Õlisurve reguleerimine

Ei oska kolvirõngaid vahetada? Käigud ei lähe sisse?
Vasta
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3334
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Õlisurve reguleerimine

Postitus Postitas stern100 »

Endiselt oleks hädasti vaja teada, kuidas mossel saab õlisurvet peale keerata? Tean, kust seda teha, aga küsimus on selles, et kuidas? Keerasin selle pika peaga poldi (nr 19) lahti, ning selgus, et seal sees on mingi kolb ja vedru, kuid ma ei osand nendega midagi peale hakata. Panin kupatuse kokku tagasi. Oleksin tänulik kui keegi viitsib asja seletada ning kui võimalik, ka väikse pildi lisada.

:beer
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 125 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1581
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitus Postitas partnermosse »

Kui mina seda tegin, siis tegin samuti nagu sina, ainult väikse erinevusega.Lasin mootori töösoojaks ja siis kui õieti mäletan keerasin veerand pöörde kaupa selle kaane all olevat nii öelda kruvi mille all vedru sisse poole kui õlirõhku vähe ja väljapoole kui rõhku palju. Kuna see oli suht ammu siis ei mäleta kas mul mootor töötas või mitte(ilmselt töötas kuna siis oli hea auto alt välja lipata ja vaadata mida näidik näitab).Töösooja mootoriga oli minu näidik 2 peal.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
Mossematk
Postitusi: 121
Liitunud: 07 Veebr 2009 16:15
Asukoht: Tartu

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitus Postitas Mossematk »

Selle klapi nimi on reduktsiooniklapp ja mõeldud mootori säästmiseks liigse õlirõhu tõusu eest (näiteks talvel peale külma mootori käivitamist). Ta peaks avanema alles umbes 5 atm juures, kuid vanemal mootoril võib olla vedru väsinud ja avaneb ka väiksema rõhu juures. Siis tulebki teda reguleerida nii, nagu Partnermosse kirjutas.
Üldiselt ei tasu ka Mosse õlirõhu näiturit eriti uskuda. Tihtipeale näitab ta ikka väga valesti, aga tavaliselt õnneks õigest vähem. Võimalusel oleks mõistlik aeg-ajalt õlirõhu anduri asemele ühendada mehaaniline manomeeter, et saada teada, milline on rõhk tegelikult.
Moskvich 2140 SL 1985.a., IZ-412 IE 1985.a.
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3334
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitus Postitas stern100 »

Tänud kodanikule Seenior, kes võttis vaevaks mulle helistada ja asi selgeks teha. Eks katsetan ja siis ütlen, kuidas survega lood on. Tänud ka teistele vastajatele.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 125 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
saiks
Postitusi: 6
Liitunud: 27 Apr 2010 10:03

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitus Postitas saiks »

mul kohapeal seistes näitab tsipa üle nulli ja sõites kahe kandis. . . on see okei ?
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3334
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitus Postitas stern100 »

saiks kirjutas:mul kohapeal seistes näitab tsipa üle nulli ja sõites kahe kandis. . . on see okei ?
Elektroonilise või mehhaanilise järgi? Korras mootoriga võiks tühikäigul ikka 1.5-2 olla minu arust(mehhaanilise järgi siis). Aga kui klõbinat sisse ei võta siis seega õlisurve olemas küll :D
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 125 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
saiks
Postitusi: 6
Liitunud: 27 Apr 2010 10:03

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitus Postitas saiks »

Kuule ma ei oskagi vastata sellele . Seesama originaal kell armatuuril ( 2140 on )
Kus asub see kruvi mida keerata ?
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitus Postitas SanderV »

saiks kirjutas:Kuule ma ei oskagi vastata sellele . Seesama originaal kell armatuuril ( 2140 on )
Kus asub see kruvi mida keerata ?
õlipumbas
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitus Postitas Edel »

Näidiku järgi norm õlirõhk keskmistel pööretel on 3-4 vahel, tühikäigul näitab nagunii nulli või vähe üle selle.
Mosse raamatud laulavad, et neljanda käiguga 50km/h ei tohi rõhk alla 2 minna. No tegelt lähevad enamus pisut alla selle näidu küll aga ega see mootorile midagi tee, mõõdik ise nagunii valetab ka pisut.
Karu2
Postitusi: 77
Liitunud: 30 Apr 2009 00:59
Asukoht: Pärnu

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitus Postitas Karu2 »

Mossematk kirjutas:Selle klapi nimi on reduktsiooniklapp ja mõeldud mootori säästmiseks liigse õlirõhu tõusu eest (näiteks talvel peale külma mootori käivitamist). Ta peaks avanema alles umbes 5 atm juures, kuid vanemal mootoril võib olla vedru väsinud ja avaneb ka väiksema rõhu juures. Siis tulebki teda reguleerida nii, nagu Partnermosse kirjutas.
Üldiselt ei tasu ka Mosse õlirõhu näiturit eriti uskuda. Tihtipeale näitab ta ikka väga valesti, aga tavaliselt õnneks õigest vähem. Võimalusel oleks mõistlik aeg-ajalt õlirõhu anduri asemele ühendada mehaaniline manomeeter, et saada teada, milline on rõhk tegelikult.
Nii see on. Reduktsioonklapi kruttimine ei anna midagi. Ta on seadistatud tehases ja teda kasutusaja jooksul ei ole üldse vaja torkida. Vedru peale keeramine tõstab õlirõhku vaid külmal mootoril. OIetame, et enne kruttimist külmalt õlisurve 4, soojalt 1,5-2, siis peale kruttimist võib külmalt surve tõusta näiteks 6-ni aga soojal mootoril ikka endiselt 1,5-2. Kui aga külmalt on ka õlisurve väike, siis esmalt võib olla paks mustus vahetult enne andurit, kui seda ei ole, on andur peetis, alles seejärel võib põhjus olla purnenud või nõrgas reduktsioonklapi vedrus. Üldiselt, kui õlisurve on juba nõrk, vajab mootor tõsisemat remonti.
Vasta