AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
raxy18
Postitusi: 37
Liitunud: 30 Aug 2009 19:58

AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitus Postitas raxy18 »

Pilt
no niii nüüd siis lõpuks see tõehetk ja ohh imet pilt ilmuski siia

ESMALT MUIDUGI TAHAKS VABANDUST PALUDA EELMISE TEEMA PÄRAST

toorik millele hakkan projekti ehitama on siis selline.sain sellle projekti sellisena ja kui ostsin selle siis öeldi kohe et parem kui teise doonoriks kõrvale võtad.kuna kere oli juba ammu ennne mind laiali võetud pulkadeks ja liivapritsist läbi käinud siis ei tea ma ju kuda masin üles tagasi ehitada(ise lammutanud ju pole ja varasemat kokkupuudet ka pole).
nii siis saigi paari tuhande krooniga soetatud doonor:
Pilt
foorumlaste käest loodan muidugi abi saada nii 402-le omaste iludetailide näol kui ka heade ja kasulike nõuannetega
nagu näha on see masin ka kõvasti päevi näinud kuid tiivad on head ja kahest kapotist saan ühe üsna kõbusa kokku teha(sellel ees alaservas uss kõvasti närinud aga teisel kõvasti keevitatud kapotti ja too mõnusalt kõver)
aga siit tulekski juba üleskutse klubikatele et ehk on kellegil M402 munaga esimest iluvõret(mul millegipärast mõlemad M403 iluvõrega....ei tea kas vanasti tuuniti autosid nii või olid originaalid liiga kätte saamatud) ja tagumisi originaal tulesid (kolmest osast).
Pilt
Pilt
katus on nii öelda toorikul ilusti sirge ja põhi on kaa suht hea, pisut peab ikka keevitama ja sätitama. Ainus mis mulle muret teeb et peale liivapritsi on kere natuke jama värviga üle krunditud.
Pilt
hetkel kahe poldiga küll tiivad küljes mis tal olid ka enne lahti võtmist aga need siia ei jää (plaan teise küljest tiivad võtta ja siia panna), kuna need tiivad on küll kenasti taastatavad aga nendega tegelen hiljem kui järgmist tegema hakkan (toonorit kui muidugi kerelt väga suuri rooste ussi üllatusi välja ei tule). muidugi mul olemas ka plastik tiivad kuid minu arust jäävad nood originaalsusest väga kaugele.
Pilt
need siis südamed millest peaks ühe korraliku kokku saama...sealt kust tooriku sain sealt saan ka remondi komplekti(tavoti ja rasvapaberi sees kolvid, kepsud, väntvõll, nukkvõll, nookurid, klapid, saaled, plokikaase tihendi).kevadeks loodan siis mootori remondiga maha saada.Kahju aind et mootorid pole originaalid.

Sel sügisel siis plaanis veel ka plaanis kere keevitustööd ära teha....kui väga hästi läheb siis ehk järgmisel sügisel saab juba ametlikult eesti maanteedel ringi vurada.
Kasutaja avatar
RoTT
Postitusi: 115
Liitunud: 04 Veebr 2009 20:23
Asukoht: Märjamaa ja Tallinn

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitus Postitas RoTT »

Mis 402-el mitte 401-le sarnane mootor polnud? Need pildil olevad on ju 403/407/408 mootorid? Parandage kui eksin.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitus Postitas MAZ »

Päris huvitav asi, lõpuks peale pikka avidlemist sai see projekt ka üles :beer
Nii ütleksin oma sõna sekka, algmaterjal on hea, kui kere keevitamist ei vaja ja plekid ilusad sirged siis
peaks ütlema,et õnnestunud ost.
MZA 402 kohta mõned faktid:
*tulevõrud- originaal tulevõrud on ümarama kujuga nagu siin http://www.autogallery.org.ru/k/m/m410zr.jpg , tavaliselt pandi originaal tulevõrude asemele
Veomasinate või ka Moskvitš 408/412 omad! originaal tulevõrud on vähestel säilinud, toorikuid liigub laatadel aeg ajalt peab kastidest otsima.
*402 pole iilagi selliseid küljeliiste nagu M407,403.
*Originaal reflektorid/tuleklaasid M402 on sellised: http://www.autogallery.org.ru/k/m/58m402ls.jpg
Klaas on keskelt luubiga!
*M402 mootor on analoogne M401 kuid mootori plokil on kiri 402*000000(mootori nr), vahe M401 omaga on
selles,et kas mitte 402 mootoril saalede mõõt polnud teine???
Minu teada paigaldati M402 ainult püstklappidega mootoreid tehasest?
*Käigukast on 3 käiguline ja M401 oma peaks sobima 1:1

Hetkel sellised tähelepanekud

Üldine info 402 kohta: http://www.autogallery.org.ru/m402.htm
Tehase reklaam: http://www.gazeta.ru/2001/04/14/images/ ... ich402.jpg
Ameerikalikus stiilis, neid valgeid rehvi rante ma kommenteerida ei oska!
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
raxy18
Postitusi: 37
Liitunud: 30 Aug 2009 19:58

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitus Postitas raxy18 »

RoTT kirjutas:Mis 402-el mitte 401-le sarnane mootor polnud? Need pildil olevad on ju 403/407/408 mootorid? Parandage kui eksin.

jaa need mõlemad mootorid on 407 omad....ploki peal on vastava teemaline kirje.aga jahh miskipärast vanasti paigaldati need mootorid 402 peale....kuigi jahh 402 originaal mootor palju õhema plokikaanega ja sarnane 401 mootoriga
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitus Postitas Edel »

407 mootor 402 omast võimsam ja usun,et oli ka kättesaadavam. Ka oli 407 levinum mudel.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitus Postitas MAZ »

Pean oma 402 kataloogi linna tassima :evil , muidu kasutajal Edel on õigus selles osas , mis puudutab mootoreid.
Küsimus oli tihti ka selles,et mingi aeg 402 mootorile polnud osasid saada ja siis asendati need 407-408 omadega, käigukastide osas ei oska öelda, seal võis ka muid põhjuseid olla.
Teine asi on ka see,et M401-402 mootorid töötavad kütuse A-66 pealt, mis on väga madala oktaan arvuga.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
raxy18
Postitusi: 37
Liitunud: 30 Aug 2009 19:58

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitus Postitas raxy18 »

käigukastide osas ei oska öelda, seal võis ka muid põhjuseid olla.
Teine asi on ka see,et M401-402 mootorid töötavad kütuse A-66 pealt, mis on väga madala oktaan arvuga.[/quote]


nu eks käigukastiga on ka vist mingi erinevus või on doonormossel käimakast ümber ehitatud.
aga kas siis M400/401 mootoreid ei võigi toita tanklast saadavate kütustega....põletab klapid läbi vist.aga mis kütet siis need mehed oma masinasse panevad
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitus Postitas MAZ »

raxy18 kirjutas:käigukastide osas ei oska öelda, seal võis ka muid põhjuseid olla.
Teine asi on ka see,et M401-402 mootorid töötavad kütuse A-66 pealt, mis on väga madala oktaan arvuga.

nu eks käigukastiga on ka vist mingi erinevus või on doonormossel käimakast ümber ehitatud.
aga kas siis M400/401 mootoreid ei võigi toita tanklast saadavate kütustega....põletab klapid läbi vist.aga mis kütet siis need mehed oma masinasse panevad[/quote]

Vastab nii,et võib ikka tankida ka E95 paaki ainult asi selles,et klapivahed peab paika panema vastavusse kütuse
oktaan arvuga. Ma ei tea palju küll nt kaane lihvimine juurde annaks,kuid võimalik,et see asja ka parandaks.
Samas mega kõrgeks survet ajada ei saa vandel püstklappidega mootoritel. Jätan siiski selle osa mõne targema foorumiliikme kommenteerida, kes on rohkem sellega kokku puutunud.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitus Postitas Edel »

400 ja 401 käigukastid on teistest mudelitest erinevad ja neid alates mudelist 402 paigaldada ei saa.
Mis "kanget" kütust ja A-66 jt. "lahja" bensiiniga töötavate mootorite kohta puudutab siis pidi müügil olema bensiini lisandeid madala oktaaniarvuga bensiiniga töötavatele automootoritele. Ise pole neid kasutanud nii et rohkemat ei tea.
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 520
Liitunud: 02 Veebr 2009 20:16
Asukoht: Tartu

Re: AZLK 402 1958a. ja M402 1957a. raxy18

Postitus Postitas marko »

Vabalt võib sõita ka tänapäevase 95-ga ja ei juhtu sellest midagi,lihtsalt seada süütenurk sobivaks.See klappide põlemise jutt ka pole päris õige,klapid põlevad pigem lahja küttesegu tõttu.Tänapäevane beno on piisavalt kvaliteetne ja nii kergelt detonatsiooni ei tekita.Üldiselt antakse tehase poolt ette mootorile oktaan arv millest madalamat kasutada ei soovitata :)
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Vasta