AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Juba nädalapäevad tagasi oli tunda PSK piduriõli lõhna salongis. See pole eriti meeldiv hais. Täna lammutasin siis siduri peapumba laiali ja puhastasin suruõhuga. Sisse torkasin ühed mansetid oma varasalvest.

Mõni aeg tagasi tuli siis välja selline asi,et sai sõbrale visatud siit peoga neid 22 mm. kaussmansette. Teine sõber sai ka mõned. Need läksid kenasti Volga kõhtu. Ja sõber sai nädala sõita. :lol
Ta oli võtnud pumba uuesti lahti ja avastanud,et mansetid põrssaks läinud. Õliks oli olnud minu käest saadud PSK.... :D Ja ta oli pannud pumpa samasid mansette sisse mille oli saanud minu teine sõber..... õli oli ka teine pandud aga mis edasi,ei ole veel kuulnud. Prognoos on selline,et kuna peale seda kui kuulsin,et mansetid olid põrssaks läinud,võtsin kohe Dot-4 ja viskasin mõned mansetid sinna likku. Nädalaga oli saanud 22 millimeetrist lausa 25 mm. Sõber saab veel korra seda protseduuri ette võtta.
No võtsin ka täna teisi mansette oma varudest ja tegin neli erinevat komplekti: PSK, tänapäevase automaatkasti õli,DOT-4 ja veneaegse kastorka leotise. Panin kuupäevad peale ja eks siis näeb millised on tulemused. Kui kõigi nende vedelikega sama lugu siis ei ole nende mansettidega muud teha,kui maad väetada. Mõni nädal ootan kannatlikult... :D
Vabariigi algul oli mul sama lugu nende mansettidega kui sain neid Metra ärist Männimäelt. Keerasid külje lausa ette kuna ei mahtunud enam silindrisse ära. Autoks oli GAZ-69.

T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Tere!

Rohkem ei lisa....

Pilt

T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Õhtust!

Täna oli hea kena jahe ilmake ja jälle sai tegeletud oma lemmikteemaga.

Pilt

Mul on lugemine vahepeal juba sassi läinud... aga pole hullu. Mootor käib veel ringi enam-vähem tiiru.... miskit kuskil takistab. Kas kolvi peal midagi või siis millegi vahel midagi. Kuna korsten oli lahti siis võib ka mõne kolvi peal vesi olla. Ilmselt kui aega leian siis lasen pihustid lahti ja uuele katsele. Kui ei saa muidu,võtan kaane maha igaks juhuks,et saaks ära ka konserveerida.

T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Õhtust!

Täna leidsin tunnikese aega ja lammutasin pisut mootorit. Lihtsalt uudishimu tekkis....
Nimelt oli siis põhjuseks,et mootor enam täit ringi ei teinud-kolbide peal igasugust sodi. Ei ole seal palju vaba ruumi ja kui igasugu sodi mootorisse satub,ei mahu kolvid enam silindrisse ära.

Pilt

Pilt

Puhastasin kiiruga ka mõne silindri serva ära ja tundub,et väga hull asi pole. Küün jääb küll taha aga lõplik selgus jõuab kohale siis,kui kellaga ära mõõdan. Kahjuks ei ole sellise vana mootori puhul lootust,et ilma midagi tegemata head nahka saab. Tihendid ei pea enam ja seismisega asjad lihtsalt lähevad untsu. Üldiselt võib rahule jääda. Plokikaan terve,küttepump käib ringi... mis siin ikka tahta.
Kohalike seppade tööd ka näha- plokikaane mutrid on tikkpoltidega kinni keevitatud ja osa lausa kohalikust materjalist. Keegi on ka vasega jakanud pihusti survetoru. Kõvad mehed. Siduri vaheplaat ka katki läinud.
Loodan mõnda päikeselist ilma mis ka kolvirõngaste vahelt vee ära kuivatab.
T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Täna siis keerasin poolel teel otsa ringi. Esimene ja teine käik ei läinud sisse. Peale mõningast pusimist siis ikka läksid. Vardad olid küll omal kohal,sai käega katsutud. Ilmselt kas midagi liiga kulunud või mõni asi lahti tulemas. Eks saab siis lähipäevil uuritud.

Korra sai ka siduri pump lahti võetud kuna välimine kaussmansett oli järjekordselt põrssaks veninud. Nüüdseks on siis sees veneaegne kastorka baasil piduriõli ja see ei tee neile mansettidele midagi. Hetkel ei ole poest saanud tuua DOT-3. Tahaks ka sellega katseid teha. 4 ei sobinud summagi.

T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Täna sai siis autoall ära käidud ja viga käes. Nimelt oli ratta alt ühe sentimeetrise suurusega kivi visanud käigukasti küljes oleva hoovastiku vahele. Kruvikaga urgitsesin ja kukkus potsti maha. Nüüd jälle asi korras. Nii et juhtub ka selliseid asju. Pidevalt sõidud mööda kruusateid.
Varsti TÜV-le minek ja enne seda tuleb auto ka kergelt üle vaadata. Tundub,et osad tagavedru kummipuksid tuleks välja vahetada. Porilapakas ka tagasi panna. Tea mis nende piduritega teha mis naela otsas ripuvad. Kas peaks neile pilku peale viskama või ei... :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Õhtust!

Vahepeal siis sai järgmine Per,per per.....ss.s koju veetud. "Isa" karm käsi on kõvasti nahutanud seda. Aga mulle meeldib kuidas ventikas on mootori peale laiali laotatud. :lol

Pilt

Kahjud on järgmised:karteripõhjas auk,sisselaskekollektor katki,filtrikorpus katki,geneka kõrvad puru.... jne. Ei midagi mis segaks... ehk plekist asjad saab sirgeks taguda ja katkised asjad korda teha. Iseasi kas on üldse vaja. Kui asjaks läheb saab üle mitme osad kokku.
Ülevaatus sai ka vahepeal läbi aga on vaja kõike muud teha. Eks kunagi jõuab ka selleni. Sai vahepeal uuritud,et mida võiks teha,et läbi saada. Porilapakas vaja külge panna,tagavedru kummipuksid on nüüdseks olematud. Peaks veel auto üleni ära pesema,sest näitusele minnes tahetakse seda ka veidi proovida ja katsuda. :) Pisut ka värviparandust. Õnneks suvi kestab veel.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

ÕHTUST!

Täna siis oli see päev,kui jälle suurest hajameelsusest unustasin pidurid koju naela otsa. :D Õnneks ei läinud vajagi. Sain ülevaatusest läbi nigu naksti. Uksevahelt piiludes olid erinevused 12 ja 17 prossa. Rohkem ei näinud,sest kael jäi kangeks prao vahelt piiludes. Nimelt oli ülevaatuspunktis uks ette pandud ja silt- Ainult personalile. Seega täitsa salastatud asi. Pole vaja teada mis seal ukse taga tehakse. :lol Ilmselt on see uus karm nõue....
Kahjud olid minimaalsed. Pidin vahetama tagavedrude kiigepoolsed kummipuksid. Kiiged ise olid ka õite roostes ja ka juba lapikuks kulunud. Praavitasin neid pisut viiliga siledamaks,panin tavotti ka vahele ja tõmbasin kokku. Ilmselt tuleks laatadel hakata uusi kiigesid ja polte otsima,sest aeg teeb oma töö. No teeksin ise ka uued valmis,sest kunagi sai sõbra vanaaegsele veoautole ka uued poldid tehtud,kõik isegi rihveldatud ja karastatud. Just nii nagu originull. Õnneks on see nii levinud asi,et ei tasu vist isegi ennast liigutama hakata,kui uusi ei leia siis peaks neid poolepiduseid ikka leiduma millega järgmised aastad edasi purjetada.
Porilapaka panin ka uuesti külge. Pool aastat sai ka ilma lastud,peale minu ilmselt ei märganud keegi selle puudumist. :D
Lasin ka suuremate roostelarakate peale 50 grammi värvi. Teadupärast roostet ei tohi olla aga kummitavaid mügarikke ei keelata. Maitse asi siis.
Lasin veel hommikul lapiga üle armatuuri ja ega ma suurt vaeva ei pidanud nägema.

Hirmsasti tahaks veel kulutada mõni kehvem hommikupoolik selle peale,et katsetada ära sellised pihustiotsad:

http://www.tooriistamarket.ee/et/pihusti-bdn12sd6236

Pilt

Mingi aeg tagasi paar tükki soetasin prooviks. Esialgu mulle täiesti tundmatu firma... ei või veel midagi halba kosta,sest kui ei ole proovinud,ei tohi ka laita. Ilmselt võtan paar vanat pihustit,kaabin puhtaks ja stendin ära. Need mis peal töötavad ka kenasti,kuigi jaheda mootoriga on kuulda pisut vahelejätmist.... peaks siis ikkagi uuesti üle kontrollima ja järsku leian paharäti üles.
T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Lepik
Postitusi: 216
Liitunud: 19 Apr 2014 17:51
Telefon: 5047924
Asukoht: Viljandi

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas Lepik »

Õhtast! Järgmine kord kui linna asja, tule võta ja vii talverehvid ka kaasa. Lepik.
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Lepik kirjutas:Õhtast! Järgmine kord kui linna asja, tule võta ja vii talverehvid ka kaasa. Lepik.
Just nii. Kui talupoeg hakkab autot võõpama siis on talv tulekul. :lol
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Vasta