AZLK 21412, 1991, Vootele esimene auto

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
vootele
Postitusi: 189
Liitunud: 22 Dets 2009 14:06

AZLK 21412, 1991, Vootele esimene auto

Postitus Postitas vootele »

Antud eksemplar sai ostetud millalgi 2004 või 2005a. Saaremaalt. Kuna masinal puudus ülevaatus, siis sai sõbra w123 mersuga see paelapidi Keilasse sõidutatud. Päris pikk tee, eriti kui arvestada, et kogu teekond kulges ca. 50km/h. Sel hetkel oli masin suht heas korras, kui mitte arvestada roostetanud ukse alumisi ääri.
Hiljem Keilas tuli muidugi tahtmine autoga sõitu teha ja nii saigi poolvargsi üks "ring" tehtud. Tagasi tulles juhtus aga nii, et pidin teel üht suurt auku vältima ja läksin natuke liiale. Lõpetasin vasakul teepoolel külgepidi võsas. Peegel lännu ja külg korralikult krobeline.
Edasi seisis see masin natuke maja taga, kuni tekkis idee see maale, Prangli saarele viia.
Saarel on see masin mind teeninud seniajani, trotsides kuumaastikku meenutavaid teid, soolast õhku ja vahel ka minu kapriise, kui näiteks oli vaja vedada fibo plokke, küttepuid, igasugu ehitusmaterjali, 12-t inimest jne. Juhtus ka nii, et ükskord metsa vahel tagurdades panin tagumise nurgaga piki puud.
Viimase sõidu tegi masin eelmine suvi, kui tõin ta sadamast oma maja juurde. Selleks hetkeks oli kere paras ront, kuid mootor endiselt heas korras. Kahjuks on tagaots nii vedel, et august läbi sõites tõuseb tagaluuk lahti. Pagassi põhja on mitu korda ehitus-talade ja nurkadega tugevdatud, kuid see on poolik tegevus, ehk siis tagajärgede lappimine.
Plaan on siis järgmine: Kuna esiots on enam-vähem roostest vaba ja tugev, siis võtaks B-piilarist alates kere maha ja keevitaks karprauast raami. Tagasild jääks originaal. Kast tuleks kerest kitsam, laiusega 1.2M ning kabiini ja tagaratta vahele jääksid kohad, kus kasti serval istuda saab. Üks idee oli veel teha kerge kraana või nagu töökodades on mootori tõstuk, tõstmiseks saaks kasutada mingit tungrauda. See oleks siis kabiini taga ühel küljel.
Mõned pildid ka siis
1. Peale ostmist:
Pilt
2. Pranglil sihtotstarbeline kasutamine, auto juba veidi rotim:
Pilt
3. Täielik pann :D, puhkamas suvila kõrval
Pilt
http://www.youtube.com/watch?v=1Rev8_yf-xs
via
Postitusi: 113
Liitunud: 24 Apr 2009 16:00

Re: AZLK 21412, 1991, Vootele esimene auto

Postitus Postitas via »

Videos tume, gulfstream värvi, piltidel valge, mis värk on :o
Tasa sõuad, kaugele jõuad.
Kasutaja avatar
vootele
Postitusi: 189
Liitunud: 22 Dets 2009 14:06

Re: AZLK 21412, 1991, Vootele esimene auto

Postitus Postitas vootele »

2 päeva enne taganurga sisse sõitmist tegin kõvasti keretöid, keevitasin tugevdusi, makrofleksitasin ja pahteldasin keret. Värvisin ka auto rulliga üle :D
Sellest väiksest kõksust läks terve laviin lahti, tagaotsa all olid talad keevitusest lahti, prangli kuumaastik väänutas neid kohti veel, ilmselt tekkisid mikropraod, mis veelgi roostetamist soodustas. Igatahes kiirendas see väike kõks tagaosa roostetamist kordades. Praegu on seis selline, et vasak tagumine koobas on ülejäänd kere küljest lahti roostetanud ning pagassi alune tala on täpselt vedru kohalt läbi roostetanud. Vedru väänas tala otsad üles, nii et tagaiste kerkis...
Asja juures ongi kõige naljakam, et esiots on veel tehase värvi all, täiesti roosteta ja kõva. Viimati seda käivitades pold muud vaja kui aku peale, bens üles pumbata ja tuld. Käivitus paari pöördega ja käis väga kenasti.
Vasta