Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 10 Dets 2019 00:45

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 584 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 19 Aug 2017 12:50 
Kasutaja avatar

Liitunud: 05 Veebr 2009 12:29
Postitusi: 424
Asukoht: Pärnu/Tartu
Väga kenas säilivuses masin! Kuigi veneaja lõpu kvalireedilangust ja minnalaskmist hakkab hulganisti silma, nt. olematu roostekindlus ja katusepleki ning tagapiilari ühendustkoht jne. Aga eks see oli kõigi rahvaautodega nii (mõtlen siksi ja sapakat).

Tekkis kohe küsimus et kas tagaotsa on ise tõstetud või peakski "tutikas" mosse nii kõrgel istuma?

Moootri number on ka aukartustäratav 6 ja pool miljonit 412 mootorit tehtud juba 1989. aastaks. Tõenäoliselt tehase originaalaku ka minu jaoks seninägematu haruldus. Originaalitaastajate jaoks oleks kuldaväärt asi, tänapäevane aku või sisu sisse ja ongi originaal aku olemas. :)

Edu!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 19 Aug 2017 13:49 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Postitusi: 844
Asukoht: Muhu saar
Kõik,mis küljes,kõik originaalis jah. Ka tagavedrud originaalses konditsioonis. Auto omanik pmst pole sellega suurt sõitnudki,veelvähem auto kallal miskit ümber teinud.
Praeguseid mõtteid mõlgutades seda isendit ei ole plaanis originaali jätta,kange tahtmine on vana kooli esiotsa selle külge ehitada. Kõik muu jah,jääks samaks.

_________________
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 14 Okt 2017 13:09 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Postitusi: 844
Asukoht: Muhu saar
Nii,nüüd siis viimasest isendist mõni rida siia kirja panna.
Esmamõtted olid jah,sellised,et retsin esinina ära ja panen vanakooli nina aga see mõte jääb siiski mõtteks. Jätan auto sellisena nagu ta loodud on. Ning kõigepealt teha masin sõidukõlbulikuks. Alustasin sidurist-piduritest. Originaalis BSK oli sees (vist,sest värvus neil vedelikel ei liigitunud mitte ühegi praegu kaubandusest saadaolevate pidurivedelikega) ja uueks vedelikuks sai DOT 4. Sellega seoses said siis kõik sidurisilindrites ja pidurisilindrites olevad mansetid ära vahetatud,pluss torustiku pesu. Tagumised pidurisilindrid olid lootusetult kinni,nende lahtilõhkumisega vaeva nägema ei hakanud ja sinna said siis uued pandud. Esisupportid olid seest ilusad,ei kulumisjälgi ega korrosioonikahjustusi,ainult uued kummiosad ja kokku tagasi. Mis kõige mõnusam - kõik poldid,mutrid keerasid ilusti lahti. Ei ole kuskilt nurki maha keeranud või puruks keeranud. Eriti pelgasin esimesi piduritorusid,kus toru läheb üle voolikule ja tagumised silindriühendused. Lollimoodi sai neid ühendusi enne ka leotatud.Igatahes süsteemid said lahti,puhastatud,uued detailid ja kokku jälle kõik. Ning asjad toimivad ilusti,ei lekkeid ega muid kõrvalnähtusid.
Järgmisena võtsin ette jahutussüsteemi. Kuna tol ajal kasutati usinalt tosooli ja tosool pika seismise peale hakkab kristalliseeruma,siis tekkisid tõsised kahtlused teatud sõlmede suhtes. Nagu veepump,termostaadipesa,alumine kolmik. Ja kahtlustel oli tõepõhi all. Veepumba kanalid olid tummiselt ära kristalliseerunud,pump ei kõssanudki,kui üritasin teda ringi ajada. Samamoodi alumine kolmik,millel oli ka korralik kristalliseerumine toimunud. Termostaadipesa õnneks oli rahuldavas seisukorras.Kõik need said siis ära puhastatud,kokku pandud,tosool sisse ja järgmiste tööde kallale,milledeks siis õlivahetused. Mootoris,kastis,tagasillas. Need tööd tehtud,kohe poodi uue aku järele. Ja saabus tõehetk :) Et kas... Esmane käivitus võttis ikka aega küll aga lõpuks sai siis tuli mootorisse. Õlisurve korralik,laadimine toimis,veetemp ka hakkas tasapisi kerkima. Lasin mootoril kuni 90kraadini töötada,seejärel seisma. Järgmisel päeval lambiga kõik mootoriümbrus ja salong üle vaadatud - oli üks leke ja seegi salongiradikal.
Proovisin siis ka pisut sõita. Garaažist välja ja õues pisut sinnatänna ning kohe garaaži tagasi. Sest sidur tegi võõrast häält ja hooratas viskas ülemistest avaustest metallipuru välja. Sidur laiali ja põhjuseks survelaager,mille pesas polnud enam grafiiti. Eks metall metalliga teeb puru :) Panin kaasaegse laagril surveka sisse. Ja katsetusel tekkisid kohe kõrvalnähud,sidur hakkas koha pealt minekul hullusti vibreerima. Kui sidur lahutatud-pole probleemi. Kui vedu taga - pole probleemi. Just minekul,sidurit päästes hakkab vibra pihta. Nii edaspidiselt,kui ka tagurpidiselt. Vana jäänukiga sellist probleemi ei täheldanud. Vähemalt mälus sellist kohta ei esine :) Võtsin kasti maha ja sidurikoja august sisse piiludes ei leidnud miskit kriminaalset. Ainuke asi,et survelaagri asukoht ei olnud tsentris. Pisut vasakul pool. Võib see põhjust olla? Teoreetiliselt võib aga kindel pole.
Karbussiga käisin ka ksf Partnermosse juures. Võtsime lahti,kiikasime sisse,ujuki tasapinda sai korrigeeritud,sisemine puhastus ja kokku tagasi. Töötab küll aga mitte hästi. Tühikäigul nati plödiseb ja 50 km/h sõites hakkab katkuma. Tuleb teemaga tegeleda.
Ja siis viimasena salongipesu. Ei olnud seda keegi poest tooduna seest kordagi vist kraaminud. Ja eks seismisega ka tekkinud seda tolmu ning sitikaid. Terve päev läks pesu peale. Juhiistme padjanaha rebendi õmbles ka sadulsepp kinni,seega salong timmis. Seejärel veljed,veljekapslid,iluvõre liivapritsi ja seejärel värvimisse. Tulemus timm,eks kui ilmad ilusamaks lähevad,siis saab auto ka väljas korralikult ära pesta ning pildimaterjali ka teha.

_________________
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 14 Okt 2017 16:13 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Postitusi: 844
Asukoht: Muhu saar
Siduriprobleemi lahendas kettavahetus. Õigemini leevendas. Õrn vibra nagu oleks veel jäänud.

_________________
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 22 Okt 2017 12:48 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Postitusi: 844
Asukoht: Muhu saar
Kuna ilmad veel kinnitasivad,siis sai ette võetud mootori töö. Sõites 50-60km/h polnud sõit ühtlane,tekkis siuke nö."katkumine". Vahetatud sai karpasid,düüse ja lõpuks peale tagasi pandud originaalsüütemäng aga tolku ei miskit. Kui veidi tooreklappi sikutasin,siis läks oluliselt paremaks see asi. No selge,kuskilt tõmbas lisaõhku. Karpatihedid välistasin ja vaatasin üle voolikumajanduse,see oli korras. Siis hakkasin üle pingutama sisselaske kollektori mutreid ja ahhaa - esimese silindri ülemine mutikas täitsa lahti ja põhjuseks pandud vale sammuga mutter,mille keermestust polnud ollagi. Tikkpolt õnneks oli retsimata,muudkui uus mutter otsa ja kinni. Ning sõitma. Ja rõõm,sõit muutus ilusasti ühtlaseks.
Järgmisena juhiukse klaasitõstuki süsteemi lahkama. Klaasi üles tõstes keerab klaasi viltu,esiosa keerab alla,tagumise tõstab üles. Käega uuesti sirgeks,natuke saab tõsta ja siis keerab end jälle viltu.
On kellelgi samad sümptomid olnud? Saab seal miskit regullida?

_________________
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 22 Okt 2017 14:31 
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Mär 2010 12:26
Postitusi: 520
Naga mis peaks siinis üles-alla jooksma on ära pudenenud.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 22 Okt 2017 15:08 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Postitusi: 3760
Asukoht: Läänemaa, Palivere
Ühte siini hoiab üks metalljulla paigal. Kontrolli kas too alles. Kui ei. Saabki siin liikuda ja aken viltu vajuda.

_________________
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 3 x 412(osa IE osa mitte) , 2715

Kokku omanud 69 mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 22 Okt 2017 15:15 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Postitusi: 844
Asukoht: Muhu saar
Jupid-tükid kõik olid alles. Aitas määrimine. Nüüd käib ilusti.

_________________
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 22 Okt 2017 21:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Postitusi: 2031
Asukoht: Tallinn
Ja vaata nüüd eksole, milles võib viga olla katkumisel ! Sõidad ja kirud karbussi ja vahest kirud ka karbussi korrastajat parandajat :D

_________________
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 22 Okt 2017 22:42 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Postitusi: 844
Asukoht: Muhu saar
Hee...no ma olin ju ise ninapidi juures,kui asi lahti käis :D Seega kirumine jääb õigustatult nõuks. Aga üks asi jäi meil küll vaatamata - CO kruvi tihend. Nii,kui lahti selle keerasin,pudisesid tükid välja. Õnneks oli uus karbist kohe võtta.

_________________
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 584 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7