Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 19 Nov 2019 05:52

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 13 Nov 2019 11:13 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 345
Kuna eilsega läks ehitamiseks, teen ka vastavasisulise teema.

Juba mõnda aega oli mul idee, et mul peaks olema selline keskmisest kärtsum 2140, millega saaks autoorienteerumist, uunikute talverallit ja jäärada sõita. Sel suvel õnnestus vastav toorik oktsjonilt osta. Tegemist siis endise Mosseliiga võistlusautoga. Autot müüdi kokkujooksnud mootoriga, mis oli osandatud. Nimelt olid lähemalt tuttavaks saanud kolvid ja klapid. Küll aga on sellest varuosahunnikust palju kasu, kuna seal on kontaktivaba süütesüsteem ja "38" koodiga nukkvõll.

Pilt
Foto: ksf Edel

Eesmärgiks on ehitada enam-vähem ajastutruu väljanägemisega ja mootorsõidukite tehnonõudeid silmas pidav tänavalegaalne omaaegse ralliauto vaimus replica. Osaliselt toetun selles Sigurindi rallipiiblile, FIA homologatsioonidokumentidele jm kättesaadavale informatsioonile. Oluline on ka auto väljalaskeaasta. Nimelt kuna tegemist on enne 1983 aastat toodetud autoga, siis ei pea klaasid olema e-sertifitseeritud ja võivad olla ka plastikust. Ukseklaasid ilmselt prooviks tulevikus näiteks teha plastikust. Värvima teda esiotsa ei hakka, olemasolev kolmevärviline kombinatsioon on piisavalt efektne.

Nüüd tuleb tulla aga põhjuse juurde, miks just nüüd ehitama hakkasin. Peamine asjaolu on see, et üleeile kuulutati välja Seiklusministeeriumi Talvekarika esimene osavõistlus. Eelnevalt sõitsime sõpradega orienteerumist Ford Probe GT ja Mazda MX-6ga, kuid nüüd enam meie masinapargis Youngtimer klassile(vla 1996 või varasem) vastavat sõitvat masinat pole. Mosse on ainus, mida kahe nädala jooksul sõidukorda on võimalik sättida.

Ehk siis kahe nädala eesmärk on teha veerevast kerest ülevaatusega auto.
Eile veeretasimegi auto kanalile ja tegime esimese ülevaatuse. Pidurid üllatavalt korralikud, ketastel vaid pindmine rooste ja pidurid peale ei jää. Vaja on vahetada pidurivoolikud ja taha minev piduritoru. Põhi on üllatavalt korralik, ainus läbiv auk oli ca 3x6mm küljekarbi juures. Käisin põhja ja esimesed poolraamid traatkettaga üle. Haljastele kohtadele sai peale roostesurm. Lähipäevadel lisandub sinna värv ja mastiksikiht. Samuti tellin täna ära vajalikud varu- ja kuluosad. Nädalavahetusel saab auto omale Sterni abiga kasutatud mootori, käigukasti ja kardaani. Kõigi eelduste kohasel peaks tuli torusse saama hiljemalt esmaspäeval.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 15 Nov 2019 10:06 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 345
Tänaseks on põhja alt traatkettaga lahtine mastiks ja rooste eemaldatud. Peale kandsin roostemuunduri, värvi ja uue mastiksi. Samuti sai tehtud sõprade abiga taha uued vasest piduritorud.
Fotosid on ka, püüan aega leida lähiajal, et need üles laadida.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 18 Nov 2019 01:41 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 345
Veidi fotomaterjali eelnevate tööde kohta:

Sillatala ja põhjaalune sai roostest kohtade pealt puhastatud ja töötletud. Sillatala küljes olevad mootorikäpad keevitasin ka kergelt üle, kuna tundus veidi kehvalt tehtud tehases.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Esimene ports uusi varuosi. Kui võimalik, siis väldin vene päritolu asju.
Pilt

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 18 Nov 2019 01:53 

Liitunud: 22 Mai 2010 21:29
Postitusi: 345
Laupäeval tõin Sterni juurest eks-mosseliiga mootori koos kägukasti ja tänaseks said need asjad kamraadide abiga ka omale kohale auto küljes. Süütesüsteemina kasutan autoga kaasa tulnud kontaktivaba süsteemi koos uute NGK BCP6ES küünlatega. Karburaator omadest varudest remonditud-reguleeritud DAAZ-2140-1107010-70(UZAM-3317le mõeldud, mehhaaniliselt avaneva teise lõõriga). Mootoripatjadeks said Niva padjad, mille jaoks mootori poole juba ka eelnevalt vastavad avad puuritud olid.
Pilt

Esimesed törtsud on mootor ka ära juba teinud selle kere peal. Nüüd on vaja osta veel uued jahutuslõdvikud ja vedada ringi salongiradika voolikud. Seejärel saab külge panna sisseehitatud pingeregulaatoriga generaatori.

Käigukasti tala paigaldamisel kasutasin olude sunnil isetehtud vahendeid. M8x25 poldid, laiad seibid ja 10x1mm vasktorust lõigatud distantspuksid.
Pilt

Sidurivedelikku vahetades tuli ka ilmsiks, et vedelik tungib tuppa ja mansetid vajavad peapumbas vahetamist. Samuti on vaja üle käia elektrisüsteem, et kõik vajalikud tuled-viled tööle panna.

_________________
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7