IZ 412 IE 1981 Jeekim

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Jeekim
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Juul 2012 22:58
Asukoht: Elva

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Jeekim »

Edel kirjutas:Ah need vaakumiga karbad ei meeldi mulle ka, ei oska ka mina neid korralikult tööle saada. Tühikäigu regullimiseks seguklapi piirdekruvi neil pole, see on minumeelest ülim lollus, mis tehases välja mõeldud. Krudi kahte kruvi kordamööda ja kuula töötamist aga see kõik nõuab teatud vilumust. Igal juhul eelistan mehhaanilist karburaatorit!
Need veevoolikud, mis karbast läbi lähevad, paras voolikutele lühike torujupp vahele panna siis käib vesi sealt lihtsalt läbi. Endal suviti enamasti nii ongi, teinekord kui karba vaja maha võtta, pole nende voolikutega jamamist.
Kas ja mis edu see vee- läbi vool üldse annab karpale ??? Talvel hoiab soojas, aga ma ei usu, et meie tingimustes nii külmaks läheb, et lausa bensiin käigu pealt ära külmuks.

MAZ- praegu oli ainult prooviks vesi sees, kuna ei olnud kindel kas lõdvikud ja radikas peavad. Talveks läheb ikka õige asi. Ja tõenäoliselt võis karpa ka transa käigus viga saada, ei pruukinud olla vee külmumisest. :kill
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas moskiito »

sinu mõtte liigub täitsa õiges suunas, need torud seal ongi "karpa soojendus. Minu masinal ei ole seal midagi küljes. Talvel saab karpa nagunii soojendust väljalaske kollektori pealt sooja õhku imedes, nii et tollel süsteemil eesti kliimas kl vajadust ei ole, see vist pigem sinnakanti mõeldud kus -40 ja rohkem.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas MAZ »

Veega esialgu võib jahutussüsteemi hermeetilisust proovida aga seda pärast kätte saada süsteemist on juba tiba keerulisem. Tosool jälle on selline tore aine,mis tahab end igast vähegi mittetihedast kohast läbi suruda ja veega ei pruugi alati need kohad näha olla. ;)

Minu arust meie tingimustes,kus enamus inimesi oma hobi autoga talvel -30 ei sõida pole seda karpa jala soojendust vaja. Lisaks ei hakka rääkima ka sellest rämedast keemiast,mida külvatakse talvel teedele.
Vana malli mootoril puudus üldse see soojendus ja töötas ka ilma selleta karburaator. Lisaks võib see jala soojendus ka vanast tosoolist umbe minna,nii,et pärast traadi tükiga kakud seda sodi sealt välja.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas moskiito »

no tegelt ütlse pole soojendust vaja, piisab kui sooja õhku kätte saab. sõitnud sedasi ka -35 kraadise pakkasega ja midagi ei juhtunud. ilusti liikus. siis oli muidugi 2140 daaz karpaga.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
hulgus
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Juul 2012 23:07

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas hulgus »

Jeekim kirjutas:...
Kas ja mis edu see vee- läbi vool üldse annab karpale ??? Talvel hoiab soojas, aga ma ei usu, et meie tingimustes nii külmaks läheb, et lausa bensiin käigu pealt ära külmuks.

MAZ- praegu oli ainult prooviks vesi sees, kuna ei olnud kindel kas lõdvikud ja radikas peavad. Talveks läheb ikka õige asi. Ja tõenäoliselt võis karpa ka transa käigus viga saada, ei pruukinud olla vee külmumisest. :kill
Iga vedelik vajab aurustumiseks soojust ja kui seda ei anta, siis võetakse vägisi, ehk siis karburaator võib talvel härma minna, kui soojust juurde ei saa. Bensiin ise ei külmu küll, aga õhus leiduv niiskus, mis võib lõppkiirust hakata mõjutama.
Aga seda soojendust pole ikkagi vaja, sest õhupuhastil klapp sees ja kaks asendit, milles talvises võetakse õhku väljalaske kollektorilt. (kui ikka toru küljes on)
Kasutaja avatar
Jeekim
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Juul 2012 22:58
Asukoht: Elva

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Jeekim »

hulgus kirjutas:
Jeekim kirjutas:...
...
Aga seda soojendust pole ikkagi vaja, sest õhupuhastil klapp sees ja kaks asendit, milles talvises võetakse õhku väljalaske kollektorilt. (kui ikka toru küljes on)
Antud õhupuhastil ei ole seda klappi ja õhu suunamine käib siis toru ümber tõstmisega. Tegu siis daaz tüüpi karpaga mis toodetu 2140 jaoks. :beer
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas MAZ »

hulgus kirjutas: Iga vedelik vajab aurustumiseks soojust ja kui seda ei anta, siis võetakse vägisi, ehk siis karburaator võib talvel härma minna, kui soojust juurde ei saa. Bensiin ise ei külmu küll, aga õhus leiduv niiskus, mis võib lõppkiirust hakata mõjutama.
Aga seda soojendust pole ikkagi vaja, sest õhupuhastil klapp sees ja kaks asendit, milles talvises võetakse õhku väljalaske kollektorilt. (kui ikka toru küljes on)
Teisipidi palju rahvast üldse talvel oma mosuga sõidab?
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas moskiito »

MAZ kirjutas:
hulgus kirjutas: Iga vedelik vajab aurustumiseks soojust ja kui seda ei anta, siis võetakse vägisi, ehk siis karburaator võib talvel härma minna, kui soojust juurde ei saa. Bensiin ise ei külmu küll, aga õhus leiduv niiskus, mis võib lõppkiirust hakata mõjutama.
Aga seda soojendust pole ikkagi vaja, sest õhupuhastil klapp sees ja kaks asendit, milles talvises võetakse õhku väljalaske kollektorilt. (kui ikka toru küljes on)
Teisipidi palju rahvast üldse talvel oma mosuga sõidab?
mina olen kindlasti see üks hulludest :lol
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
hulgus
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Juul 2012 23:07

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas hulgus »

MAZ kirjutas:
hulgus kirjutas: Iga vedelik vajab aurustumiseks soojust ja kui seda ei anta, siis võetakse vägisi, ehk siis karburaator võib talvel härma minna, kui soojust juurde ei saa. Bensiin ise ei külmu küll, aga õhus leiduv niiskus, mis võib lõppkiirust hakata mõjutama.
Aga seda soojendust pole ikkagi vaja, sest õhupuhastil klapp sees ja kaks asendit, milles talvises võetakse õhku väljalaske kollektorilt. (kui ikka toru küljes on)
Teisipidi palju rahvast üldse talvel oma mosuga sõidab?
Siseinfot omades, siis teemaalgataja sooviks olla kindlasti üks nende seast... Miks? sest kaasaegsete autode seas ei ole tagavedu üldsegi mitte populaarne. Ja soola sees ei sõideta :smokin
Kasutaja avatar
Jeekim
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Juul 2012 22:58
Asukoht: Elva

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Jeekim »

hulgus kirjutas:
MAZ kirjutas: Teisipidi palju rahvast üldse talvel oma mosuga sõidab?
Siseinfot omades, siis teemaalgataja sooviks olla kindlasti üks nende seast... Miks? sest kaasaegsete autode seas ei ole tagavedu üldsegi mitte populaarne. Ja soola sees ei sõideta :smokin
Jutt jumala õige. Korra-paar plaanis ikka jäärajal tagavedu proovida. Saaks vähemalt kujutelma kätte kuidas ja mis..
Vasta