Töömahu suurendamine

Ei oska kolvirõngaid vahetada? Käigud ei lähe sisse?
Vasta
hard0
Postitusi: 360
Liitunud: 22 Mai 2010 21:29

Töömahu suurendamine

Postitus Postitas hard0 »

Avastasin, et russid on teinud 2141-le mootoreid UZAM-3317 1,7 l (M-214122), UZAM-3313 1,8 l (M-214123).
Eeldades mootori mudelinumbrit ja venelaste laiskust midagi täiesti uut teha, arvan et need on UZAM-331 mootorid suuremate hülsside-kolbidega(muidugi jääb alati võimalus ka stroker ehitada).
Siit ka küsimus - on mul selles osas õigus ning kas neid hülsse/kolbe saab panna suurema vaevata ka näiteks UZAM-412 mootorisse? Samuti äkki nad panid nendele mootoritele veidi asisemad klapid(õhupuuduse pärast)?
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
via
Postitusi: 113
Liitunud: 24 Apr 2009 16:00

Re: Töömahu suurendamine

Postitus Postitas via »

Suuremad töömahud saadi pikema kolvikäiguga (75 ja 80mm vändad) ning suurema silindri läbimõõduga (85 ja 88 kolvid). Kokku oli variante päris palju (käik/diam): 1,6l 75/82, 1,7l 75/85, 1,8l 80/85, 2.0l 80/88 Kahjuks oli suurematel läbimõõtudel plokis hülsi alumine kinnitus jämedam, jne., samuti teistsugune kaas, kolvid, kolvisõrm jämedam, jne, jne...
Mootoritehas (Ufaa) lõpetas mosse mootorite tegemise u 2004... nii et kõik on juba pigem ajalugu :(
Tasa sõuad, kaugele jõuad.
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: Töömahu suurendamine

Postitus Postitas SanderV »

heh... 2.0 tahaks kyll mossele vahele saada :D
Kasutaja avatar
svenson01
Postitusi: 159
Liitunud: 25 Mai 2009 15:10
Asukoht: pärnu

Re: Töömahu suurendamine

Postitus Postitas svenson01 »

üks kiirendusautode tegija rääkis et mossele pidi bmw 1,6 v 1,8 peale istuma ..tema arvates isegi bmw ja mosse plokikaan pidavat istuma..
projekti järgi oli vist lubatud panna 40% võimsam mootor (kubatuurist käib jutt)ja bmw mootorit pannes pidi vist ise karteripõhja uue tegema vms..täpsemalt ei uurinud..aga eks see võimsam mootor tekitab huvi aga siis on originaalsus kadunud
Iga inimene peab enda risti kandma,kes ei jõua lohistab järel!
Kasutaja avatar
viirusboy
Postitusi: 1042
Liitunud: 11 Mai 2009 22:56
Asukoht: Läänemaa

Re: Töömahu suurendamine

Postitus Postitas viirusboy »

üks kiirendusautode tegija rääkis et mossele pidi bmw 1,6 v 1,8 peale istuma ..tema arvates isegi bmw ja mosse plokikaan pidavat istuma..
projekti järgi oli vist lubatud panna 40% võimsam mootor (kubatuurist käib jutt)ja bmw mootorit pannes pidi vist ise karteripõhja uue tegema vms..täpsemalt ei uurinud..aga eks see võimsam mootor tekitab huvi aga siis on originaalsus kadunud
Mul oli kunagi BMW 318 aastast 83. Samal ajal seisis ka üks mosse vana vrakk, mis oli läbi roostetanud ja ootas vanarauda viimist. Siis sai tehtud katse, kui 1:1 läheb BMW mootor mossele peale. Tuli välja et päris nii 1:1 ikka ei lähe. 1. asi, mis jalgu jäi, oligi karteri põhi. Mossel on tehtud karter nii, et ta jääks sillatala taha, bemmi mootoriga jääb karter seega tala peale.. Ja on ka teisi asju, mis tuleb ümber ehitada, niiet lihtsalt mootorite vahetusega asi ei piirdu..
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
hard0
Postitusi: 360
Liitunud: 22 Mai 2010 21:29

Re: Töömahu suurendamine

Postitus Postitas hard0 »

Seda bemarimootori kui ka volga/gaz-53 hülsside teemat on päris palju netis lahatud - ei pidavat kummastki lihtsa vaevaga asja saama(ühega on karteriprobleem ning teisega jääb mootor suurtel pööretel õhupuudusse + ilge jamamine ehitamise juures), mis muidugi ei tähenda et see võimalik pole - lihtsalt mõttetult palju jamamist.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
via
Postitusi: 113
Liitunud: 24 Apr 2009 16:00

Re: Töömahu suurendamine

Postitus Postitas via »

via kirjutas:Suuremad töömahud saadi pikema kolvikäiguga (75 ja 80mm vändad) ning suurema silindri läbimõõduga (85 ja 88 kolvid). Kokku oli variante päris palju (käik/diam): 1,6l 75/82, 1,7l 75/85, 1,8l 80/85, 2.0l 80/88 Kahjuks oli suurematel läbimõõtudel plokis hülsi alumine kinnitus jämedam, jne., samuti teistsugune kaas, kolvid, kolvisõrm jämedam, jne, jne...
Mootoritehas (Ufaa) lõpetas mosse mootorite tegemise u 2004... nii et kõik on juba pigem ajalugu :(
Pean siin enda öeldut selles suhtes korrigeerima, et üleminekums 85mm silindri läbimõõdule on olemas ka spetsiaalsed nn upgrade komplektid kus hülsside alumise pesa läbimõõt jäetud 89mm (1,7-1,8 mootoritel on tehase plokis muidu see 92mm) ja kus üleminekuks väntvõll ja kolvid.
Kui kasutada originaal 1,7-1,8 mootorite 85mm hülsse (alumine ist 92mm), siis annab ilmselt neid treida alt 89mm peale, et panna 1,5l plokki. Vaja on aga ikkagi väntvõlli, kolbe, jne...
Kaane võib jätta 1,5 liitri oma, aga tuleb arvestada, et see hakkab mootorit "pooma" kuna >1,7 mootoritel on sisselaskeklapp suurem...

Vaata nt:http://vl.motolodka.ru/personal/kir/moskvich.htm

2000 aasta paiku (!), kui selliseid erinevaid ülemineku komplekte veel(?) tehti (selgitus näiteks toodud veebiaadressil), olid hinnad (rublades):
Обозначение набора
Цена, руб.
РД 412-0236-10 3168
РД 412-0236-20 2280
РД 412-0236-40 3240
РД 331-0237 3192
РД 331-0237-10 2580
РД 331-0237-40 3252
РД 331-0238 3288
РД 331-0238-10 2760
РД 331-0238-20 6048
РД 331-0238-30 5520
РД 331-0238-40 6120
РД 331-0238-50 3360
Tasa sõuad, kaugele jõuad.
Vasta