4. leht 4-st

Re: M400 "Jllu"

Postitatud: 21 Jaan 2020 05:50
Postitas fokser
Müts maha kõigi ees, kes midagi taolist ehitada julgeb! Hirmuga mõtlen aga sellele paberimajandusele, et see auto hiljem arvele saada. Loodan, et sellega tegeletakse sama palju, kui auto ehitamisega. Soovitaks lugeda ja tegutseda vastavalt Maanteeameti juhistele: https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-umberehitus
Igal juhul on huvitav vaadata, et mida teised teevad. Jõudu tööle!

Re: M400 "Jllu"

Postitatud: 21 Jaan 2020 21:02
Postitas m401
Tänud kaasaelamast. Paberimajandusega tegelemine ei ole jäänud unarusse. Dokumendid on olemas, ümberehitamise luba on ka olemas...hilisema bürokraatia ja sinna juurde kuuluvaga olen kursis(enam vähem) ja on antud ettekirjutised, mida peab tegema ja kus kui masin valmis on. Sinna on aga aega veeeeeel. Kokkuvõttes teen ikka masinat, millega ringi sõita mitte garaasis silitamas käia ainult.

Re: M400 "Jllu"

Postitatud: 21 Jaan 2020 23:02
Postitas martinjev
Üks rullik käiku ei läinudki kuna ei sobinud. Tollel on 80mm diameeter. Teine rullik, mille olen kuhugi nii ära pannud et esimese hooga ei leidnud, oli väiksem igatahes. Kui huvi on, saada ps.

Re: M400 "Jllu"

Postitatud: 22 Jaan 2020 23:56
Postitas m401
martinjev kirjutas:Üks rullik käiku ei läinudki kuna ei sobinud. Tollel on 80mm diameeter. Teine rullik, mille olen kuhugi nii ära pannud et esimese hooga ei leidnud, oli väiksem igatahes. Kui huvi on, saada ps.
Tänud pakkumast, kuid arvan, et 80 mm läbimõõt jääb nats liiga suureks.

Re: M400 "Jllu"

Postitatud: 10 Veebr 2020 22:59
Postitas m401
Vahepeal olen saanud kah korraks garaasi muude toimetuste ja projektide tegemise keskel.
Oleks tahtnud rohkem aga aega venitada ei andnud enam. Viimased uudised selle projektiga siis järgnevad:
Vaatasin, et käigukang jääb veidi liiga taha poole. Liigutasin selle ette poole endale mugavamasse paika lühendades hoovastikku:
Pilt
Pilt

Kahjuks suures tegemise tuhinas unustasin teise varda lühendamisest pilte teha

Pilt

Ja tagasi omas kohas

Pilt

Pärast käigukangi asukoha muutmist võtsin ette tunneli tegemise.
Liigutasin tunneli seinasid käigukastile lähemale mõlemalt poolt umbes 4 cm, et jalgadele veidikenegi rohkem ruumi teha.
Käigukasti tunneli plekile sai otsitud sobiv asetus(enne seda panin kere loodi, mitte ei ole ainult käigukasti tunnel loodis kuidas juhtub kere suhtes)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Päev enne seda viisin kardaani meistrite kätte. Alles see oli kui mosse enda kardaani ära lasin teha(see oli muidugi enne seaduse ja plaanide muutumist). Järgmisel korral peaks olema kardaani paigaldus. Tagumise osal vähemalt. Difrist kuni vahepuksini. Seejäral saab ära mõõta sealt kuni kastini minema kardaani pikkuse ja see meistritele viia lühendamiseks.

Suured tänud edastan Sternile, kes mulle uue tagasilla koos LSDga kokku pani ja ära värvis. Piduri süsteemi osad panen ise külge oma teiselt sillalt, mille vend üle käis mingi aeg tagasi.
Pilt

Ja siis veel...peale pikka ootamist...Nii kui nii kui meister asjad valmis sai andis need õpipoisile, kes 6000 km kauguselt venemaalt hakkas jalgrattaga siia poole sõitma, sest nende kohale jõudmine võttis aega pool aastat. No tegelt oli probleeme postiasutusega seal pool...olid vist paki ära kaotanud vahepeal. Aga kohal nad nüüd on. Rõõmu tuhinas ja muude asjade lobisemisi käigus unustasin täpselt ära, mida Stern ütles nende kohta...muudetud sarniiriasukohaga öötsad - ehk oli nii. Igatahes on kenad sinised ja pidid paremad olema. Ratas läheb viltu nagu mersul kui rool välja keerata ja rool läheb kergemini ka otseks tagasi. Rooli vardad kah kenad sinised ja korralikult materjalist tehtud. Kahjuks peale nende tellimist on plaane muutunud ja tõenäoliselt jääb keskmine varras üle aga see selgub kui jõuan projektiga rooli süsteemi tegemiseni. Pikk jutt küll aga pildid ütlevad võib olla rohkemgi:
Pilt
Pilt

Järgmiseks korraks plaanitud abi seadeldise ehitamine aga sellest lähemalt kui valmis ja pildid tehtud.
Toredat TALVE jätku kõigile.

Re: M400 "Jllu"

Postitatud: 09 Mär 2020 22:04
Postitas m401
Väike vahekokkuvõtte möödunud nädalast...ei teagi kas on palju edasi jõutud või mitte aga vähemalt ei ole paigalseisu. Väiksed arengud on toimunud auto kallal aga suuremad arengud peas(kus muidugi igast sorti ja suuruses ideid ja mõtteid liigub) ja surfates neti avarustes ja genereerinud uusi plaane ja vanu plaane lihvinud.
Nüüd siis järgemööda, millega hakkama on saadud vahepeal:
Uued vedrud sai lauale tõstetud ja plaanitud nende puhastamine ja värskema värvikihi andmine neile.
Pilt
Pilt
peale puhastamist osad rippuma ja sai pingilt vaadatud värvi kuivamist
Pilt
Väike tasakaalu harjutused mosse põhja peal. Konksud said otsa ja nii saigi pandud vedrukinnitused mutrite abiga seisma kuivamise ajaks.
Pilt
Uuesti kokkupanduna sellised.
Pilt
Uus sild ja värskelt valminud vedrud paigaldatud autole alla.
Pilt
Kas märkasite viga enne kui järgmist lauset loete? Õhtul hilja paigaldasin neid ja kindlasti andis ka väike väsimus endast märku(Loll, kes vabandust ei leia). Igatahes ei jaganud ma siis matsu, et miks vedrukinnitus kaared(u raud poldid) ei taha mahtuda omadesse aukudesse. Küll nägin kurja vaeva, et neid sinna saada...Hommikul muidugi selgus, et alus plaat, kuhu amort kinnitub, oli 90 kraadi valesti(nagu pildilt näha) ja selle pärast augud ei sobinudki. Nüüd läksid päris hõlpsasti omasse kohta.
Siis aga selgus järgmine probleem, millele hetkel mul vastust pole. Võib olla kogenumad oskavad aidata. Kas tegin ma midagi valesti kui vedru lahti võtsin värvimiseks ja kokku panin aga vedrud auto all mõlemad hoidsid end veidike viltu auto külje poole. Ei tea kas mõjutab see midagi, et tutikatel puksidel olid keksavad tsentrist väljas. Kas see võib mõjutada midagi? Kõikidel vanadel puksidel, mis mul on on keskava kenasti keskel. Igatahes ei tea, milles võib asi olla ja edasisteks tegevusteks panin hetkel alla vanad vedrud tagasi.
Pilt
Siis sain edasi minna ja hakkata kardaani paigaldusega tegelema. Väiksed mõõtmised siit ja sealt- mõningased kohendamised ja kardaani tagumine osa sai paika nagu eelmisel pildil näha. Seejärel sain ära mõõta kui pikk peab olema esimene osa. Selle saab järgmine nädal viia kardaani poistele lühendamiseks, et see valmis jõuaks kui on aeg järgmine korda auto kallal nokitseda.
Kui kardaanipuksi kinnitus koht selge sai kardaanitunneli lõpuni teha.
Pilt
Vahelduseks sai katsetatud uut liivapritsi masinat ja tegin katsetuseks esivedrud,tagatrumlid ja esi suportid puhtaks, ettevalmistamine värvimisse saatmiseks. Kui need kunagi tagasi saan siis plaanis esisild ülekäia ja need värskelt värvitud detailid sobitada nende siniste osadega, millest eelmises postituses juttu oli.
Pilt
Pilt
Pilt
Elekter on minu jaoks kõiges suurem tumemaa... Siiamaani olen veidi pelganud sellega tegelemist ja mõelnud auto viia ekspertidele juhtmete tegelemiseks. Aga nüüdseks on asjaolud sellised, et on muretsetud ühelt lammutusse minevalt autolt kogu juhtmestik sinna juurde kuuluvaga. Ja kui enda autol tuleb ükskord aeg juhtmeid vedama hakkata siis on mul võtta tervik süsteem ja seda lihtsalt kohendada oma autole sobivaks. Välja võtta asju mida ei vaja ja pikendada - lühendada-välja vahetada neid juhtmeid, mida vaja on vastavalt nende uuele asukohale. See siis uus plaan. Üritan end selle mõttega harjutada ja eks siis hiljem selgub kas saan hakkama, mingit kindlustunnet veel tekkinud ei ole.
Pilt
Oma abivahendit valmis ei saanud veel, kaks olulist detaili on puudu. Peale nende saamist võib asja lõpuni teha.
Sellised lood siin pool sood seekord,sest teistpool sood on teised lood.

Re: M400 "Jllu"

Postitatud: 04 Juun 2020 22:32
Postitas m401
Tänu viirusele pole ammu garaasi ligidalegi saanud, veel vähem autokallal nokitseda. Täna sain kätte eelmisel suvel tellimusse antud esimesed suunatuled ja tagumised tuled. Tallinnas tehtud led tuled.
Siin kõik laual segamini korpustega, Punane tuleklaas kasutust ei leia.
Pilt
Seest on sellised:
Pilt
Esimene suunakas tuleb selline
Pilt
Tagumised tuled sellised:
Pilt
Siin kõik tuled korraga põlevad:
Pilt
suunatuli:
Pilt
Gabariidid ja pidurituli ühes pesas, udukad ja numbrituli eraldi ja ka tagurdustuli.
Gardaaniga on vahepeal edasi tegeletud ka ja armatuuri välja mõtlemisega.
Nüüd aga kõigile fännidele kurb uudis ka. Tänu viirusele(hea süüdistada) ja ka muudele teguritele tuleb antud projektis paus,hetkel teadmata pikkusega. Kuid kindlasti ei ole plaanis sellest loobuda. Paus tuleb täna teisele projektile, mis minuni on jõudnud. Tegemist 20 aastat vanema autoga kui antud mosse. Ja selle ajasti masinad on mulle meelepärased ja meeldinud kaua kaua, siis pühendun hetkel sellele uuele projektile ja tulen mosse aretamise juurde tagasi kui see valmis on. Või kui uues projektis tekkib ootepause siis saab vahepeal ka mosset edasi aretada.Tänud tähelepanu eest!

Re: M400 "Jllu"

Postitatud: 21 Juun 2020 14:16
Postitas m401
Enne jaani sai veel korra mossega tegeletud....haljamad pinnad said värvi/krundi kihi peale. Ja paigale sai ka pidurisüsteemi osad, mis värvimisest tagasi saabusid ning omale kohale said ka need uhked sinised õõtsad, nende täpsem timmimine ja seadistus jääb hilisemaks, kuna esisilla peab nagu nii ära võtma alt. Ja auto sai ka krillilt maha tõstetud ruumi kokkuhoiu mõttes.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt