Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 14 Dets 2019 15:36

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: IZ 412 1989 jaanusn
PostitusPostitatud: 28 Aug 2017 15:14 
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Aug 2017 10:52
Postitusi: 15
Asukoht: Saku, Harjumaa
Tere!

Seoses sõbra poissmeeteõhtuga tekkis soov rentida paar vene päritolu masinat, kuna keegi eriti laenata ei tahtnud ja viimasest oma mossest möödas juba 20 aastat hakkasingi otsima. Käisin mõnda Eestis pakutavat ka vaatamas aga odavamad olid päris koledad ja korralikud hirmus kallid, kuna aeg surus ka peale sai võetud ette sõit Lätti-Leetu ja olemas ta oligi.
Viimase 4 aasta jooksul olnud "uue" omaniku käes ja sõitnud ca 500 km (tundub et täiesti kätt külge panemata). Enne seda on autot hästi hoitud ja talviti sõitnud pole.


Pilt


Eestisse sõitis kohe omal jõul. Siin peale ARKi sai korrastatud pidurid: peasilinder ja supordid remontkomplektiga kõik uued mansetid ja ette uued klotsid, taha uued silindrid ja kõik voolikud vahetatud. Edasi uued küünlad, juhtmed, jagajakaas, vahetatud õli tosool ja genekarihm ning tagatule klaasid ja ülevaatusele. Aga läbi ei pääsenud, heitgaasid üle normi.
Sai lastud regulerida ja sätida ning vahetati ka karbussi membraan aga ei saanud paremaks, peale survete mõõtmist selgus et teise silindri surve ainult 4,5 (ülejäänud 9,5-10).

Nüüd peab siis natuke koduümber mosset nautima ja talveks leidma garaazi ning mootori lahti kiskuma.


Viimati muutis jaanusn, 28 Aug 2017 15:39, muudetud 7 korda kokku.

Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412 1989 jaanusn
PostitusPostitatud: 28 Aug 2017 15:20 
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Aug 2017 10:52
Postitusi: 15
Asukoht: Saku, Harjumaa
Lugesin küll õpetusi aga pildi lisamine ei õnnestunud sellele vaatamata

Uurisin veel ja sain selle pildi asja ka selgeks :)


Viimati muutis jaanusn, 28 Aug 2017 15:41, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412 1989 jaanusn
PostitusPostitatud: 28 Aug 2017 15:26 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Postitusi: 2031
Asukoht: Tallinn
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

_________________
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412 1989 jaanusn
PostitusPostitatud: 14 Sept 2017 13:38 
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Aug 2017 10:52
Postitusi: 15
Asukoht: Saku, Harjumaa
Tere spetsialistid.
Mul teile üks rumal küsimus aga kuna pole ise suurem asi spetsialist loodan et aitate.
Nimelt käsil blokikaane remont ja nüüd küsimus klapisääretihendite paigalduse kohta.
Vanad tihendid olid lihtsalt kummirõngad mis käisid klapisääre ülaosas olevasse alumisse soonde, uued tihendid aga "seeliku" ja metallist vedruga, kas need peaks panema ka sellsse klapisäärel olevasse ranti või päris alla. ehk juures oleval pildil kumb on õige kas oranz või roheline?

tänan vastajaid juba ette

Pilt


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412 1989 jaanusn
PostitusPostitatud: 14 Sept 2017 15:29 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Postitusi: 845
Asukoht: Muhu saar
Punasega märgitud. Aga asi selles,et sisemised klapivedrud pistavad "kübarate" küljed nahka suure tõenäosusega.Sisemise klapivedru ja klapi juhtpuksi ülemise osa vahel pole ruumi just palju ning kübaratüübiline klapisääretihend on suhteliselt paks.Kui kübara paika lükkad ja sisemise vedru ka paika paned,siis näed ära,et kas vedru hakkab vastu käima või mitte.Ning need kübarad tuleb väga ettevaatlikult paika lükata,et sooniv vedru katki ei läheks. Mossel on ette nähtud vaid O rõngastihend klapi otsas olevasse soonde.

_________________
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412 1989 jaanusn
PostitusPostitatud: 15 Sept 2017 09:42 
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Aug 2017 10:52
Postitusi: 15
Asukoht: Saku, Harjumaa
Tänud hr. Muhulane, sisemised vedrud läksid tõesti väga tihkelt ümber tihendi, aga panen kokku ja eks kunagi uuesti avades ole näha mis sealt järgi jääb.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412 1989 jaanusn
PostitusPostitatud: 15 Sept 2017 19:29 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Postitusi: 3760
Asukoht: Läänemaa, Palivere
Võimalusel soovitaksin kasutada ikka lääne masinate omasi...enda rallikale sai nüüd mingid volkari omad sisse. Aga seda muidugi lihtsam siis teostada kui vaja juhtpukse vahetada..siis saab puksi ülemisele otsale kohe vajalikud sooned sääretihendi jaoks sisse freesida...võin teinekord arvutis tehtud juhtpuksi mudeli pildi panna mille järgi lasin need endale treida...kui huvi näha.

Ja need mütsid- SL omad mul kenasti kestnud, väljalaske omad paar korda ära lõhkunud, selliseid mina VL poolele enam ei pane. Ei pane üldse sinna midagi ja asi väga timm.

_________________
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 3 x 412(osa IE osa mitte) , 2715

Kokku omanud 69 mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412 1989 jaanusn
PostitusPostitatud: 18 Sept 2017 10:47 
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Aug 2017 10:52
Postitusi: 15
Asukoht: Saku, Harjumaa
Nädalavahetusel võtsin naabri härra abiga MeRKa vana plokikaane maha. Teise silindri väljalaskeklapi kohal oli korralik õunake, alumine osa õnneks tihe. Sai remonditud plokikaan peale tõstetud ja enamus vaakumi otsasid pimedaks tehtud (mootorit muidu ühtlaselt käima ei saanud -voolikud vanad, rabedad ja katki - ei teagi kas jätta nii või peaks ikka uued voolikud peale panema?) Täna hommikul sai auto ülevaatuselt läbi. Nüüd on see leedulanna ametlikult Eestimaa teedel. Aitähh kõigile kes aitasid, nii jõu kui nõuga nii kohapeal kui siin.
Saab enne talve veel mõned sõidud teha ja loodetavasti järgmine aasta ka mõnel üritusel osaleda ning teiste mosse inimestega tutvuda :)
Järgmine samm autoga on katuse raam korda ja peale tagasi, siis võiks juba mosseklubi kleepsu ka aknale panna.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412 1989 jaanusn
PostitusPostitatud: 18 Sept 2017 14:47 
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
Postitusi: 1808
Asukoht: Linnuvabrik
jaanusn kirjutas:
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/445/34/01112670370bdfd.jpg


Tuttav pilt :D Mul oli kunagi sama teema.
http://wax.planet.ee/album/412/2012-03-11.jpg


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: IZ 412 1989 jaanusn
PostitusPostitatud: 18 Sept 2017 23:23 
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Postitusi: 1712
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Mootorile on veega "sisepesu" tehtud? Siis võib nii juhtuda, kui korraga liiga suur annus vett sisestatakse. Ise pole kunagi teinud.

_________________
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Mossekene ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7