Nõukogude aeg on nõukogude aeg, siis olid kõik sellised kastid kus ka 30km/h sai endale kiirelt ots peale teha. Nõukogude ajal õpetati siiski autojuhte, mitte mingisuguseid niisama tavakasutajaid, seepärast oli ka nende kool pikem. Nad said mehaanika poolt, kanalis istuda kui ka loengus... Autokooli kursuse pikkus on täiesti piisav praeguse liiklusega kohanemiseks. Kõiki ohuolukordi ei ole võimalik autokoolis õpetada, see oleks täiesti mõtetu, lihtsalt tuleb ise tark olla ja vahtralehest eemale hoida - seepärast nad auto küljes ongi. Mehaanika õpetamist pole praegu lihtsalt tarvis, seepärast, et olemas on autoteenindused ja mul ei ole vaja absoluutselt teada mis auto all ja südames toimub kui ainult "miski koliseb esisillas, tehke korda" öelda. Hiljem vibutan rahakotti ja saan korras auto. Lollus liiklusest tuleb sellest, et kiire-kiire.. Muuta ei saa mitte midagi, saab ainult hullemaks teha. Ka see pole lahendus, et ma nimelt just sõidan tee peal liiklusvoolust aeglasemalt, nt maanteel kütan 75km/h. Inimesed lähevad veel rohkem närvi ja eks sealt närvi minemisest tuleb ohtlik manööver, seejärel ka õnnetus.MAZ kirjutas:Pigem tuleks küsida,kuidas need teised lollid on üldse load saanud kätte? Nõukogude ajal käis autokool ligi pool aastat. Praegu vorbitakse juht valmis minimaalselt 2 kuuga(reaalselt 3 kuuga). Aga üldiselt see on ebapiisav aeg,et üldse sa näeksid kõiki olukordasid. Tõeline ellujäämine hakkab siis,kui sa pead ise sõitma hakkama ilma igasuguse abita. Ning on ka neid,kes on endale load ilmselt ostnud,kuigi neid on % vähem.
Kolmas probleem on liiga kiired autod. Nõukogude ajal oli massiliselt õnnetusi Ladadega. Ning seda just sellepärast,et lihtinimesele oli see kõige kiirem auto,mida oli võimalik kätte saada. Aga kui tulid Fordid,Mitshud ja Toyotad. Siis järgnesid kohe ka palju hullemad ja rängemad avariid? Ei tea küll miks?
Mosses saab raudpolt enne surma kui mistahes läänekas. (Praeguste autodega võrrelda muidugi ei saa, aga ise omades W123 mercedest 1977 ja näinud olen seda nii seest kui väljast kui põhja alt, siis tean mis on läänekas ja mis on mosse ) Hea küll, laupkokkupõrkel ja tagant sissesõidul on kõik autod pehmed, aga külgpõrkel ja üle katuse käies unustage crash test ära. Kui on ikkagi inimesi kes on näinud kuidas on läänekas ehitatud ja kuidas on mosse ehitatud, siis vahe on sees, suur-suur vahe. Mossel võib uksepiida pool meetrit tuppa sõita, pearuumi on nii vähe, et sinna ei mahu ajaleht ka ära ja kui üle katuse käia siis jääd kaelakondist ilma.

 Ise olen 19 ning viie kuu pärast 20, ehk saan ka vahtralehest lahti. Liikluses mossede ja ladadega osalenud siis nii umbestäpselt aasta ja 7 kuud. Peab ikka ise silmad lahti hoidma. Näpukaid on sisse tulnud küll, kuid need pigem tingitud külavahel lumiste teedega lollitamised, mis lõppevad hanges või liiklusmärgis. Kaasliiklejate vahel ikka mõistlikult sõita. Ning rääkides avariist. Ise mossega rallit sõites 3x vastu puud sõitnud, mõlemale poole küliti käind, 110ne pealt üle kivihunniku hüpanud, külg ees vastu betooni lajatanud ning endise "siloaugu" allamineku pealt ka nii hooga tuld et karterist olid ainult tükid taga..Ning noorem vend ka ühe masina üle nipli keeranud. Kui kere ning karbid ja raamid kõvad, siis esimese laksu kannatab ära küll. Konkreetne näide mis mul viimati oli. Pidurdama hakates 80, ei tea mis hoog oli kui mänd ette jäi siis. Kere sõitnud 40 tuhat ning ühe talve. Väga hästi pidas vastu. Usun et nüüd peale taastamist sellist asja enam nii hästi küll ei kannataks. Ühesõnaga kui just jah kellegiga laupkokkupõrget ei tee või väga ränga hoo pealt üle nipli ei käi, siis mõistlikult hoidev vöö ja enda reageerimine/ käitumine peaks ikka juhi elus hoidma.
  Ise olen 19 ning viie kuu pärast 20, ehk saan ka vahtralehest lahti. Liikluses mossede ja ladadega osalenud siis nii umbestäpselt aasta ja 7 kuud. Peab ikka ise silmad lahti hoidma. Näpukaid on sisse tulnud küll, kuid need pigem tingitud külavahel lumiste teedega lollitamised, mis lõppevad hanges või liiklusmärgis. Kaasliiklejate vahel ikka mõistlikult sõita. Ning rääkides avariist. Ise mossega rallit sõites 3x vastu puud sõitnud, mõlemale poole küliti käind, 110ne pealt üle kivihunniku hüpanud, külg ees vastu betooni lajatanud ning endise "siloaugu" allamineku pealt ka nii hooga tuld et karterist olid ainult tükid taga..Ning noorem vend ka ühe masina üle nipli keeranud. Kui kere ning karbid ja raamid kõvad, siis esimese laksu kannatab ära küll. Konkreetne näide mis mul viimati oli. Pidurdama hakates 80, ei tea mis hoog oli kui mänd ette jäi siis. Kere sõitnud 40 tuhat ning ühe talve. Väga hästi pidas vastu. Usun et nüüd peale taastamist sellist asja enam nii hästi küll ei kannataks. Ühesõnaga kui just jah kellegiga laupkokkupõrget ei tee või väga ränga hoo pealt üle nipli ei käi, siis mõistlikult hoidev vöö ja enda reageerimine/ käitumine peaks ikka juhi elus hoidma.


 
 
