Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 14 Dets 2019 18:20

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Foorumi reeglid


Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!



Tee uus teema Vasta teemale  [ 125 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: AZLK 21412 '88 Vootele
PostitusPostitatud: 19 Sept 2011 21:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Dets 2009 14:06
Postitusi: 212
Kuna käigukasti hääled lähevad muudkui hullemaks, siis alustasin töötoas oma kahe varukasti inspektsiooni. Üks neist oli enne mosse küljes, teise sain kaasa oma Prangli-saare mossele. Alsutasin teisega, võtsin tagumise otsakaane maha ja üllatus-üllatus, terve 5. käik kukkus kolinal põrandale...Mis siis oli seal toimunud - nimelt on vedaval võllil olev hammasratas koos lülitusmuhvi ja sünkronisaatoriga võlli otsas M8 poldiga, mis läheb võlli otsa sisse. See polt oli end lahti kruttinud. Lisaks tuvastasin ka vedava võlli tagumise laagri loksu ning lülituskahvel tundus olevat päris kulunud.
Edasi asuson mossel enne all olnud kasti kallale. See lahkus teenistusest pauguga, kui ketsi ühe foori tagant ringi lasin. Kõige3pealt kulus 2 tundi, et "koorida" maha korpusel olev ca 5mm kiht õlisegust pinnast. Seejärel avasin samuti tagumise otsa.
See kast, peab ütlema, on seest palju korralikum. 5. käigu sünkronisaator omab veel treimis-jälgi isegi. Kui siin teema alguse poole loete, siis oli kirjas, et mingil hetkel ei läinud sisse osad käigud. Selgus ka süüdlane - laagri fiksaatorplaadil oli lahti keeranud üks peitpeaga polt ning pugenud lülitusmehhanismi vahele. Selle kastiga, nagu selgus katsetamise käigus, on pidevalt mingi käik sees st. neutraali peal on vedu taga ja kui mõni käik sisse lükata, siis kast blokeerub. Võimalik, et tegu on suhteliselt lihtsa veaga (lülituskahvli tihvt väljas vms.) Igatahes praegu on tunne, et see kast läheb käiku peale vigade likvideerimist.
Leidsin ka, et Viimsis on ka üks iseteenindus töökoda.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 21412 '88 Vootele
PostitusPostitatud: 02 Okt 2011 16:31 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Dets 2009 14:06
Postitusi: 212
Nii sain nüüd 24 padruni ja lammutasin edasi.
Selgus ka miks nr.2 kast pidevalt üks käik sees oli ja mis käik - nimelt 5. Põhjuseks asjaolu, et 5. käigu hammakas oli võlli peale kinni keevitunud, ilmselt siis puudulikust õlitusest.
Selgus ka, et kui välja arvata 5. käigu lülitusmehhanism, siis muus osas oli kast nr.1 täiesti korras, peavõlli loks tuli poolitatavast laagrist, ehk siis kui kokku ei suru sisemisi võrusid, siis asi ongi lõtkuga.
Seega lappasin 1. kasti kokku tagasi ja panin 5. käigu mehhanismi kastilt nr.2. Praegu on kast kokku pandud ja tagaks veel veidi puhastamist. Seejärel on vaja veel sidurikoda külge panna ning suunduda kanaliga garaasi poole käigukasti vahetama.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 21412 '88 Vootele
PostitusPostitatud: 02 Okt 2011 19:22 

Liitunud: 24 Apr 2009 16:00
Postitusi: 118
Tore kuulda, et asi laheneb ilmselt suht valutult :)
See viienda käigu hammaka laagri ja sünkronisaatori alaõlituse probleem on antud käimari tüüpiline probleem.
Esimene asi mida tuleks muidugi jälgida on õlitase, mis ei tohi minna alla normi, muidu on kuri karjas peagi... On kusagilt meelde jäänud, et mõned puurisid õlituse parandamiseks käimari vaheseina lisaava ja ka kinnitati kuhugi võllile lisaplekk, mis sõidu ajal õli sinna tagaotsa suunas loopis..
Mul pole viienda käiguga probleeme olnud, aga olen ka õlitaset pidevalt jälginud

_________________
Tasa sõuad, kaugele jõuad.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 21412 '88 Vootele
PostitusPostitatud: 09 Okt 2011 15:51 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Dets 2009 14:06
Postitusi: 212
Täna sai jällegi kasti puhastatud, päris räme kaka on peal.
Pilt


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 21412 '88 Vootele
PostitusPostitatud: 08 Nov 2011 20:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Dets 2009 14:06
Postitusi: 212
Küpses peas plaan - kuna igapäevasõitudeks sai veidi uuem tehnika ostetud, siis otsustasin, et viin mosse maale Prangli saarele. Meil on seal tuletõrje garaasis päris head võimalused ning saab rahulikult tegeleda. Keilas on ainult korrusmajade vaheline tänav...
Ilmselt teen siis vedrustuse madalamaks, vahetan ära käimari, tagaluugi, tagastange ning tegelen veidi kere- ning värvitöödega. Üks mõte oleks järgmiseks Mosseklubi suviseks cruiseks asi valmis saada. Eks aeg näitab, kas see ka täide läheb.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 21412 '88 Vootele
PostitusPostitatud: 09 Nov 2011 07:25 
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Postitusi: 3268
Asukoht: virtsu
kuidas sa pranglile autoga saad? sinna ju praamid ei käi :D ujudes? :lol

_________________
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 21412 '88 Vootele
PostitusPostitatud: 09 Nov 2011 13:13 
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Postitusi: 2031
Asukoht: Tallinn
moskiito kirjutas:
kuidas sa pranglile autoga saad? sinna ju praamid ei käi :D ujudes? :lol

Talvel kasutab jääteed, ma arvan...

_________________
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 21412 '88 Vootele
PostitusPostitatud: 10 Nov 2011 01:27 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Dets 2009 14:06
Postitusi: 212
Reisilaev Vesta-le saab vajadusel tagatekile auto paigutada. Selleks on isegi vastavad poomid olemas, mida mööda pardale sõita.
Ainult et üks naljakas lugu juhtus. Nimelt jättis mu Audi A4 mind täna tee äärde. Sain sellega vaid nädala sõita...
Mosse pole selle 3 aasta jooksul mind veel kordagi tee äärde jätnud ning kavatsen homme sellega tööle sõita.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 21412 '88 Vootele
PostitusPostitatud: 12 Nov 2011 00:53 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Dets 2009 14:06
Postitusi: 212
Nonii läkski sõiduks
Pilt
Pilt
Pilt

Peab ütlema et selle rehviga on saarel ikka selge piin sõita, ma ei teadnudki et prangli teedel nii palju kive/juurikaid on...
Juba andis miski ennast tunda ka, vasakust esirattast kostab miski naksumine aeg-ajalt.
Otsustasin, et ma autot saarel edaspidi ei kasuta, ehk siis ehitan valmis ja kohe mandrile tagasi. Muidu on selle masina surm üsna kiire.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: AZLK 21412 '88 Vootele
PostitusPostitatud: 12 Nov 2011 11:28 

Liitunud: 24 Apr 2009 16:00
Postitusi: 118
Naksumine esiratta juurest on tavaliselt stabika varrast alumise õõtsaga siduva puksi kulumine-liikumine, pole hullu ;) .
Kordategemisel tasuks ehk ikkagi osalt origaalseade säilimisele mõelda, sest pole seda mudelit enam eriti alles. Kõik on rooste ära söönud..

_________________
Tasa sõuad, kaugele jõuad.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 125 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Lepik ja 14 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7