1. leht 2-st

IZ 412IE, 1986, AndreK

Postitatud: 21 Jaan 2018 23:05
Postitas AndreK
Tere

Auto omanikuks sain ühel laupäeva õhtul juhusliku emotsioonipuhangu käigus. Vene masinatega on varemgi kokkupuuteid olnud, kuid mosset pole varem omanud.

Auto ajaloost väga palju ei tea, kuid ARK näitab, et on registreeritud Eestis uuena. Kuna numbrimärk on ehk veidi ebatavaline, siis äkki see viitab midagi auto esimese omaniku kohta? Mingi tollase asutuse lühend(929 IAC)?

Üldiselt oli masin suhteliselt viisakas seisus, jama oli ainult see, et keegi oli mingil ajal ilusa originaalvärvi pintsliga üle värvinud ning "uus" värv oli võrreldes originaaliga teist tooni. See aga pole probleem, auto saab nagunii tervenisti üle värvitud. Üks läbiva roostega koht oli ka tagumise rattakoopa juures ning näha oli ka, et küljekarbid tuleb vahetada. Põhi on masinal tugev, vajab vaid uut roostetõrjet.
Tehnilise poole pealt tuli koheselt vahetada summutid ning esimesed amordid. Kui millalgi keretööd valmis saavad, siis vahetan kindlasti kõik õlid-filtrid ning vahetamist tahaks lähiajal ka bensiinipump.

Plaan on masinat hoida võimalikult originaalsena, kuidas see välja tuleb, ei tea. Tagumised klaasid saavad tooni, kuid muud "tuuningut" plaanis pole. Masin peab uue värvi alla saama kindlasti enne 10. veebruari kuna Uunikute 17. talverallile olen juba ära registreeritud 8)

Aga nüüd pildid:

Ostes oli masin selline
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Jätkub...

Re: IZ 412IE, 1986, AndreK

Postitatud: 21 Jaan 2018 23:21
Postitas AndreK
Uuel aastal sai hakatud autot lahti võtma ning otsima vahetaist vajavaid asju

Pilt

Karpide vahetus:
Pilt

Pilt

Hetkel käib pahteldus
Pilt

Pilt

Pilt

Kodus telekat vaadates sai tuled puhtaks pestud ning kokku pandud
Pilt
Tagumised kolmnurksuunad on eri tooni, ehk õnnestub leida emmale-kummale paariline, et oleksid ikka samasugused :)

Huvitav oli see, et kerenumbri ümbrus roostetas...arvatavasti kunagi kerevahetus tehtud
Pilt


Samuti on mu "õnnest" veel puudu mõningad asjad, mille kohta ka teema tegin:
viewtopic.php?f=24&t=6229

Re: IZ 412IE, 1986, AndreK

Postitatud: 21 Jaan 2018 23:39
Postitas stern100
Ei ole ühtegi pilti näha. Lae kuhugi ikka ilusti üles ja siis lingi siia.

Re: IZ 412IE, 1986, AndreK

Postitatud: 22 Jaan 2018 00:02
Postitas AndreK
stern100 kirjutas:Ei ole ühtegi pilti näha. Lae kuhugi ikka ilusti üles ja siis lingi siia.
Kas nüüd on näha?

Re: IZ 412IE, 1986, AndreK

Postitatud: 22 Jaan 2018 00:18
Postitas partnermosse
Auto number ei ole eriline. Ida-Virumaal jagati selliseid numbreid omal ajal tähistusega IAA, IAB, IAC ... jne

Re: IZ 412IE, 1986, AndreK

Postitatud: 22 Jaan 2018 10:27
Postitas AndreK
partnermosse kirjutas:Auto number ei ole eriline. Ida-Virumaal jagati selliseid numbreid omal ajal tähistusega IAA, IAB, IAC ... jne
Tartumail põle säärast näinud :)

Re: IZ 412IE, 1986, AndreK

Postitatud: 22 Jaan 2018 19:40
Postitas marek
Kui juba keretööd käsil, siis kerenumbri pleki soovitaks kindlasti üle käia. Sellist kerenumbri vahetusele viitavat plekiserva ei tohiks kindlasti näha olla.
Võib tulevikus hulga probleeme ära hoida. :)

Edu masinaga!

Re: IZ 412IE, 1986, AndreK

Postitatud: 28 Jaan 2018 21:12
Postitas AndreK
marek kirjutas:Kui juba keretööd käsil, siis kerenumbri pleki soovitaks kindlasti üle käia. Sellist kerenumbri vahetusele viitavat plekiserva ei tohiks kindlasti näha olla.
Võib tulevikus hulga probleeme ära hoida. :)

Edu masinaga!
Täpselt nii tegingi, enam pole midagi aru saada.

Re: IZ 412IE, 1986, AndreK

Postitatud: 28 Jaan 2018 21:31
Postitas AndreK
Neljapäeval sai masin värvi alla
Pilt
Mootoril ja salongis on tolm, pildil tundub, et oleks värvitud ilma kinni katmata :P
Pilt

Ning seejärel sai hakata kokku panema
Pilt

Lõpuks nägi auto ka üle kuu aja päevavalgust, mis oli üsna lörtsine :)
Pilt
Pilt
Pilt

Teha on muidugi veel palju. Esiteks peaks põhja puhastama ning tegema korraliku roostetõrje, siis saaks logarid tagasi panna.
Edasi tuleks üle vaadata pidurid, kuna üks tagumistest silindritest lekib. See tuleb kindlasti enne talverallit ära teha, samuti ka õlide vahetus.

Probleem on see, et pole siiani leidnud kusagilt korralikku pagasniku lukku ja klaasipesu paaki(ilma pumbata, vaakumiga süsteemile). Lukuga on see teema, et vanal lukul (pildil paremal) on mõra sees ning ei liiguta lukustushooba. Ostsin Ülo juveelipoest uue luku (pildil vasakul), kuid sellel murdus esimesel katsetusel bensiipaagi luuki hoidev naga.
Pilt
Niiet kui kellegil on originaal lukku pakkuda, siis palun endast teada anda. Ideaalne oleks koos ukselukuga, et saaks avada ühe võtmega.

Re: IZ 412IE, 1986, AndreK

Postitatud: 04 Veebr 2018 21:39
Postitas AndreK
Vahepealsetest arengutest niipalju, et põhi sai võimalikult puhtaks roogitud ning lasin Krown-i korrosioonikaitse teha.
Siis sai tagasi pandud logarid ning tegin õlivahetuse.
Peab veel vaatama pidureid ning järgmisel laupäeval on masin talveralli stardis :)