Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 12 Nov 2019 08:58

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 14 Jaan 2011 13:43 
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Apr 2009 10:47
Postitusi: 646
Asukoht: Võrumaa, Rõuge
marek kirjutas:
Põhimõtselt peaks aku + ühendama kersse ja -panema mingi teise suvaka metallitüki külge. Nagu elektrolüüsis on siis kere kui oksüdeeerija ja teine metallijupp redutseerija. Muidugi tänu elektrolüüdi puudumisele on süsteemi efektiivsus ülimadal, aga siiski on soositud ennem metallitüki oksüdeerumine kui autokere.
Olen seda varem ka kuulnud, et niimoodi keretööde ajal autot korrosiooni eest kaitstakse, aga keemilise sisu üle polnud siiamaani mõelnud. Teoorias peaks mingil määral aitama.


Kas samamoodi oksüdeerimist ei toimu, kui lased kogu käivitusvoolu läbi kere? Niiskust ja natuke soola leidub põhjamattides ning kui veel natuke ampreid ka lisada...
Mina masslülitit kere külge ei kruviks.

_________________
Vahetusfond:
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 14 Jaan 2011 14:52 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Postitusi: 1452
Asukoht: Viljandimaa
Asi seande,kas lasta vool autost läbi nii,või naa,auto roostetab ikka ühtemoodi...Ja vahet ju pole,kas on massilüliti,või ei ole. Aku üks klemm peab nii või naa kere küljes olema (-) ,muidu ju ei saa. Massilüliti on pandud selleks,milleks ta loodud-massi välja võtmiseks. Muidugi,kui vaja.

_________________
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 14 Jaan 2011 15:54 
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Postitusi: 3268
Asukoht: virtsu
point on selles et elektrivool paneb paraku kere kiiremini roostetama. Mida väiksema vahemaa vool läbib, seda väiksem roostetamise tõenäosus on. Antud juhul polegi imestada et juhi jalge alt läbi roostetanud. Vean kihla et kui panna massi lüliti kõrvalistme alla, siis roostetab sealt läbi ennem kui mujalt.

_________________
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 14 Jaan 2011 16:41 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Postitusi: 1452
Asukoht: Viljandimaa
Kuulge poisid!!!! Mul ei ole elektrilist haridust,kuid teie jutt on üsna jama..... No mõelge ise,terve auto on juhtmeid täis! Vool liigub igal pool. Vene autol veel vähem,kui uutel. Massilüliti pannakse võimalikult ligidale mootorile,sellepärast,et käivitusvool tugevam oleks. Kui seal nagu minu autol juhtmeid ,siis jääb käivitusvool nõrgemaks. Muud jama ei ole. Nii et ärge ajage pada,härrased. :lol
Mul terve auto mäda,vahet pole....Näide ,et ka paremalt põhi vahetatud:


Pilt .

_________________
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 14 Jaan 2011 17:16 
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Apr 2009 10:47
Postitusi: 646
Asukoht: Võrumaa, Rõuge
TALUPOEG TALUJA kirjutas:
Asi seande,kas lasta vool autost läbi nii,või naa,auto roostetab ikka ühtemoodi...Ja vahet ju pole,kas on massilüliti,või ei ole. Aku üks klemm peab nii või naa kere küljes olema (-) ,muidu ju ei saa. Massilüliti on pandud selleks,milleks ta loodud-massi välja võtmiseks. Muidugi,kui vaja.


Vahe on sees, kas annad starterile käivitusvoolu läbi kere, või otse. Soovitan akult + klemm otse starteri peale viia ja sinna jättagi. Ülejäänud elektrisüsteemi võid ühendada läbi relee väiksma lülitiga, see on ka salaluku eest.

TALUPOEG TALUJA kirjutas:
Massilüliti pannakse võimalikult ligidale mootorile,sellepärast,et käivitusvool tugevam oleks.


I=U/R. R on kere ja selle takistus sõltub temperatuurist, ühenduskohtadest, materjalist ja veel mõnest tegurist. U on pinge ja I on voolutugevus. Tahan öelda, et käivitamisel on I (voolutugevus) tunduvalt suurem, terve kere on suurema voolu all, natuke soola ja niiskust ainult aitab kere korrosioonile kaasa. Kui ühenduskoha kontakt kehvemaks muutub, siis R (takistus) hakkab seda kohta põletama. Lisaks soodustab vool soolade reageerimist metalliga.
Teisisõnu tahan öelda, et voolu juhitakse autos vaskjuhtmetega, kuna vase voolutakistus on palju parem, kui raual. Jäta kere käivitusvoolust välja.

_________________
Vahetusfond:
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 14 Jaan 2011 17:51 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Postitusi: 1452
Asukoht: Viljandimaa
Manks kirjutas:
TALUPOEG TALUJA kirjutas:
Asi seande,kas lasta vool autost läbi nii,või naa,auto roostetab ikka ühtemoodi...Ja vahet ju pole,kas on massilüliti,või ei ole. Aku üks klemm peab nii või naa kere küljes olema (-) ,muidu ju ei saa. Massilüliti on pandud selleks,milleks ta loodud-massi välja võtmiseks. Muidugi,kui vaja.


Vahe on sees, kas annad starterile käivitusvoolu läbi kere, või otse. Soovitan akult + klemm otse starteri peale viia ja sinna jättagi. Ülejäänud elektrisüsteemi võid ühendada läbi relee väiksma lülitiga, see on ka salaluku eest.

TALUPOEG TALUJA kirjutas:
Massilüliti pannakse võimalikult ligidale mootorile,sellepärast,et käivitusvool tugevam oleks.


I=U/R. R on kere ja selle takistus sõltub temperatuurist, ühenduskohtadest, materjalist ja veel mõnest tegurist. U on pinge ja I on voolutugevus. Tahan öelda, et käivitamisel on I (voolutugevus) tunduvalt suurem, terve kere on suurema voolu all, natuke soola ja niiskust ainult aitab kere korrosioonile kaasa. Kui ühenduskoha kontakt kehvemaks muutub, siis R (takistus) hakkab seda kohta põletama. Lisaks soodustab vool soolade reageerimist metalliga.
Teisisõnu tahan öelda, et voolu juhitakse autos vaskjuhtmetega, kuna vase voolutakistus on palju parem, kui raual. Jäta kere käivitusvoolust välja.



Täitsa umbluu jutt. Jutt oli massilüliti asukohast. Soola on ka ju igal pool, siis peaks ju auto põhi olema veel hirmsamalt roostes. Massilüliti asukoht ei muuda midagi. Ega ju mu massilüliti keevitusaparaat pole.... Ka uutel mersudel on mootor eesotsas ja aku tagaotsas. Vahet pole. Kui ma suudaks,paneksin selle massilüliti kas või antenni otsa. ....
Hr. Manks! Te olete teoorias kõva mees.... Kohati tekib selline tunne,et olete koolipapa olnud?
Soolad ei puutu ju asjasse,seda igal pool. Vett ammuilma. Näiteks aku ligidal on loomulik,et põhi rohkem roostetanud. Aku ikka lekib. Minu auto puhul on asi ilmselge,miks kere nii läbi. Juhikoht on üldse käidav. mädaneb igal autol.Kui veel käia sitaste jalgadega töö juures(EKSEKO) ja auto eest korralikult hoolt ei kanna,pole ju mingi ime miks kere mädanenud :lol

_________________
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 14 Jaan 2011 18:31 
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Apr 2009 10:47
Postitusi: 646
Asukoht: Võrumaa, Rõuge
Ütle, millisel mersul läheb KÄIVITUSVOOL läbi kere? Aku võib järelkärus ka olla, kuid ükski autotootja ei näe ette auto käivitamist läbi kere. + klemmilt läheb jämedam VASKjuhe starteri tõmbereleele ja - klemmi VASKjuhe ühendatakse mootori kere külge (või otse aku - klemmilt). Edasine väike vooluring läheb mootorist kere külge. Kui ma millegagi eksin, siis ootan selgitusi.

_________________
Vahetusfond:
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 14 Jaan 2011 19:15 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Postitusi: 1452
Asukoht: Viljandimaa
Manks kirjutas:
Ütle, millisel mersul läheb KÄIVITUSVOOL läbi kere? Aku võib järelkärus ka olla, kuid ükski autotootja ei näe ette auto käivitamist läbi kere. + klemmilt läheb jämedam VASKjuhe starteri tõmbereleele ja - klemmi VASKjuhe ühendatakse mootori kere külge (või otse aku - klemmilt). Edasine väike vooluring läheb mootorist kere külge. Kui ma millegagi eksin, siis ootan selgitusi.


Vaidlen vastu! Enamusel autodest käib käivitusvool läbi kere,kui me räägime ikka autodest,mitte mossedest 8) .Kuigi ka vene autodel sama :lol . Aku pealt -klemmi küljest tuleb poole meetrine (mõnel ka pikem) juhe,mis läheb kere külge. Siis kusagilt kere küljest tuleb- juhe jälle kas mootori või käigukasti külge. See on päris ametlik variant! Mõnel üksikul võibolla ka teistmoodu. Mis massilülitisse puutub,pole vahet kus see asub!

Millise Mersu peal see aku taga oli,ei mäleta kahjuks.

_________________
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 14 Jaan 2011 19:30 
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Postitusi: 1452
Asukoht: Viljandimaa
Manks kirjutas:
Ütle, millisel mersul läheb KÄIVITUSVOOL läbi kere? Aku võib järelkärus ka olla, kuid ükski autotootja ei näe ette auto käivitamist läbi kere. + klemmilt läheb jämedam VASKjuhe starteri tõmbereleele ja - klemmi VASKjuhe ühendatakse mootori kere külge (või otse aku - klemmilt). Edasine väike vooluring läheb mootorist kere külge. Kui ma millegagi eksin, siis ootan selgitusi.


Kuidas sakslasel RS-käivitusvool ka läheb?

_________________
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 14 Jaan 2011 19:34 
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Postitusi: 1892
Asukoht: Tartumaa
Mina pole ka füüsik aga sellest kust auto kere massi panna ei olene suurt midagi. Sisuliselt oleneb kõik plekki kvaliteedist ehk algmaterjalist, kuidas hoitud autot ja niiskusest ning sooladest teepeal,need on muutlikud tegurid . See,kas kere on voolu all või ei suurt s..tagi ei mõjuta. Ära mädaneb ikkagi kui selleks on eelsoodumus.
Ehk tõstaks moded selle voolu jutu siit teemast välja ??? ja jätkaks siisiki selle auto ehitamise teemal edasi.

_________________
ex AZLK 2140 1986,ex IZ 2715 1985. Praegust MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
cron
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7