1. leht 1-st

AZLK 2140-117 EHK SL 1985 Keenius

Postitatud: 27 Okt 2017 11:55
Postitas keenius
Tere

Teen ka siia oma Autost teema.

Sisse juahtuseks.
Esimene auto millega liikluses osalesin oli moskvits 2140 1982 aasta masin.
Sellega ma sõitsin 1998-2000 aasta lõpuni kuni vahetasin selle arvuti vastu.
Aastal 2007 aastal tuli minu juurde naabri mees kes ütles et, kas tahaksin tema mosset omale.
Diil oli selles et, pidin ta autole paigaldama oma raha eest kärukonksu (konks läks Hundai GETZ-ile ja maksis vist 1000 eeku).
See Mosse oli 2140 1984 aastast heas korras ja eelmine aasta (2006) läbinus ka ametlikult üle vaatuse. Jätsin selle auto seisma.
Seega sain oma teise mosse omanikuks ja selle autoga polegi liikluses osalenud kuna 2014 aastal proovisin auto ülevaatuseks korda seada aga lõppes see mootori lailai lendamisega.
Terve nädal proovisin autot normaalselt tööle saada aga ei õnnestunud. See mootor töötas ideaalselt kuni umbes 2000 pöördeni aj peale seda hakkas lämbuma ja karpast emulsiooni tagasi üles suruma.
Kontrollisin omast arust kõike. Keti märk oli paigast ära, tegin uue karpa , jagaja, vahetasin küünlad kontrollisin klappe jne aga mootor ei hakkanud käima korralikult kuni see üks päev lihtsalt kolinaga seisma jäi. Kiskusin mootori lahti ja siis avastasin mis sel viga oli. Nüüd tuleb minu jaoks huvitav osa: Mootor ei töödanud selle pärast et, 2-l silindril oli sisemised klapi vedrud puru, ei märagnud neid millegi pärast klapi vahede kontrollimisel. See oli põhjus miks mootor korralikult pöördesse ei läinud. Sisselakse klapid ei jõudnud sulguda suurematel pööretel. Ja vedrud oli puru teisel ja neljandal silindril. Aga mootor läks laiali hoopis esimesest silndris kus klapi taldrik kukkus varre otsast ära ja hävitas kolvi ning ka plokikaane. (pildid lisan Hiljem).

Nüüd oli siis nädal kulunud et, saaks jälle mossega sõita mis lõppes purunenud mootoriga.
Võtsin kasutusele varuplaani ja hakkasin otsima oma noorpõlve unistuse mosset. See oleks pidanud olema ideaalis punane SL.

Tuleb osta uus auto.

Uurisin kõike SL mossesid mis tol hetkel müügil oli. (hinnad oli 400-3000 eurini)
Enamus olid pikalt seisnud ja vajasid palju tööd et tänavale saada. Saatsin paljutele müüjatele kirja ja küsisin masina kohta.

Üks päev helisel telefon ja küsiti kas soovin jätkuvalt mosset osta. Küsisn mis auto on pakkuda. algul oli jutt 2140. Natukese aja pärast selgus ikkagi on tegemist SL versiooniga.
Auto oli saadud äilat ja enamus aja seisnud läbi sõit 60tuhi. Ning kirjelduse et all on uued rehvid. Hinnaks oli 1200 euri kuulutuses.
Otsustasin seda vaatama minna. Kohapeal selgus et, auto on seisnud küll aga viimased 5 aastat kase puu all. Sellest ka katus laineline ja salongi oli sattunud vett esiklaasi tihendi vahelt.
Seega auto väljast samblane ja seest hallitas. Üldine seis oli peaaegu komplektne. Puudu oli plastik ilukilbid, raadio mõned polstrid jalgade juurest.
Auto ise käivitus ja sõitis nii võrd kui võrd. Rooli ots oli loksuga. Ostsin selle auto 650 euriga ja tegin kindlustuse ning sõitsin koju.
https://drive.google.com/file/d/1-FDaam ... sp=sharing

Re: AZLK 2140-117 EHK SL 1985 Keenius

Postitatud: 30 Apr 2018 09:15
Postitas keenius
Auto talve unest äratatud. ( käivitus koheselt peale bensu üles pumpamist)
Pühapäeval Tagadi laadale minek.
Tuleb umbes 250km sõitu.

Re: AZLK 2140-117 EHK SL 1985 Keenius

Postitatud: 01 Juun 2020 13:29
Postitas keenius
Olin pikalt oma mossele valu velgi tahtnud.
Nüüd hiljuti netist otside leidsin sobiva poldivalemi ja mõõduga valukad.
Enne ära otsmist sain aru et keskava tuleb ringi teha.
Hakkasin siis uurima mis see keskava mõõt olema peaks , ja sellest koorus välja päris keeruline olukord.
Netist leitsin et Velje valem peaks olema 5x114,3 ja ava 73mm Mis on tegelikult vale. (tehase velg on 5x115 ja kesks ava 80mm isegi 81mm) Ofset 33mm
Esirummu mõõtes ja ja taga pool assi sain mõõduks keskavale 75mm.
Seega lasin velje keskavad 75mm peale teha ja 20mm sügava.
Jama aga selles et nüüd ei taha esirummu tavoti kapslid ära mahtuda.
Erliliselt lollilt on see mosse rummu ja ketta lahendus tehtu.
Tagumisele sillale polegi eriti vahet mis velja alla paned kuna kesk ava seal ei takista.
https://drive.google.com/file/d/1SokSgh ... sp=sharing

Re: AZLK 2140-117 EHK SL 1985 Keenius

Postitatud: 19 Aug 2020 11:12
Postitas keenius
Lõpuks sain ka enne kokkutulekut teised rattad alla.
Nüüd on täitsa viisakas sõita kohe.(ei vibreeri enam 80km/h vastikult)
https://drive.google.com/file/d/1AyLW75 ... sp=sharing

Re: AZLK 2140-117 EHK SL 1985 Keenius

Postitatud: 19 Aug 2020 15:57
Postitas keenius
Mõniaeg tagasi sai peale pandud uus veneaegne karpa.
Peaaegu sai hea kuigi ootaks paremat sõidu sujuvust.
Küttekulu on mõistlik mõõtnud veel pole aga arvan 7-8 vahele.
https://drive.google.com/file/d/1l-euee ... sp=sharing

Re: AZLK 2140-117 EHK SL 1985 Keenius

Postitatud: 20 Aug 2020 10:37
Postitas keenius
Täna on veel vaja kiirelt kärukonks paigaldada et saaka Skifi haakesse võtta.
https://www.youtube.com/watch?v=uPt0qWstaTE.


Eks ole veel nats kohendamist et julgeks Saaremaa reisi ette võtta.

Re: AZLK 2140-117 EHK SL 1985 Keenius

Postitatud: 28 Jaan 2021 12:32
Postitas keenius
Talvel tuleks teha ettevalmistusi suveks.
Seega sai ostetud veel üks skif M2 .
ei ole osalenud liikluses seega 30 aastat vana uus asi. (telgid puudu)
Ostsin selle pärast et enda oma täiuslikumasse komplekti saada.
Nagu ikka vene ajal tehti asju nii kuidas sai hetkel teha.
Mõlemad skifid on M2 versioon aga erinevusi ikka jagub.
Alustades veopea kinnitusest ( umargune vs kandiline)
ühel on valgus lamp teisel ei .
Eks vaatan päevavalgel mis veel erinevused on.
Kes arvab et oleks ka mingeid osasid vaja , võib küsida äkki saame kokkuleppele. ( pabereid ei ole arvele ei saa vist)

Re: AZLK 2140-117 EHK SL 1985 Keenius

Postitatud: 13 Aug 2021 10:56
Postitas keenius
Ülevaatus läbitud. (käsipidur piiripealne)
Lisaks pidi esimest vasakut suunatule pirni mudima. (otsustas õigelt hetkel mitte põleda)muide vasaku suunetule mitte töötamisel kukub ülevaatuse läbi!

Nüüd siis ettevalmistused Suvesõiduks.