AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

MAZ kirjutas:Olen üritanud ka uurida,kus täpselt see Perkins 4.108 vaakumi võtmise koht on aga kõik pildid on hirmus väiksed ja aru ei saa midagi :(
Just,nii see ongi ja pilte on sellest vähe. Niisamuti pole selle diiselmootori variandi kohta AZLK-2140-l tuhkagi materjali ega pilte. Kolme aasta jooksul on üht-teist ikka välja ilmunud. See on aga suure pingutamise tagajärg.... ja juhus muidugi ka...ei maksa unustada sõbrad...
Viimati muutis TALUPOEG TALUJA, 26 Okt 2014 18:32, muudetud 1 kord kokku.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
wax
Site Admin
Postitusi: 1715
Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
Telefon: 53414666
Asukoht: Linnuvabrik
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas wax »

4.108 manual on sul juba olemas, ma eeldan :) http://www.endeavourowners.com/dscsn/in ... Manual.pdf
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

wax kirjutas:4.108 manual on sul juba olemas, ma eeldan :) http://www.endeavourowners.com/dscsn/in ... Manual.pdf
Tänan,Manks kunagi saatis juba.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Martpoiss
Postitusi: 475
Liitunud: 29 Mär 2010 12:26

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas Martpoiss »

Perkinsite seerianumbritest ei jaga ma midagi aga Perkinsi mootoriga generaator on kohe kindlasti Tartu veevärgis, Ringtee tänava kurvi peal kollases pumbajaamas.

Kas Perkinsi mootoritel on ka gaasiklapp? Minu Villise Nissani SD mootoril oli, tavaliselt diislitel ei ole seda. Kui gaasiklappi ei ole, ei ole ka mitte midagi mis õhu voolamist silindrisse piiraks ja vaakumit ei saagi tekkida, kolvi allaliikumisel mingi hõrendus tekib aga minimaalne. Tänapäeva diislitel on eraldi vaakumpump pidurivõimendi jaoks, vaevalt et selle ajastu diiselautodel üldse võimendit kasutati.

Kas foorumlane MAZ selgitaks oma väidet miks just diiselmootoriga on parem kasutada otselülitusega kasti?
Tahtsin vastu vaielda ka Perkinsi kasutamisest Volgadel aga nüüd kiire googeldamise tulemusena leidsin et mingil määral neid enen Indenore kasutati :)
Kasutaja avatar
ik260
Postitusi: 164
Liitunud: 12 Apr 2013 10:46
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas ik260 »

Kust arvamus, et EKVs Perkinsid kasutusel? Diiselgeneraatorid on seal ikkagi kaasaegsed juba, mida iga mats poest osta saab. Kiviaja tehnikat seal enam alles eriti ei ole, kui nüüd aus olla.
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Martpoiss kirjutas:Perkinsite seerianumbritest ei jaga ma midagi aga Perkinsi mootoriga generaator on kohe kindlasti Tartu veevärgis, Ringtee tänava kurvi peal kollases pumbajaamas.

Kas Perkinsi mootoritel on ka gaasiklapp? Minu Villise Nissani SD mootoril oli, tavaliselt diislitel ei ole seda. Kui gaasiklappi ei ole, ei ole ka mitte midagi mis õhu voolamist silindrisse piiraks ja vaakumit ei saagi tekkida, kolvi allaliikumisel mingi hõrendus tekib aga minimaalne. Tänapäeva diislitel on eraldi vaakumpump pidurivõimendi jaoks, vaevalt et selle ajastu diiselautodel üldse võimendit kasutati.

Kas foorumlane MAZ selgitaks oma väidet miks just diiselmootoriga on parem kasutada otselülitusega kasti?
Tahtsin vastu vaielda ka Perkinsi kasutamisest Volgadel aga nüüd kiire googeldamise tulemusena leidsin et mingil määral neid enen Indenore kasutati :)
Ei sellel mootoril sellist asja polnud. Vaakumit tekitas ikka eraldi vaakumpump. Eks ikka neid autosid vast oli,millel eraldi vaakumpump ja võimendi. Vanematel kindlasti ei olnud. 408 baasil oli veel kindlasti ilma.
Mis puutub seda otselülitusega kangi asja,las MAZ kommenteerib. Mina tean õnneks milles asi... :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

ik260 kirjutas:Kust arvamus, et EKVs Perkinsid kasutusel? Diiselgeneraatorid on seal ikkagi kaasaegsed juba, mida iga mats poest osta saab. Kiviaja tehnikat seal enam alles eriti ei ole, kui nüüd aus olla.
No vaat,olen kuulnud ja ka näinud,et varemalt on abina toodud igasugust tehnikat..ja tegelt kui vaadata ka tänaval siis ukerdavad igasugused liikurid teedel....... miks ka mitte. :D
Pean mainima,et kiviaja tehnika ei vea alt kunagi,sest on tehtud kiviaja inimeste jaoks... :lol
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Martpoiss
Postitusi: 475
Liitunud: 29 Mär 2010 12:26

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas Martpoiss »

Kaitseväes on jah enamjaolt juba uuem tehnika, kõige vanem tehnika vist mis liikvel on veel Saurerid ja Zilid. Küll on väga palju seda endist abi antud edasi Kaitseliidule, ehk sealt õnnestub midagi leida.
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Martpoiss kirjutas:Kaitseväes on jah enamjaolt juba uuem tehnika, kõige vanem tehnika vist mis liikvel on veel Saurerid ja Zilid. Küll on väga palju seda endist abi antud edasi Kaitseliidule, ehk sealt õnnestub midagi leida.
Kah hea mõte. Kõige hullem on see,et neid laigulisi ei liigu kusagil,võtaks muidu nööbist kinni ja küsiks. Kindralid ka külavahel ei jaluta....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
ik260
Postitusi: 164
Liitunud: 12 Apr 2013 10:46
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas ik260 »

Martpoiss kirjutas:Kaitseväes on jah enamjaolt juba uuem tehnika, kõige vanem tehnika vist mis liikvel on veel Saurerid ja Zilid. Küll on väga palju seda endist abi antud edasi Kaitseliidule, ehk sealt õnnestub midagi leida.
Kõik sadakond Saurerit on juuli seisuga maha kantud ja tilguvad juba paar kuud müüki haamer.net-i. ;)
ZIL-ide sama lugu, kaua seda mannetut Belarussi (bensukaid on ka aga seisid) pidada, kui töökindlamat ja inimlikumat tehnikat (loe MB-1017, MB-U1300) peale tuleb.
Vasta