Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 05 Aug 2020 23:12

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1974 buzzu
PostitusPostitatud: 22 Apr 2018 15:31 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Dets 2017 13:00
Postitusi: 10
Aga kuidas seda teha? Paneks näiteks destilleeritud vett sisse ja siis kallaks jahutussüsteemi puhastusvedelikku peale?


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1974 buzzu
PostitusPostitatud: 22 Apr 2018 15:38 
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
Postitusi: 1814
Asukoht: Linnuvabrik
Eks igaühel on omad töövõtted. Mina võtan näiteks radika küljest, ning lasen töötava mootoriga alumisest lõdvikust aiavoolikust vett sisse. Peseb kenasti puhtaks süsteemi :) Et veel parem saaks, võib ka vastu ringlust survega vett lasta. Sel juhul mittetöötava mootoriga muidugi :D Termostaadi võib ka välja võtta, et vähem takistusi oleks :P
Radikas pese samuti nii üht- kui teistpidi läbi. Aiavooliku surve on piisav, survepesuriga võid katki teha.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1974 buzzu
PostitusPostitatud: 22 Apr 2018 16:01 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Postitusi: 2040
Asukoht: Tallinn
buzzu kirjutas:
Aga kuidas seda teha? Paneks näiteks destilleeritud vett sisse ja siis kallaks jahutussüsteemi puhastusvedelikku peale?


Siin tore õpetus juutuubis, keelest ei pea aru saama. Automootori jahutussüsteemi pesemine sidrunhappega !
https://www.youtube.com/watch?v=PBtfsDiuXe8

_________________
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1974 buzzu
PostitusPostitatud: 02 Aug 2020 15:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 03 Dets 2017 13:00
Postitusi: 10
Vahepeal pole mossega väga tegelenud, ainult vahepeal käima pannud et enam-vähem asja töökorras hoida. Oli nii ajapuudus kui ka sellest tulenevalt motivatsioonikriis. Kuna lambist tuli putitamisetuhin tagasi siis mõistsin et nüüd tuleb tegelema hakata projektiga jälle. Seega pärast väikest ettevalmistust-puhastust sõitsin mosse soojaks ja panin õlid jooksma mootorist-kastist-sillast. Sõjaplaan on selline et lasen mootorist vana õli välja, siis panen uue õli sisse, sõidan jälle natuke aega ringi et õli korralikult ringi käiks ära igalt poolt ning kordan uuesti õlivahetus protseduuri, jättes seekord uue õli sisse jäädavalt. Aga küsimused:

1) õlifiltri otstesse käivad mingisugused kummitihendid (aukude ette)? Kust neid saada võiks, sest mu praegune on täiesti "ära näritud" ning see ei püsi seal augu sees enam.
2) kas kasti valatakse uus õli kuskilt salongist? Ei leidnud külje pealt mingit "punni" kust sisse valada.
3) Mul käib süütelukk suht tühjalt ringi, kuigi ta toimib ja paneb auto käima. Kas see peabki nii olema? Sest tavaliselt autodel millega mina sõitnud ei ole käinud see süütelukk niimoodi tühja, ilma "asteteta" :D

Õlidest ka: plaan panna mootorisse Lääne õlitootja 10w40 poolsünti ja 80w90 kasti ja silda.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1974 buzzu
PostitusPostitatud: 02 Aug 2020 23:06 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 375
Õlifiltri otsatihendeid müüakse remontkomplektina koos kopsiku ülemise kummirõngaga. Pead külastama hästivarustaud mosse varuosapoodi.
Käigukasti korpuseid on kahte tüüpi - vanemal saab salongist juurde valada ning vardaga taset kontrollida ning uuemal on käigukasti vasaku külje peal eesosas selleks mõeldud kork.

Enne peene "lääne" õli sissevalamist oleks ehk mõistlik võtta klapikambrikaas maha ja teha luuret, kui paks õliläga kiht sinna kaane alla paakunud on(ja samal ajal ka kaas seestpoolt puhtaks teha). Kui kiht ikka paks on, siis väga heade pesuomadustega õli võib selle liiga lühikese aja jooksul lahti pesta ja hakata õlikanaleid ummistama. Ma enda auto puhul alustasin pigem väga odavast õlist(XL Oils Economy) ja vahetasin seda alguses lihtsalt tihedasti.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: Moskvich 412 1974 buzzu
PostitusPostitatud: 03 Aug 2020 10:00 

Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Postitusi: 167
Asukoht: Iru küla
Tsiteeri:
Õlifiltri otsatihendeid müüakse remontkomplektina koos kopsiku ülemise kummirõngaga

Üks hea soovitus, kui ei taha mitu korda teha. Ärge seda ülemist kummirõngast (mis on komplektis) jumala eest kasutage see on nagu kummilaadne toode mis mõne nädalaga pudiks laguneb ja korpus tilkuma hakkab. Kõige õigem on panna sinna parajas mõõdus O- rõngas, ise olen lääne pillide õlivahetustest vana rõnga järgi jätnud, toimivad mosul hästi.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 28 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
cron
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7