Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 12 Nov 2019 09:39

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: keerdvedru lühendamine
PostitusPostitatud: 24 Veebr 2011 16:27 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Dets 2009 14:06
Postitusi: 212
Moi!
Tekkis üles selline idee, et kui vedru kammitsaga kokku suruda ning siis kuumutada, võtab see uue kuju. Idee sai alguse sellest, et kogemata panin tööjuures ühe rakise, millel oli pinge all vedru, kuumafööni ette. Hiljem selgus, et vedru oli võtnud uue kuju, kaotamata seejuures oma elastsust. Metall oli värvunud kuldseks.
Vaadates sellist tabelit:
http://www.sizes.com/materls/colors_of_ ... metals.htm
oletan, et metalli temperatuur võis olla kusagil 260 kraadi.
Selline temperatuur ei tohiks veel vedrult elastsust kahandada?


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: keerdvedru lühendamine
PostitusPostitatud: 24 Veebr 2011 22:46 
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
Postitusi: 1807
Asukoht: Linnuvabrik
Vedru kuumutamine kaotab terase elastsuse ära. Sama teema on vedru keevitamisega - murdub keevituse kõrvalt naksti pooleks.

_________________
AZLK 412IE '74 - AZLK 434IE '75 - Iž 27151 '79 - AZLK 2140 '78
https://www.facebook.com/WaxGarage
http://www.whitewalls.ee


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: keerdvedru lühendamine
PostitusPostitatud: 24 Veebr 2011 22:53 
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Dets 2009 14:06
Postitusi: 212
Kuumutamisel ja kuumutamisel on vahe sees.
Igatahes minu kollaseks kuumutatud vedru elastsust ei kaotanud.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: keerdvedru lühendamine
PostitusPostitatud: 05 Mär 2011 10:04 

Liitunud: 24 Apr 2009 16:00
Postitusi: 118
Kindlasti ka nõrga termilse töötlusega elastsus väheneb... :(

_________________
Tasa sõuad, kaugele jõuad.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: keerdvedru lühendamine
PostitusPostitatud: 05 Mär 2011 11:00 
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Postitusi: 3268
Asukoht: virtsu
via kirjutas:
Kindlasti ka nõrga termilse töötlusega elastsus väheneb... :(

see tegelt juba metallurgide pärusmaa aga nii palju kui mind TTK-s õppetati, siis metallide struktuur ei muutu kui kuumutada teatud temperatuurini ja siis vastavalt maha jahutada, elastsus ja vastupidavus säilivad. Küll aga on vaja pärast seda vajalik teha "lõõmutamist" mis võttab maha metalli sisepingeid.

See suht keeruline teema tegelikult. Tundub lihtne aga kui süüvida sellesse siis ajab aju ikka tossama kl.

_________________
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: keerdvedru lühendamine
PostitusPostitatud: 05 Mär 2011 15:37 

Liitunud: 24 Apr 2009 16:00
Postitusi: 118
need tavalised vedruterased on suht vähe legeeritud ja lihtsatel süsinikterastel hakkab kõvadus ja elastsus kahanema kuumutamisel 200-300 C. See mis kirjutad, puudutab terase struktuuri austeniit-martensiit tasakaalu metalli struktuuris ja need üleminekud on eri terastel väga erinevad. Taval üle 600-700 C ei kannata terased ilma meh. omaduste halvenemiseta ükski. Ainult suure nikli, volframi, molübdeeni, kroomi jt sisaldusega on kuumakindlad...aga see on jah omaette teadus... :lol

Siin ka üks youtube video autovedru tehnoloogiasthttp://www.youtube.com/watch?v=n9hGjYJktmQ

Üks põhjalik video vedrude tootmisesthttp://www.youtube.com/watch?v=6ZMuMvpgKFs ja http://www.youtube.com/watch?v=Ix4-UUelDc4

Siit selgub, et tegelikult peale karastamist õlis tempereeritkse vedrusid paarkümmend minutit u 400C juures, mis parandab metalli struktuuri ja vähendab rabedust ja pingeid...nii et ilmselt lühiajaline soendamine 400-500C vb ei teegi vedrule suurt häda...

_________________
Tasa sõuad, kaugele jõuad.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
 Teema pealkiri: Re: keerdvedru lühendamine
PostitusPostitatud: 23 Mär 2011 13:47 
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Mär 2009 13:43
Postitusi: 360
Asukoht: Kirepi
minu mälu järgi kasutati keskmist noolutust vedrude taastamiseks see siis 300-350 kraadi. Kui pikaks ajaks ahju tuli jätta ei mäleta enam kahjuks :D

_________________
"ONU HEINO RALLITIIM"


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7