Eesti Moskvich Klubi

Tänane kuupäev 18 Aug 2019 12:08

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 72 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 19 Juun 2011 12:35 
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Postitusi: 3734
Asukoht: Läänemaa, Palivere
On ju vahe. Rehvi kõrgus on ju erinev. Seega suureneb spidoka valetamine ja tippkiirus jne :D

_________________
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 3 x 412(osa IE osa mitte) , 2715

Kokku omanud 66 mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 19 Juun 2011 15:26 
Kasutaja avatar

Liitunud: 19 Juun 2011 00:16
Postitusi: 8
Asukoht: Paide/Tallinn
Neeme kirjutas:
Tegin kiired arvutused. Oletame, et all oli rehv 175/70-13, differ 4,55, GPS'i järgi kiirus ca 120kmh. Seega mootori pöörded ca 5050rpm. Kui all oli 165/80-13, siis 4900rpm.
Oletamisest täpsemalt ma ka ei oska enam öelda. Pole kahjuks juba mitu aastat Mossel rehve vahetanud või mõõdu järgi neile uut otsinud, siiski 175 tundub kuidagi tuttavam laiuse mõõt olema. Peamiselt sellepärast, et valuvelgede offset on erinev ning koormaga sõites kippus tagumine rehv koopasse sõitma. Veelgi vähem suudan hetkel meenutada mis Rehv sellel 2140 all võis olla.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 19 Juun 2011 19:49 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21 Dets 2009 01:55
Postitusi: 2642
stern100 kirjutas:
On ju vahe. Rehvi kõrgus on ju erinev. Seega suureneb spidoka valetamine ja tippkiirus jne :D

"vapustav" ma rääkisin rehvi laiusest


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 19 Juun 2011 21:15 

Liitunud: 04 Jaan 2011 23:12
Postitusi: 41
Sa vist ei ole rehvi möötudest siiamaani aru saanud? nt. 175/70 näitab seda, et laius on 175, kõrgus on 70% laiusest. :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 20 Juun 2011 14:03 
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Aug 2010 00:02
Postitusi: 426
Asukoht: Tartu-Jõgeva 55608255
rehvi laius ei mõjuta kiirust küll absoluutselt. Laius annab suurema suurema kontaktpinna tee suhtes, suurema stabiilsuse kurvis, kuid suurema võimaluse vesiliu tekkeks. Talvel on samuti laiema rehviga raske liigelda.
Kõrgus ja velje läbimõõt on see, mis kiirust reaalselt mõjutavad. Kui mul on tehasepoolt ettenähtud 15" 195/60, siis valetab kiirusenäidik 100km/h puhul 6 ühikut. Reaalselt sõidan 94ga, ehk siis kiiruskaamera minu pihta välku ei tee.
Nüüd on all 16" 215/55, kiirus on 1:1 reaalsega. Ja kriips alla 100 tegi kiiruskaamera plõksu ära, GPS näitas 97.5 ja pärast koju tulnud politsei postkaart näitas fikseeritud 97.
Veel madalama rehviga hakkab spido juba tegelikust vähemaks näitama.

Pealegi, 80% autodest ei loe kiirust mitte ABS anduritelt, vaid siiski käigukastis elutsevalt tiguhammasrattast. Harvadel juhtudel on see tigu lõppülekandes. Ehk siis mängibki see rolli, et rehvimõõt on viidud vastavusse, kus rattad ja käigukasti tiguratas pöörlevad ühesuguse kiirusega ning kalibreeritakse tehase poolt veidi valetama, et auto omanik ei saaks pahaaimamata trahvi.' kiiruse ületamise eest.
Mida suuremaks läheb rehvi mõõt, siis iga 5 ühiku võrra suuremad jalavarjud (50, 55, 60, 65, 70..) vähenevad rattapöörded 5-15%. Väiksema mõõdu puhul just vastavalt suurenevad.

Ja Sander - tegeliku kiiruse arvutamiseks on palju lihtsam valem :

Uue rehvi mõõt (diameeter) x spidomeetri näit / tehase poolt ette nähtud rehvi diameeter = TEGELIK KIIRUS

Proovime siis valemit ellu rakendada. Auto A, kasutab 205/50 R16 aga tehas näeb ette 185/65 R14.
Hetkel siis all 611.37mm diameetriga ratas x 100km/h ja jagame selle tehase poolt ettenähtud mõõduga, ehk siis 595.88mm ja saame vastuseks 102,6km/h, ehk siis suurem mõõt ja valetab juba piisavalt, et trahv ära tuleks.

loodan, et mossemeestel oli kasu sellest valemist. :)


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 20 Juun 2011 14:43 

Liitunud: 01 Apr 2009 01:36
Postitusi: 201
Asukoht: Tallinn,Nõmme
mario kirjutas:
rehvi laius ei mõjuta kiirust küll absoluutselt


Nii nii http://vexer.com/automotive-tools/speed-rpm-calculator

_________________
Gardaan,keneraator,garba,tüüs,garter........


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 20 Juun 2011 15:08 
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Aug 2010 00:02
Postitusi: 426
Asukoht: Tartu-Jõgeva 55608255
Võin sulle suu sisse öelda, et 195 ja 215, pole vahet, kui ratta diameeter jääb samaks, visuaalselt on pöörete vahe vb paarkümmend pööret, kuna vahe tekib ehk millimeetrites, kui sedagi..
Reaalselt võimalik, et kui laiem rehv, on veeretakistust rohkem, kuid iga 10km/h kohta lisada 0.5atti rõhku juurde ja on vahe jälle tasakaalus.
Laius mõjutab vaid nii palju, et kui sa võtad 205/55 või 285/55, siis teisel juhul on läbimõõt tõesti suurem. Et kui tahta kiirust säilitada, pead võtma laiema rehvi väiksema kõrgusprotsendiga. Aga seda teavad head autofanatid juba niigi.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 20 Juun 2011 16:38 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21 Dets 2009 01:55
Postitusi: 2642
ma arvutasin RPMi mitte kiirust


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 25 Juun 2011 20:41 

Liitunud: 21 Juun 2011 21:56
Postitusi: 36
Minu oma üle 200 ei lähe:D


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: 25 Juun 2011 20:50 
Kasutaja avatar

Liitunud: 21 Dets 2009 01:55
Postitusi: 2642
Mossekene kirjutas:
Minu oma üle 200 ei lähe:D

and thats all u gotta know


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 72 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis

Otsi...:
POWERED_BY
phpbb.ee 3.0.7