Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 25 Veebr 2021 03:11

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 670 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 67  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 25 Nov 2017 23:14 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Postitusi: 1460
Asukoht: Viljandimaa
Õhtust!

Vahepeal midagi põrutavat pole juhtunud. Ühe väiksema remondi võtsin ette. Nimelt käredama pakasega :lol nii ülepäeviti hommikul autot käivitades siis jälle peale 10-15sek. mootori tööd jäi kõmmdi seisma. Tundemärgid siis sellised,et nagu oleks küttele õhk vahele tulnud. Kuna millalgi sai kõik üle kontrollitud ja vigu nagu ei oleks.... siis tõmbasin mootorilt küttepumba maha. Võtsin tagant selle labapumba osa lahti. Tegin pulkadeks ja esialgu ei leidnud nagu midagi viga olevat. Niipalju oli näha,et mingit sodi oli sõelale jäänud. Kuna mul siin üks teine küttepump ka lahti võetud ja sealt sain võtta mõõtmiseks teised labad siis sai neid võrreldud. Suurt vahet nagu polnud. Tegin ka katse-panin väikesed parafiinitükid labade serva ja tõmbasin kaane uuesti ajutiselt kinni. Näha oli,et labade ja korpuse vahele võis jääda kuskil 0.3 mm. Seda võiks nagu juba isegi liiga palju olla... minuarvates. Sai siis neid labasid näpuvahel veeretatud ja järsku avastasin,et ühest sai järsku kaks. Murdumise koht oli märg.... seega see mõra oli seal juba ammust ajast.... Kindluse mõttes võtsin selle katkise jupi näppude vahele ja üritasin jõuga katki murda,see ei õnnestunud kuidagi. Siis näpitsatega ja asi õnnestus. No ei tea kas oli selle mõra viga,et vahetevahel jubis...... mitte ei mõista.
Võtsin riiulist järgmise küttepumba ja krudisin terve tagumise otsa sisu maha ja panin oma pumba külge. Imelik oli muidugi see,et maru kergelt kargas peale õhutamist käima,kuskil 15 sek. käivitamist. Tavaliselt lasin ikka aku kuivaks....
Nojah,kunagi sain selle küttepumba ühelt vanarauas vedelenud mootorilt mis arvatavasti kindlalt oli olnud kombaini peal. Seal aga küttepaak kõrgel üleval. Ju siis see küte larinal alla voolas ja ega see vigaste klappidega etteandepump ka midagi ei seganud. Kulunud labad takkapihta.... käras küll. Selline fantaasia....
Vaatasin,et uued labad täitsa saada:

https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumaja ... 8-cav.html

Kui need ükskord kätte saan siis on võimalus mõõta ja võrrelda vanade kulunutega.

T.

_________________
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 27 Nov 2017 20:22 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Postitusi: 1460
Asukoht: Viljandimaa
Õhtust!

No alles kurtsin,et midagi ei lagune.... :lol
Klaasipuhastaja luuad läksid järsku laisaks ja uimaseks. Uurisin natike asja ja sain vaenlase kätte-mootor hädaga. Kakkusin kõik maha ja harutasin lahti. Keegi on paigaldanud selle pisut uuemat tüüpi moootori.... meil kutsutakse seda kumera p....ga mootor. :D Ei pistikuid ega midagi...elektrisüsteem ka kuidagi kokku miksitud. Võtsin lahti ja avastasin,et kollektor hirmsasti ära kulunud.

Pilt

Proovisin ka kollektorit üle treida aga kohe lendas krõpsti laiali...... seal lihtsalt polnudki enam metalli vaid õhuke nagu paber. Nojah,rohkem sellist mootorit majas polnud,kui välja arvata mõned traktori süsteemid mida ei tahtnud ära lõhkuda. Võtsin siis aidast sületäie vanu mootoreid ja hakkasin otsast proovima. Esimene nagu krõbises pisut aga suurt ei midagi. Võtsin lahti ja ankur täitsa õhtal,sama häda. Harjad olid vase täitsa ära kulutanud. Järgmine ette. Sellega sama lugu aga punasesse juhtmesse voolu andes ei mingit krõpsu... ju siis mähis ära. Ankur oli aga täitsa korralik. Võtsin siis ja panin kahe peale ühe kokku. Laagrid said ka korralikult määritud ja ennem kõik lahtine tolm eemaldatud. Sai ka vahepeal sõbrale helistatud ja uuritud natuke seda elektri asja.

Põhiline asi mis selgeks sai ja mida ka sõbraga arutasime---- riiulid võivad olla lookas aga midagi head pole,kõik on ära lüpstud osad. Kui vaja läheb siis pole midagi väga asjalikku. Seega soovitan soojalt,et kes tahab oma Mosset ikka pidada,varuge nii vurri ja klaasipuhastaja mootoreid,neid ikka läheb. Kui ankrul kollektor ära kulub,pole midagi enam teha. Pealegi neid vedeleb veel igal pool.
T.

_________________
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 04 Dets 2017 19:49 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Postitusi: 1460
Asukoht: Viljandimaa
No nii,nüüd sain selle klaasipuhastaja süsteemi jälle enam-vähem toimima. Selge on see,et autole on paigaldatud VAZ-i lüliti roolisamba külge. Selline ta on aga välja arvatud selle vahega,et üks pistik on kitsam ehk kuue klemmiga. Huvitav mis autolt see pärit võiks olla? Pildil peaks olema VAZ-i oma.

Pilt

Pilt

Järsku on keegi kokku puutunud asjaga.

T.

_________________
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 04 Dets 2017 20:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Postitusi: 3836
Asukoht: Läänemaa, Palivere
Kas superluksil pold lõpupoole ka see kolme kangiga mehhanism? Või siis minu käes olnud isendil oli see samuti ise peale pandud...

_________________
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 4 x 412 , 2715, 426E pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 90 mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 05 Dets 2017 00:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Postitusi: 2053
Asukoht: Tallinn
3 kangiga oli AZLK 2140 SL, ehk parempoolse üksiku kangiga sai kojamehed tööle ja esiklaasile vett peale mulistada

_________________
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 05 Dets 2017 01:20 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Postitusi: 1751
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Piltidel olev paistab olevat identne VAZ-2106-l kasutatavaga, sellel on 3 kangi ja samasugused pistikud.
Edit: pilt http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/19169739

_________________
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429


Viimati muutis Edel, 05 Dets 2017 22:34, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 05 Dets 2017 07:38 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Postitusi: 1460
Asukoht: Viljandimaa
Tänan.
Nüüd jääb veel välja uurida,et mis variant see on millel mõlemad suured pistikud kuue juhtme jaoks.
Selle auto eelmine omanik oli raadioamatöör... ei mõista öelda,kas elektri asjad tema kätetöö.. :D Igaljuhul on kõik pudru ja kapsad. Igale poole on paigaldatud tänapäeva autode releesid... juhtmete peale on lükatud mingid lisajuhtmed.... peaks tegema mõne pildi.

T.

_________________
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 15 Dets 2017 15:08 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Postitusi: 1460
Asukoht: Viljandimaa
Paar pilti siis nendest elektrijuhtmete ühendamisest:

Pilt

Pilt

Millega tegu ja kas on usaldusväärne ühendus? :)

T.

_________________
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 17 Dets 2017 14:12 
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Postitusi: 1893
Asukoht: Tartumaa
Stern ilmselt teab vastata,kas 2140 SL ja VAZ 2106 lülitid on samad?
Ma olen arusaanud,et peaks samad olema aga mine sa tea.

_________________
ex AZLK 2140 1986,ex IZ 2715 1985. Praegust MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 17 Dets 2017 17:26 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Postitusi: 3836
Asukoht: Läänemaa, Palivere
MAZ kirjutas:
Stern ilmselt teab vastata,kas 2140 SL ja VAZ 2106 lülitid on samad?
Ma olen arusaanud,et peaks samad olema aga mine sa tea.


No kolm kangi tal oli aga kas täpselt samad, ei tea pead anda. Igatahes ju siksi variant kõvasti mugavam kui see mosse originaalsüsteem.

_________________
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 4 x 412 , 2715, 426E pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 90 mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 670 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 67  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 29 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
cron
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7