Eesti Moskvich Klubi
http://mosseklubi.planet.ee/foorum/

IZ 412
http://mosseklubi.planet.ee/foorum/viewtopic.php?f=6&t=6250
1. leht 6-st

Autor:  Oliveer123 [ 22 Jaan 2018 11:38 ]
Teema pealkiri:  IZ 412

Tere!

Sattus minu kätte suhteliselt hea hinnaga IZ412. Aasta oli mäletamist mööda 1974. Dokumendid on olemas. Kere seisukord rooste pealt on minu hinnangul väga hea, küll aga paljud plekid on lainelised. Vahetust vajaksid: kapott, esitiivad, pagasniku luuk, tagumine stange ja tagumised tiivakaared ja mõni uks isegi.
Mootor töötab, aga väga nõrk on. Plaanis kompressioon ära mõõta.
Mootoriruumis on ka üks imelik karp, mis on varasemalt kellegi poolt ise pandud. Tegemist süütesüsteemi osaga - kas keegi oskab öelda miks selline asi on vahele ehitatud? Piltide peal näeb natuke, kuskilt kirjasid ei suutnud välja lugeda.
Keegi võiks veel kommenteerida, auto salongi (just armatuuri osa) orginaalsust. Rool ei tundude väga audentne olema.
Mingi aeg mõlgutasin mõtteid vähe asisema mootori jaoks, aga mosse enda mootor orginaalis nii kehvake, et midagi tõsisemat ei saaks legaalselt peale panna ning seega jääb orginaaliks.
Oma silmis tahaks mootori korralikult käima saada ja seejärel kere kallale asuda. Ideaalis võiks kõik lahti võtta, liivapritsist läbi lasta ja korralik rooste kaitse ning ilus värv selga.
Garaazi üle hea meel, et korralik kuiv koht, ainult tiba kitsas (3,2m) ja 3faasilist vooli pole võtta. :( Kui keegi midagi paremat pakuda võib julgelt teada anda. Asukoht Tallinnas

Mõned pildid ka.
https://drive.google.com/open?id=1zeRW8 ... ePvwO017Jp

Autor:  stern100 [ 22 Jaan 2018 19:36 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 412

Aga saab ju ehitada mosse ploki peale 1,6/1,7/1,8/1,9/2,0L ja isegi suuremaid. Kui huvi võta ühendust.

Autor:  Oliveer123 [ 05 Apr 2018 11:19 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 412

Vahepeal mosse garaasis seisnud, väga midagi teinud pole. Tekkis soov saada suveks liikuma ehk ÜV vaja teha. Küsimus on, et kuidas nii vanadel autodel CO mõõtmine käib. Katalüsaator on sellel all olemas.
Kuna mootor väga hästi ei töötanud siis mõtlesin, et vaataks kudias süütemomendiga on. Aga kui jagajat uurima hakkasin, ei leidnud seal seda plaati, kus näitab süütenurka. Lisaks on seal ees üks kobakas, vist peaks olema selleks, et raadio signaal parem oleks? Kas sellel jagajal midagi puudu või ma olen lihtsalt pime? Kas on üldse orginaal?

Siin pildid jagajast:
https://drive.google.com/open?id=1sLTFcG_3UWjcwUhdXAEewRJxkU9a4ocY
https://drive.google.com/open?id=1Ja_iNeh3pEFXTaDgGgoA66ueZilVCQoj

Siin pildid varem mainitud karbist. Keegi võiks kinnitada seda raadiosignaali juttu :)
https://drive.google.com/open?id=1DRu2XZrip0zsscfLouahqeP6yCULTev8
https://drive.google.com/open?id=1ItL2fALm74Z32Az0Kucj8QT4oy8DBpFK

Lisaks tahtsin kontrollida käigukasti õlitaset - eemaldasin salongis tunneli pealt katted ja siis põhja küljestk orgi, aga august vaadates käigukasti küljes ühtegi korki pole sealt august näha. Kas mul võib olle mõni teine käigukat all lihtsalt? Mosse oma oli see küll, aga kas mõne teise mudeli pealt? Pilti kahjuks unustasin teha.

Kus selle luugi avamiseks peab ka salongis mõnda kangi liigutama?
https://drive.google.com/open?id=1UnIZ5DIYEhiXtnPbIjyARRdjxEqAnfDc

Kas salongis näidatud kohal pildil peaks olema orginaalis mõni lüliti?
https://drive.google.com/open?id=1jPEVG-GV0CKHrQUQs1Jj1kiTKQXPyBqC

Probleemiks ka see, et amatuuris tuled ei põle, eelmine omanik ka märgutulukesed uude kohta teinud, kas selleks et ei viitsinud näidukuplokki lahti teha või oskab keegi mõnda muud pakkuda.

Kas see kraan laseb sooja vee salongiradikasse?
https://drive.google.com/open?id=1Wh8Rt ... wLa_DxGKSe

Suunatuled ka ei tööta, eeldan ,et võiks piisata suunatule relee vahetusest.

Rooli keeramine on suhteliselt raseke, vaatasin roolikarbis õli oli piisavas koguses, aga oli suhteliselt paks. Kas peabki olema? Kui tahaks vana välja lasta ja uus asemele siis kuidas asi välja näeks?
Pidurid tuleks ka veel õhutada enne ÜV.

Tänan kõiki kes viitsivad abistada küsimustega.
Loodan, et te ka neid komentaare näete, mis olen piltidele pannud. :D

Autor:  tarmo400 [ 05 Apr 2018 14:46 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 412

Käigukast on lihtsalt uuema 412/2140 pealt kus õlitaseme kontrollimine käib vasakult küljelt, hoovastiku juures olevast korgist.


Kus selle luugi avamiseks peab ka salongis mõnda kangi liigutama?
https://drive.google.com/open?id=1UnIZ5 ... djxEqAnfDc


Seda luuki liigutatakse trossi abi raadio kõlari resti kõrval olevast hoovast.

Kas salongis näidatud kohal pildil peaks olema orginaalis mõni lüliti?
https://drive.google.com/open?id=1jPEVG ... iTKQXPyBqC
Selle lüliti asemel käib süütelukk

Kas see kraan laseb sooja vee salongiradikasse?
https://drive.google.com/open?id=1Wh8Rt ... wLa_Dx
GK
Jah, see on soojendus kraan.

Autor:  stern100 [ 05 Apr 2018 15:20 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 412

Jagaja on õige, uuema variandi oma. Keera kõrva järgi või kui on strobo käepärast, võta see appi. Detonatsiooni tunned ära kui süüde liiga varajaseks saab?

Roolikarbis õli väljalaskmise kohta pole.

Autor:  rs_ [ 05 Apr 2018 17:13 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 412

Kuidas roolilõtk on? Võibolla liiga peale keeratud, siis ongi rool raske. Peale üv keeraksin seda lõdvemaks.

Autor:  Oliveer123 [ 05 Apr 2018 18:00 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 412

stern100 kirjutas:
Jagaja on õige, uuema variandi oma. Keera kõrva järgi või kui on strobo käepärast, võta see appi. Detonatsiooni tunned ära kui süüde liiga varajaseks saab?

Roolikarbis õli väljalaskmise kohta pole.


Masin ise 1974, kas seal peavadki olema siis uuematüübi asjad peal või on minevikus need sinna peale pandud lihtsalt? Kas need on paremad või lihtsalt eelmised katki läinud ja võetud mis võimalik oli?

Autor:  Edel [ 05 Apr 2018 20:38 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 412

74a isendil peaksid olema vanema tüübi detailid. Käigukast on vahetatud, originaalis on taseme mõõtmine vardaga. Alles kusagil 1982 tulid uuemad kastid, millel külje pealt taseme kontroll.
Roolikarbil algatuseks keera reguleering lõdvemaks ja vaata, kas läheb kergemaks. Õli käib talle Dat-17 (nagu ka kastis), pole ka paha sinna midagi tänapäevasemat kraami valada. Mosse rool on isegi kerge. Asfaldil kohapeal pöörates on muidugi raskem. Kehvemal juhul on roolikarbi laagrid õhtal.
Mossel väljalaskes katt-i ei ole, vähemalt tehase poolt mitte. Väljalaskes on 2 pütti, esimene on resonaator (see pole katt) ja enne tagasilda summuti.
See salongiradika kraan mootori küljes vee läbivoolu täitsa kinni ei pane kui käepide ühte serva lükata. Ilmselt selleks, et mingine läbivool oleks tagatud, et mootoris vee tsirkulsatsioon normaalselt toimiks.

Autor:  stern100 [ 05 Apr 2018 21:22 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 412

Oliveer123 kirjutas:
stern100 kirjutas:
Jagaja on õige, uuema variandi oma. Keera kõrva järgi või kui on strobo käepärast, võta see appi. Detonatsiooni tunned ära kui süüde liiga varajaseks saab?

Roolikarbis õli väljalaskmise kohta pole.


Masin ise 1974, kas seal peavadki olema siis uuematüübi asjad peal või on minevikus need sinna peale pandud lihtsalt? Kas need on paremad või lihtsalt eelmised katki läinud ja võetud mis võimalik oli?



Põhimõte ikka sama, ju siis kunagi vahetatud. Aga toimib sellega ju samamoodi.

Autor:  Oliveer123 [ 11 Apr 2018 12:43 ]
Teema pealkiri:  Re: IZ 412

Kust normaalse hinnaga DAAZ 2140 karburaatorile düüse ning tihendeid saab?
Lahti võttes oli peadüüs (eeldan, et peadüüs, kuna kõige suurem ja keskel) täielikul umbes. Sealt küll midagi läbi ei saanud liikuda, läbi puhastada ei jõudnud seda igastahes, oleks uut vaja. Silmaringi laiendamiseks küsin, et kas düüside nimetused/numbrid mis neil on, kas need näitavad mingit suurust või pannakse juhuslikult need.
Mille sisse karpa ise panna ligunema et saaks seesolevad käigud ka ilusti puhtaks?

1. leht 6-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/