusest Volga, punane paber määrdeainetega ja veel erinevaid pabereid kaasasolevate tõõriistade nimekirjaga ja ka lisavarustuse hinnakiri.
Lisavarustuse hinnakiri oli üllatavalt pikk. Kalleim lisaseade oli raadio Ural 186 rubla ja ketaspiduritega esisild 100 rubla.
Minu autol on täisvarustusest puudu ärandamisvastane seade 15 rubla ja üüratult kallis 55 rublane Tripleks esiklaas.

Kuigi auto läbisõit ei ole just üüratu, on aja jooksul vahetust vajanud mitmed detailid. Päris uuena sulasid lühise tagajärjel juhtmed. Põhjuseks oli generaatoris sihitult hulkuv mutter. Hiljem on vahetatud veel sidur ja hambutuks muutunud jagaja hammasratas. Uutega on tulnud asendada ka esimesed kummid, tagumised on veel tehases paigaldatud.
Plaan on taastada auto samasse seisukorda nagu ta tehasest väljudes oli. Üritan lähitulevikus sellest ka natuke pilte lisada.
Kasutaja avatar
Mossematk
Postitusi: 121
Liitunud: 07 Veebr 2009 16:15
Asukoht: Tartu

Re: IZ 412 1984 MaxL

Postitus Postitas Mossematk »

Väga vinge dokumentide komplekt sul auto kohta. Juba see on väärtus omaette, kui plaanid auto võimalikult originaalsena taastada. Mul 1985.a. IZ-412, aga kahjuks ühtegi sellist paberit pole säilinud.
Jõudu ja edu auto korrastamisel... :) Tore, et üks Mosse jälle elama jääb... :beer
Moskvich 2140 SL 1985.a., IZ-412 IE 1985.a.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412 1984 MaxL

Postitus Postitas MAZ »

Ehk on lootust ka fotosid näha autost kunagi :beer
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
MaxL
Postitusi: 35
Liitunud: 06 Mär 2011 16:37

Re: IZ 412 1984 MaxL

Postitus Postitas MaxL »

Tegin ühe pildi hetkeseisust. Auto on keretõõkojas ja muutub päev päevalt siledamaks. Tõõ tegijale on suht keeruline seletada, et auto peab olema sile aga samas peab alles jääma tehases tehtud robustne keretõõ. Vasak esimene uks on lauspahtli all. Oli ta juba uuena mõlkis ja aja jooksul on miski teda veel riivanud. Ülejäänud kereosadel on pahtlit üsna vähe. Rohkem pahteldamist vajasid ka uuena ostetud esitiivad.

Pilt
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412 1984 MaxL

Postitus Postitas MAZ »

Tundub üsna asjalik taastamine,kirjanduse ja ostu paberite olemas olu on väga hea näitaja, tihti kiputi need ära viskama või kadusid ära,erinevatel asjaoludel. See auto meenutab mulle ühte oranži IZH 412 ,mida tahtsin kunagi endale saada aga läks nii,et paar selli jootsid omaniku täis ja auto peksti Antsla romurallil puru.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
MaxL
Postitusi: 35
Liitunud: 06 Mär 2011 16:37

Re: IZ 412 1984 MaxL

Postitus Postitas MaxL »

Mosu on jõudnud nüüdseks käia läbi värvikambrist. Hetkel on kapotialune veel värvimatta. Väljast on juba ilus punane. Värvi toon on päris originaali sarnane ja pärit mingi skoda värvilehelt.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Varsti saab uksed ja tiivad külge panna ja siis tuleb kogu auto üle poleerida. Peale seda saab hakata mõningaid detaile tagasi oma kohale asetama.
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3332
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: IZ 412 1984 MaxL

Postitus Postitas stern100 »

Päris kena töö tehtud. Mis värvi tuleb esivõre? Kohe jubedalt tahaks näha sellise värviga autot keretooni esivõrega. Aga edu tegemistes :beer
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 4 x 412 , 2715, 426E, 2126 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 115 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
MaxL
Postitusi: 35
Liitunud: 06 Mär 2011 16:37

Re: IZ 412 1984 MaxL

Postitus Postitas MaxL »

Kuna auto tuleb iga seibi ja poldini originaal, siis tuleb ka esivõre must.
Kasutaja avatar
viirusboy
Postitusi: 1042
Liitunud: 11 Mai 2009 22:56
Asukoht: Läänemaa

Re: IZ 412 1984 MaxL

Postitus Postitas viirusboy »

MaxL kirjutas:Kuna auto tuleb iga seibi ja poldini originaal, siis tuleb ka esivõre must.
Jahid musti numbreid? Eks need ole ka minu unistuseks :D
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: IZ 412 1984 MaxL

Postitus Postitas SanderV »

yle värvitud auto eest saab musta nrit v?
Vasta