1. leht 3-st

IŽ 412 1986, Ipi

Postitatud: 17 Juun 2019 19:24
Postitas ipi
Otsustasin ka oma auto kohta teema teha.
Autoks IŽ 412 1,5 55 kw ja ostetud eestist uuena ja oli minu vanaonu kasutuses algusest peale ning 2012-st aastast sai siis minu omaks. Praeguseks ees 65000 km-i, vbla on 1 ka ees aga seda ei tea.
Pilt https://drive.google.com/file/d/13BSbXi ... sp=sharing

Re: IŽ 412 1986, Ipi

Postitatud: 17 Juun 2019 19:41
Postitas ipi
Käisin ülevaatusel, eelnevalt olin peale pannud Daaž karburaatori, töötab hästi, kuid ülevaatuselt ei saanud läbi, sest põlemata kütuse näit liiga kõrge. Mis seda tekitada võiks?

Re: IŽ 412 1986, Ipi

Postitatud: 17 Juun 2019 19:44
Postitas Edel
Reguleerida ÜV punktis ei proovitud?

Re: IŽ 412 1986, Ipi

Postitatud: 17 Juun 2019 19:47
Postitas ipi
Edel kirjutas:Reguleerida ÜV punktis ei proovitud?
Proovisin külje pealt segukruvi keerata, aga midagi ei muutunud. Kas vale süüde võib sellist asja põhjustada?

Re: IŽ 412 1986, Ipi

Postitatud: 17 Juun 2019 21:36
Postitas partnermosse
ipi kirjutas:
Edel kirjutas:Reguleerida ÜV punktis ei proovitud?
Proovisin külje pealt segukruvi keerata, aga midagi ei muutunud. Kas vale süüde võib sellist asja põhjustada?
Väike klappide reguleerimine ei teeks paha. Kui pikalt seisnud kütus paagis, siis kipub ka näit jama olema, nii vähemalt oli minul, peale seda panen enne ülevaatust alati värske kütuse. Daaz karpal kui kuskilt imeb lisaõhku või liiast välja keeratud co-kruvi, siis on heitgaas eriti vingune...

Re: IŽ 412 1986, Ipi

Postitatud: 17 Juul 2019 14:25
Postitas ipi
Nii kordusülevaatuse sain läbi, kui panin peale Mosse enda karpa. 2101 karpat, mis võetud teise Mosse pealt ma aga normaalselt tööle ei saanud, sest kusagilt lekkis bensiini vist niipalju peale, et tagant summutist oli iga gaasivajutusega must väljas, keera segukruvi ja pane väiksemaid kütusedüüse kui palju tahes.
Nüüd aga panin peale 2105 karpa, sest nagu lugesin pmst sama mis 2107 oma, düüsidega 1 kamber küte 120, õhk 150, 2 kamber küte 150, õhk 150. Samuti vahetasin esimese kambri difuusori 4,5 se vastu ja tegin teise kambri mehaaniliselt avatavaks.
Käib, töötab ja edasi läheb ka täitsa okeilt, aga tühikäigul mootor hüppab väheke. Kuna aga ekonomaiser on pandud 2107 oma (suur) millel mansett katki siis arvan, et ega ma seda tühikäiku ennem korda saagi kui see uue vastu vahetatud. Klappide regull on ka plaanis, kui aega ja uue tihendi saab.
Leidsin ühe päris hea Youtube kanali Dimension Heavenly, kus mees remondib erinevaid vene karpasid.
EDIT: panin külge väikese ekonomaiseri, mis muutis kohe mootori tööd (tühikäigupöörded tõusid), hakkas oluliselt rohkem õhku läbi lõõride tõmbama, kuid endiselt mootor hüppab. Vajab reguleerimist. Mis aga on vahe mosse ja Daazi karpa vahel? Daazi karpaga on masinal kõrgematel pööretel rohkem minekut. Kui mosse karpaga teise käiguga väga üle 60 lasta ei olnud soov, siis 2105 omaga läheb 70-ni ilusti.
Daaz 2105-ga sain kütusekulu 9,8 l/100 km-le täitsa hea ma arvan, enamus sõidust oli maantee, kus sai 80-90 sõidetud ja vahepeal ka vähe rohkem.

Re: IŽ 412 1986, Ipi

Postitatud: 25 Juul 2019 11:46
Postitas Martin2140
Daaz on ka mosse karpa. Mis mosse karpast sa üldse räägid. Ma arvan et kas karpal oli kehv regull või olid lõõrid väiksemad ja seepärast teise käiguga üle 60 ei lasknud

Re: IŽ 412 1986, Ipi

Postitatud: 25 Juul 2019 13:22
Postitas ipi
Räägin K-126-st mis täht lõpus on jään võlgu.

Re: IŽ 412 1986, Ipi

Postitatud: 25 Juul 2019 17:18
Postitas Martin2140
Ise kasutan ka K126-te ja ega tõesti jõudu kõrgetel pööretel pole, samas tõmmet on küll. enda omal olen tõmmet düüside vahetusega paremaks saada. ja nüüd perse järgi on tunda et kõige paremini tõmbab 2500-3000rpm

Re: IŽ 412 1986, Ipi

Postitatud: 25 Mär 2020 10:13
Postitas ipi
Sai üle pika aja autoga tegeletud, sooviks oli paigaldada vähe parem muusika autosse. Kuna soov oli lahendada asi nii, et oleks võimalik originaalne seisukord taastada, siis soov oli võimalikult vähe lõigata, mis ees ka õnnestus. https://drive.google.com/file/d/19q83sx ... sp=sharing. Kuna kõlaril kasti taga ei ole ja makk on aliexpressist, siis ega erilist saundi sealt ei tule, siiski parem kui varem. Kõlariks 16,5 cm diameetrine komplekskõlar
Tagakõlaritega läks asi oluliselt keerulisemaks, oli küll plaan tagumine osa võimalikult palju säilitada, kuid need ovaalid ei mahtunud lihtsalt ilma plekki lõikamata ära. Ja pleki lõikamine jäi ka väga kole, sest ei leidnud tikksae metallitera, seega kole ja räsitud. Kuid et saaks taastada originaalvälimus jätsin aknalauakatte täiesti puutumata, asendades selle hoopis 12mm-se vineertahvliga + kõlaritele veel üks vineerist rõngas vahele.
https://drive.google.com/file/d/19djDJA ... sp=sharing

Ees ootab lühendatud esivedrude (1,5 keerdu võtsin esialgu maha) alla panek, mis said esmalt elektrolüüsiga roostest puhastatud ja siis miskise põhjakaitse mastiksiga (Gravex spray) kaetud.
Kas kellelgi on pilti, tagavedrupakist, kus üks leht on tagurpidi keeratud?