Eesti Moskvich Klubi
http://mosseklubi.planet.ee/foorum/

412 mootorite erinevused
http://mosseklubi.planet.ee/foorum/viewtopic.php?f=8&t=797
1. leht 1-st

Autor:  Manks [ 08 Veebr 2010 22:55 ]
Teema pealkiri:  412 mootorite erinevused

Kuna suutsin mootori kokku lasta, siis pidin olude sunnil teise mootori peale tõstma.
Toon ära 412 mootorite erinevused, mis leidsin.

Vana mootor on ilmselt 74 -nda aasta mudel

Pilt

ja uus 89 -nda aasta mudel.

Pilt

Generaator ja karburaator on arusaadavalt erinevad, käsitsi pumbatav bensiini pump on erineva kujuga, kuid asendatavad. Erinevad on jagajad, need on vahetatavad koos jalaga
Vanem tüüp
Pilt
Uustüüp
Pilt

Pidurivõimu vaakum voolikute otsad on erinevad sisselakskkollektoril, kuid kollektori vindid on õnneks sama keermega.

Suurem erinevus on salongiradika ülemine väljavõte, vanal mootoril tuleb see väljavõte kraanist sisselaskekollektori pealt (uuemal tüübil seda ava ei ole)
Pilt

uuemal muldelil on kraan aga alumise vooliku otsas ja salongiradiaatori ülemine ots läheb väljalaskekollektori alla (vanemal tüübil on seal ploki tühjendamise kraan ja ploki keermed on erinevad)
Pilt

Erinevad on siduri hoovad
Pilt
Pilt



kõige tobedam erinevus on väljalaskekollektori poltide erinevad mõõdud, uuemal tüübil on materjali kokku hoitud ja on tehtud peenem.
Pilt

Ilmselt on ka teisi erinevusi, mida hetkel ei avastanud, ehk oskab keegi täiendada?

Autor:  Kombimiis [ 09 Veebr 2010 22:05 ]
Teema pealkiri:  Re: 412 mootorite erinevused

1. Klapikambrikaaned (Logode erinevus, vanemal kiri peal)
2. Õlikorgid (vanemal ümmargune, uuem "sakiline")
3. Plokid- ei oska öelda kas "luugiga" variant on uuem või vanem (minu 88a kombil on luugiga plokk, laual seisab ilma luukideta- punnid)

Autor:  Edel [ 09 Veebr 2010 23:26 ]
Teema pealkiri:  Re: 412 mootorite erinevused

Kombimiis kirjutas:
Plokid- ei oska öelda kas "luugiga" variant on uuem või vanem (minu 88a kombil on luugiga plokk, laual seisab ilma luukideta- punnid)

Eelmise Mosse kogemused minul: 80-aasta oma oli luugiga aga 86 juba ilma. Praegune 1990a. plokk on luugiga.
Nii et krt seda teab mis valemiga neid toodeti.

Autor:  marko [ 10 Veebr 2010 20:25 ]
Teema pealkiri:  Re: 412 mootorite erinevused

Ise olen kohanud kolme erinevat tehase poolse versiooniga jahtussärgi ühendusi ja ei niipalju kui mina olen arusaanud see niiväga aastaarvust ei sõltugi,on niipidi kui naapidi.Erinevusi on jahutussärgis ka siis kui on tehase poolt pandud K126 karpa või hoopis Vaz tüüpi karpa,viimasel ka reeglina karpast jahutuvedelik läbi lastud ja siis ka veel Vaz tüüpi termostaadiga varjant..Lisaks sellele esineb palju ka varasemat omaloomingut kes kuidas paremaks pidas voolikuid ühendada :P See ilma luugita plokk ja luugiga plokk mullegi natuke huvi pakkuv,et mismoodi neid luugiga varjante jälle 80-ndate lõpus uuesti tekkima hakkas,siiani olnud masinad kõik mis enne 81a valmistatud olid need luugiga ja uuemad ilma :)

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/