1. leht 2-st

Mootori vahetus

Postitatud: 03 Dets 2015 21:46
Postitas HendrikR
Kuna ca aasta pärast on load käes ning igapäeva sõitudeks autot vaja,siis käis korra läbi ka mosse. Kuid selle vahega,et sellele panna nt BMW tehnika. Mis mootori saaks legaalselt peale panna ning kui palju ümbertegemist vajaks? Samuti võib igasugu tehnilisi lahendusi jagada :) e30 1.6 või 1.8 mootor pidevat sobima ilma suurema vaevata. Peast käis korraks ka lahendus:bemmi 1.6 või 1.8, BMW/Lada 5-käiguline kast ja Hiace sild.

Re: Mootori vahetus

Postitatud: 03 Dets 2015 21:49
Postitas Urukoer
Mis sellel bemmi kastil siis viga,et see ei sobi?

Re: Mootori vahetus

Postitatud: 03 Dets 2015 21:56
Postitas HendrikR
Urukoer kirjutas:Mis sellel bemmi kastil siis viga,et see ei sobi?
Sobib sobib. Lihtsalt uurin erinevaid lahendusi :)

Re: Mootori vahetus

Postitatud: 03 Dets 2015 22:15
Postitas hard0
Mis mosse enda tehnikal viga on, et igapäevasõitudeks kohe "bemmi" mootorit sinna vaja panna on?

Re: Mootori vahetus

Postitatud: 03 Dets 2015 22:36
Postitas partnermosse
Osta bee-mee-wee ja naudi sõitu, mis sa sellest mossest solkima hakkad... :)

Re: Mootori vahetus

Postitatud: 03 Dets 2015 22:52
Postitas stern100
Legaalseks sa seda asja väga lihtsalt ei saa. Bmw 1,6 isegi liiga võimas...arvesta. 30% võimsama mootori võid panna, et asi seaduslik oleks ja arkis läbi läheks.

Re: Mootori vahetus

Postitatud: 03 Dets 2015 23:43
Postitas HendrikR
stern100 kirjutas:Legaalseks sa seda asja väga lihtsalt ei saa. Bmw 1,6 isegi liiga võimas...arvesta. 30% võimsama mootori võid panna, et asi seaduslik oleks ja arkis läbi läheks.
Vanakooli karpaga 1.6 peaks iseenesest seaduse piiridesse jääda?

Re: Mootori vahetus

Postitatud: 03 Dets 2015 23:54
Postitas Martpoiss
Ma endaarust kirjutasin siia pika vastuse aga ma ei tea kuhu see kadus.

Mootori vahetuseks peab olemas sul korralik garaaz koos korralike tööriistatega, ning suhteliselt palju vaba aega ja raha. Lõpuks on sul auto millel on kõiksugused abisüsteemid mis ei ole mõeldud selle mootoriga töötamiseks ja vead hakkavad sul kasutamise käigus järjest avalduma ja siis on vaja pidevalt sättida ja parandada igasuguseid lahendusi (usu mind mul on Nissani-Uazi kompott millega esimesed 5 korda vähemalt tulin köie otsas koju :D ) Talvel sõites hakakb sul Mosse ikkagi roostetama mis siis et tal BMW mootor on. Lisaks ei saa sa legaalselt ÜV-l käia.

See BMW osta endale igapäevaautoks (odavam ja töökindlam) ja sellise Mosse võid endale hobiautoks ehitada.

Re: Mootori vahetus

Postitatud: 04 Dets 2015 09:15
Postitas wax
Igapäevaauto mõte on ikka see, et viib punktist A punkti B ilma probleemideta. Hea, kui võimalikult odavalt ja ka ülalpidamine oleks võimalikult odav ning lihtne, et saaks pühendada oma aja ja raha hobiautole. Aga sa tahad igapäevaautost kohe projektika teha. Soovitan osta lihtsalt mingi auto ja sõita, mitte hakata seda kapitaalselt ümber ehitama. :)

Re: Mootori vahetus

Postitatud: 04 Dets 2015 10:44
Postitas sass
Mõte tore ja hea, aga miks just BMW? Ei ole need 1,6 ja 1,8 sugugi säästlikumad-mõistlikumad, kui korralik 412 mootor. Lisaks ei ole see E30 pealt nii lihtsalt ümber tõstetav, nagu enamik arvab... Sillatala jääb kogu täiega ette, karteri paun M10 ja M40 mootoritel ees, 412 mootoril teatavasti taga. Kumba ümber teha, kas sillatala või karterit? Alustuseks peaks piisav probleem olema. BMW mootorid on sama sarnased 412 mootorile, nagu tolle ajastu päris mitmed rida 4 mootorid (Mercedes jt). PS. BMW M10 karburaatoriga variant on täielik õnnetus, seda pole mõtet isegi möelda, et see sinna mosse mootori asemele panna...

Kui mosset üldse kaaluda igapäevaseks kasutamiseks, siis kindlasti tuleb sinna leida 3,9 ülekanne SL-i alt, käigukast uuema IŽ tüüpi masina küljest, mis on viiekäiguline (venest ehk saab, kui hästi otsida) või siis kasutada vaheplaati ja mõnda muud viiekäigulist kasti (a.la Lada, Sierra vms). Lada kast suhteliselt kallis ja mõttetu, parem siis juba korralik Fordi oma või BMW/Opeli alt Getrag.

Mootor korda teha (vajadusel suurem kolvi-hülsigrupp), plokikaas viisakaks teha, pritse peale, ajuks MS ja tuld. Kui ükskord selle valmis saad, siis igapäevasõitudeks seda ikka ei kasuta...

Soovitan sama, mis wax. Igapäevaauto olgu vastavalt rahakotile muretu masin, millega lihtsalt sõita (a.la Astra/Vectra, Golf, E36, E46, Corolla vms).