Järgneb....



Mootorit lahti osadeks võttes panin tähele,et igal pool on korgist ja mingist segust valmistatud tihendid. Ise-enesest mõeldes asja üle,on tegu üsna hea variandiga. See tähendab,et teatavates kohtades on võimalik kasutada asja mitu korda. Näiteks klapikambri kaane tihend. Seda vaja ju palju kordi maha kakkuda,et klappe reguleerida. Ja ka mujal on võimalik polte peale keerates pingutada niipalju,et saaks uuesti õli pidama. Kahjuks minu mootori tihendid olid enamjaolt ikka aja jooksul kõvaks tõmmanud ja peale klapikambrikaane tihendi ei saanud vanu kasutada. Kuna ei tihanud uut tihendikomplekti osta ja eluaeg neid igasuguseid tihendeid ise tehtud,läks ka seekord nii,et isetehtud hästitehtud!
Uut tihendimaterjali hakkasin otsima kõigepealt oma varudest. Midagi nagu oli aga ei sobinud. Siis seadsin sammud kohalikku heastivarustatud kauplusesse Sanok ja ennäe imet-täitsa olemas aga paksusega 3 millimeetrit. Vaja oli aga hoopis 2 mm. No ma arvasin,et vast pole häda,saan hakkama. Keeran aga peale ja küll ajab asja ära. Võtsin paraja suure tüki ja jäi ülegi. Sain hiljem ka karteripõhja otstes olevad kaarega tihendid nendest tehtud. Selleks sai tehtud nii,et hermeetikuga sai kaks riba üksteise külge liimitud. Ühest jäi väheks.


Põhja tihendi tegemise juures peab siis täpselt tihendite paksuse välja arvestama,muidu ei saa asja kokku või jääb kuskilt väheks. Väga hea materjal on,annab kokku minna piisavalt. Aukude löömine torniga polnud ka raske.
Kõik mootori osad said kõva pesu. Imestasin,et mootoris suurt tagi ega muud tahket värki polnudki. Mingi õhuke kiht musta kihti ploki seespool. Mootoris oli sees ka mingi jube must ja paks õli. Mis asi see tegelikult oli,jääb saladuseks. Lasin kõik läbi oma iseliikuva raami..... lännu. Mingi 3 liitri jagu oli sees. Eks selle mootori karterisse mahub üldse vähe õli-4 l. Igalt poolt olen uurinud,et hooldusvälp pidi olema kuskil 5 tuhande km. juures. Ega see tihedam õlivahetus mootorit ei riku. Niimoodi räägivad muidugi rikkad...aga iva seal on.
Uurisin ka,et mis õlisid vanasti kasutati. Osad firmad isegi tundmatud..... Tundub,et sobivad ka praegusaegsed sama hästi. Firma ei loe ka midagi,pea-asi et õli libe...
10W30,5W20,20W20,20W40,20W30,20W50 jne. Igale aasta-ajale oma. Tea kas neid kõiki praegu saada on,pole uurinud ka. Tavaliselt kasutan kas Kamazi õli või siis 10W-40-et. Olen nendega läbi ajanud. Üle poolsündi pole tahtnud kuskile sisse panna.
Järgneb....
_________________
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
