Paks transmissioonõli

Ei oska kolvirõngaid vahetada? Käigud ei lähe sisse?
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: Paks transmissioonõli

Postitus Postitas moskiito »

Karu2 kirjutas:Nii mossel kui volgal on peaülekanded hüpoidhambumisega ja määrimiseks ettenähtud ka ainult hüpoidõli. žiguli peaülekande hammasrataste pind on tugevdatud, seal on lubatud kasutada Tad 17 õli. Lugesin kusagilt, võib olla Za Ruljomist, et ka mossedel 2140 mingist hilisemast ajast hakati teo ja taldriku hambaid tsementeerima ning sellest ajast on lubatud kasutada neil samuti Tad 17 õli. Varaseimatel aga ainult hüpoidõli. Eks lääne toodangus on kindlasti analooge, mille viskoossus on ka külmalt lähedane soojale õlile. Tänapäeval on mosse juba hobiauto ja sõidab lühikesi otsi, ei juhtu midagi, kui ka muid käigukasti õlisid tarvitada. Kuid tehke katse ja peale pikaajalist kestvat sõitu suvel, külitage auto alla ja sülitage tagasilla korpuse munale, küll säriseb!
Kasutage ikka hüpoidõli, tunnuseks on tema paksuse juures lõhn ehk lõhnatus, tal peaaegu ei olegi lõhna võrreldes haisvate nigrooli, Tap-15 või Tad 17-ga.
no ei tea, mina kasutan mosset igapäevaselt iga ilmaga ning nii sillas kui kastis on TAD17 sees. Pole häda kedagi ja töötab ilusti. suvel pole küll auto alla roninud spetsjaalselt aga vahel kui on vajadust olnud tagasilla juurde ronida on teine ainult soe, mitte särisev.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
hulgus
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Juul 2012 23:07

Re: Paks transmissioonõli

Postitus Postitas hulgus »

Natuke siis lähemalt sellest müstilisest sõnast "hüpoid"...
Nimelt siis nii ruumi säästmise, kui ülekande vaiksena hoidmise pärast kasutatakse tagasillas lahendust, kus vedav võll, ehk käbi, ei ole veetava tsentriga ühel joonel, vaid sellest allpool ja hammasrattad ei ole mitte sirged, vaid kaldu, ehk lausa kõverad. Seändse ülekande eripära on, et hammasrattad on pidevalt kerges libisemises teineteise suhtes, mis eeldab ka spets õli.
Kas see TEP nüüd on hüpoid ülekandele, jään vastuse võlgu, igastahes paljud vene transmissiooniõlid on mõeldud vaid käigu ja jaotuskastidesse, kus sirged hammasrattad otseülekandes.
Kas kestab?, tegelikult ei kesta, Vene veokatel on küllalt nähtud lõpuni kulunud ülekandeid, kus vale ollus sees. Egas mosu tugevam ole...
Pange, mis tahes kastidesse, aga sillaõlil peaks "hüpoid" kiri kaasas olema. Ja kui veel arvestada, et juba -10/-15 kraadi juures keelduvad TEP-id ja TAD-id kanistrist väljumast, soovitaks ikka miskit kaasaegsemat ja vedelamat.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: Paks transmissioonõli

Postitus Postitas Edel »

Mossel 2140 on kasti, silda ja roolikarpi ette nähtud Tad-17 ja olen ise kogu aeg neid seal ka kasutanud. Olen sõitnud iga ilmaga kuni -25 külmakraadini välja ja sellist asja pole juhtunud, et mootorit käivitades ning siduri üles lastes oleks kohalt minema sõitnud. Noh korraks on liigatanud küll, aga see on ka kõik. Pukseerides vabakäiguga on rattad alati ringi käinud, blokeerivad alles siis, kui libedaga 1. või 2. käigul sidur üles lasta.
Mossel pole suurte külmakraadide korral rooli pööramise kerguse muutust küll niiväga täheldanud, seda küll aga VAZ-il. Alguses käigukangi liigutamine muutub loomulikult raskemaks, aga küll soojeneb üles, läheb kergemaks.
Lääne päritolu õliga võib juhtuda ka seda, et võib hakata tihendite ja/või mansettide vahelt välja imbuma.
Kasutaja avatar
Lauri-L
Postitusi: 362
Liitunud: 07 Jaan 2013 19:13
Telefon: 53707925
Asukoht: Rakvere

Re: Paks transmissioonõli

Postitus Postitas Lauri-L »

Minul hakkas ta vaikselt sõitma täiesti siledal pinnal kõva külmaga, aga ütleme nii et "kinni hoides" ukse piidast püsis omal kohal.
Aga diffri õli vahetan eelneva jutu peale kindlasti välja lähi tulevikus.
Iž 2715 1988 / Volvo S40 / Mitsubishi Pajero 1990
Soodsad keevitus tööd Rakveres.
53707925 - Lauri
Vasta